Dijital Türk Oyunları Platformu (DiTOP), oyun geliştiricilerinin kuluçka merkezi Game Factory ve Konya Büyükşehir Belediyesi ortaklığında 'Oyunla Gelecek' kampını düzenliyor. Dördüncü kez yapılacak olan 'Oyunla Gelecek' kampı, bu yıl 16 - 29 Ağustos tarihleri arasında Konya Beyşehir kamp alanında gerçekleşecek. Oyun sektörüne giriş yapmak isteyen herkes, 'Oyunla Gelecek' kampıyla sektöre adım atabilecek.

Son dönemde dijital sanatların en önemli alanlarından biri olarak görülen ve milyarlarca dolarlık bütçelere ulaşan oyun sektörüne yeni girişimcilerin dahil edilmesi amacıyla düzenlenen 'Oyunla Gelecek' kamplarına oyun tasarlamak, dijital sanatların farklı alanlarında kendini geliştirmek, özellikle dijital sinema ve animasyon üretim süreçlerine dahil olarak yüksek gelirli bir iş sahibi olmak isteyen yazılımcı ve tasarımcı gençler başvurabiliyor. Kampta buluşacak olan 500+ katılımcının yanı sıra online olarak da takip edilebilecek eğitimlere; yatırımcılar, akademisyenler ve sektör ustaları da katkı sunmak adına kayıt yaptırabiliyor.

Kamp sonunda dijital oyun sektörüne yatırım yapmak isteyen yerli yabancı yatırımcılarla, genç girişimcilerin buluşabileceği bir oyun ekosistemi buluşması da gerçekleştirilecek. Geçtiğimiz mart ayında Hazine ve Maliye Bakanlığının düzenlediği ekonomi reform paketi programında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, ülkemizin kalkınmasını hızlandıracak başlıklar arasında dijital ekonomiye ve alt kırınımlarında oyun ekosistemine özel vurgu yapmıştı. Genç istihdamının gelişmesi konusunda da oyun geliştiricileri ve yazılım sektörü önemli bir konuma sahip.

Dünya dijital oyun pazarı 2020 yılında salgının ektisiyle %9,3 büyüyerek 159 milyar dolara ulaştı. Bu büyüme Türkiye'de de etkisini gösterdi ve 32 milyon olan oyuncu sayısı 36 milyona, 830 milyon dolar olan toplam hasılat 880 milyon dolara yükseldi. Türk oyun pazarında 450 milyon dolarla mobil, 230 milyon dolarla bilgisayar ve 200 milyon dolarla konsol oyunları yer alıyor. Bunun yanında Türkiye'de mobilde 35 milyon, bilgisayarda 22 milyon, konsolda ise 17 milyon oyuncu bulunuyor.

Oyun geliştiricilerine yönelik kuluçka merkezi Game Factory'nin CEO'su Efe Küçük, bu kadar yatırımın yapıldığı bir sektörde nitelikli iş gücü ihtiyacının arttığını ve bundan dolayı bu tarz etkinliklerin sektörün büyüyebilmesi için kritik önem taşıdığını söyledi.

Dijital Türk Oyunları Platformu (DiTOP) Kurucu Başkanı Okan Özbay, Türkiye'nin dijital oyun sektöründe adını küresel pazarda duyurduğunu ve rekor denebilecek başarılara imza attığını vurguladı.

DiTOP, 'Oyunla Gelecek' kampını; Game Factory, TRT Çocuk, ANFİYAP, OYUNDER, Üretken Akademi, Üniversiteler gibi birçok kuruluş ile gerçekleştiriyor. Ayrıca Hit and Boom'un yapımcısı ve AAA seviyesinde oyunlar üretmeyi hedefleyen Funmoth Games de kampın destekçileri arasında. Kamp boyunca yeni oyunlar üreten ekipler kamp sonunda sektörün ünlü firmalarının yöneticileri karşısında sunumlar yapacaklar ve oyunlarını pazarlamaya çalışacaklar. Bir yarışma havasında geçen sunumların sonunda, beğenilen oyunların ticarileşmesi sağlanacak.