Elektronik sertifika başvurusu yapma zorunluluğu
- Sermaye piyasası araçlarını nitelikli yatırımcılara satacak veya borsada işlem görmek üzere ilk defa halka arz edecek ortaklıklar, borsada işlem görme başvurusu yapan payları halka arz edilmiş sayılan ortaklıklar ile fonların katılma paylarının ilk defa ihracında fon kurucusu tarafından izahnamenin veya ihraç belgesinin onaylanması talebiyle Kurula başvuru yapıldığı tarihte, yeterli sayıda ortaklık/fon personeli tarafından elektronik sertifika hizmet sağlayıcısına elektronik sertifika başvurusunda bulunulmuş olması zorunludur.
- Bu ortaklıklar ve fonlar, bildirim göndermeye yetkili olacak kişilerin elektronik sertifika başvuru belgesini izahnamenin ve ihraç belgesinin onaylanması aşamasında Kurula ibraz eder. Ortaklık/fon adına bildirim göndermeye yetkili olacak kişilerin daha önce alınmış elektronik sertifikalarının bulunması halinde izahnamenin ve ihraç belgesinin onaylanması aşamasında Kurula ilgili ortaklık/fon tarafından konuya ilişkin bir beyan yazısı verilmesi gerekir.
- Borsa tarafından kotasyon kararı veya pazar kaydına/listesine alma kararı verilebilmesi için elektronik sertifikaların alınmış olması şartı aranır. Yapılan başvuruların Kurul tarafından olumsuz karşılanması, başvurudan vazgeçilmesi ya da payların/katılma paylarının borsada işlem görememesi hallerinde; elektronik sertifikaların KAP sistemine erişim yetkileri, KAP işleticisi tarafından iptal edilir.
-Yatırım kuruluşları ve bağımsız denetim kuruluşlarının, Kurul tarafından yetkilendirildikleri tarihten itibaren onbeş gün içinde yeterli sayıda personeli için elektronik sertifika hizmet sağlayıcısına elektronik sertifika başvurusunda bulunmaları zorunludur.
- Bildirim yükümlüsü ortaklık ve kuruluşlar ile bağımsız denetim kuruluşları, KAP kapsamındaki bildirimlerin yapılmasını aksatmayacak şekilde ve en az iki kişi için geçerli elektronik sertifika bulundurmakla yükümlüdür.
-Sözleşme ile hizmet alınan üçüncü kişiler tarafından yapılacak KAP bildirimlerine ilişkin yukarda bahsedilen yükümlülükler sözleşme ile hizmet alınan kişiler tarafından yerine getirilir
-Elektronik sertifikaların değişmesini gerektiren durumlarda, sertifika başvurusunun, değişikliğin meydana geldiği tarihi izleyen üç iş günü içerisinde yapılması zorunludur.
-Bildirim yükümlüsü ortaklık ve kuruluşlar ile bağımsız denetim kuruluşları, yeni elektronik sertifikanın kullanıma açılması ve elektronik sertifika iptal işlemleri tamamlandığında, konuya ilişkin olarak derhal KAP işleticisine bilgi verir.
- Elektronik sertifikaların KAP sistemine erişim yetkilerinin açılması veya kaldırılması KAP işleticisi tarafından yerine getirilir.