İşletmeler, faaliyetleri sürecinde yaşamlarını sürdürebilmek ve faaliyetlerini güçlendirmek için kar ederek oto-finansman yaratmak amacıyla üretimlerini ve satışlarını artırarak büyümek zorundalar. Uygulamada büyümeyen işletmelerin yaşamlarını sürdüremedikleri ve büyüyen işletmelerin acımasız rekabetine dayanamayarak yaşamlarının kısa olduğu ve kurumlaşamadan sona erdiği gözlemlenmektedir.
İşletmelerin büyüklüklerinin belirlenmesinde ve artmasında ekonomik yaşam ve sektör şartları etkilidir. Pazar şartları, işletmelerin hayatları boyunca müşterilerin (genel olarak nihai tüketicilerin) gelecekteki taleplerinin dikkate alınmasıdır. Küresel dünya düzeninde işletmelerin büyüyerek faaliyetlerini genişletmek için ihtiyaç duyulan finansmanın gerek oto-finansman yolu ile içerden gerek borçlanarak dışarıdan sağlanmasında hesaplaşma ve güvenilir sağlıklı bilginin varlığı önem arz etmektedir. Bu nedenle sağlıklı ve güvenilir finansal bilgi için muhasebe ve denetim alanında yapılan düzenlemeler; stratejik kontrol ile operasyonel kontrol faaliyetleri; büyüme stratejilerinin hazırlanmasında, hedeflerin kararlaştırılmasında, yönetilmesinde ve takibinde önemli işlevlere sahiptir.
İşletmeler klasik yaklaşımla karlılık, verimlilik ve maliyet esasına göre yönetilmektedir. İşletmelerin ihtiyacı olan finansmanın sağlanmasında iç kaynaklar kadar dış kaynaklara erişim ve yararlanma olanaklarının varlığı büyümenin tasarlanmasında ve izlenecek yol haritasının hazırlanmasında; büyüme stratejilerinin amaç ve hedeflerini etkilemektedir. Öz kaynakların yapısı borç verenlere güven verdiği gibi işletme sahiplerinin yatırım kararlarının alınmasında etkili olmaktadır. Büyüme stratejilerinin hazırlanmasında dış çevrenin yapısı ve dış çevre ile ilişkiler önemlidir. Dış çevre ile ilişkilerin amacı; büyüme stratejilerinin hazırlanması sürecinde gerek finansman olanaklarını gerek piyasayı dolayısıyla rakipleri ve tüketici eğilimlerini izlemek ve denetlemektir.
Çevre ile ilişkilerde özellikle kredi bulma, birleşme, ortak girişim faaliyetler için ittifak yapma, devralma (satın alma)ve büyüme stratejilerinde hedeflenen eylemlerin bütçelenmesinde; bütçe ve maliyet kontrolü, maliyet yönetimi ve denetimi, şeffaflığın sağlanmasında finansal raporlama ile iç ve bağımsız dış denetim önemli rol oynar. Finansal raporlama standartlarına uyum ile mevzuata uygunluk muhtemel riskleri azaltacağı gibi, denetim standartları ve etik kurallara göre gerçekleştirilen denetimin kalitesi, suistimal yapılmasını önler; paydaşların işletmeyi değerlendirmelerinde ve karar almalarında etkili olan finansal analizlerin güvenilir ve sağlıklı finansal bilgilere dayanmasını sağlar. Ayrıca muhasebe meslek mensuplarının Mali İşler Yöneticisi (CFO) yaklaşımı içinde yönetimde etkin rol almalarının yolunu açar.