Motosikletler arkadan itişli olmasının bir sonucu olarak, halk dilindeki 'yanlamaya' ve tek teker yapmaya müsait taşıtlardır. Bu tarz hareketler çoğu zaman motosiklet yarışlarında veya şovlarında gördüğümüz durumlardır. Güçlü motosiklet almak isteyen çoğu insanın da yapılacaklar listesinde bu tarz akrobasiler vardır. Her zaman söylediğim gibi, bunları yapmak sizin tercihiniz. Yeter ki trafiğe kapalı bir alanda, kimseye zarar vermeden ve mümkün olduğunca kendinizi koruyarak yapın eğer yapacaksanız.

Firmalar da bizlerin bu kadar eğlendiğini görünce, demişler ki durun şunların bir tadını, tuzunu kaçıralım. Hop hemen motosikletlere tractioncontrol yani çekiş kontrol sistemini koymuşlar. İşin şakası bir yana bu sistem birçok durumda hayat kurtarabilir. Örneğin hava çok güzel, yerler kupkuru, viraja girdiniz. Fakat birileri size bir sürpriz yapıp gol atmak istemiş ve o virajı sulamış. Yatık konumdayken motosiklet bir anda kaymaya başlayabilir. Veya yağışlı havalarda lastiğinizin tutmadığı anlarda bu sistem devreye girerek arka tekerinizin tutuşunu kaybetmesini önler. Çekiş kontrolü, hızınızı, vitesinizi, devrinizi, ön- arka teker arasındaki hız farkını ve bunun gibi birçok parametreyi hesaplayarak devreye girer. Devreye girdiğinde de motosikletinizin daha fazla devirlenmesini önleyerek kaymaya izin vermez. Nasıl müthiş değil mi? Lastiğiniz tutunmasa bile, hava yağışlı olsa bile, gazı sonuna kadar açabiliyorsunuz. Motosikletiniz gerisini hallediyor. Gerektiği kadar devirleniyorsunuz. Çoğu durumda sizi kurtarsa da yine tamamen canınızı emanet etmemeniz gerekir. Motosiklet üzerindeyken, taşıtı siz kontrol etmelisiniz, taşıt sizi değil. Bu tarz sistemler beklenmedik durumlarda başınıza bir şey gelmemesi için kullanılmalı. Yol üzerindeki anlık su birikintileri, motor yağları, kum vs gibi beklenmedik tehlikelerle karşılaştığınızda hayat kurtarıcı olabilirler.

Şahsi görüşüm olarak imkanınız varsa bu sisteme sahip motosikletleri tercih edebilirsiniz. Fakat unutmayın ki motosikleti kullanan onlar değil sizsiniz. Bu sistemlerin sizi yönetmesine izin vermemelisiniz. Aksi takdirde, bu donanımların devre dışı kalması veya buna sahip olmayan motosikletleri kullanmanız durumunda tehlikeli anlar yaşanabilir. Bu sistemleri 'ben bu anda eğer böyle gaz açarsam kayıyormuş' uyarısı için kullanabilir ve sürüşlerinizde gaz kontrolünüzü geliştirebilirsiniz. Güvenli sürüşler dilerim.