Volvo Car Türkiye, 2024 yılı itibarıyla 31 yıllık tarihinde bir ilke imza atarak 13 bin 24 adet otomobil satışı gerçekleştirdi ve tüm zamanların rekorunu kırdı. Bu başarı, şirketin pazar payını yüzde 1,20’den yüzde 1,33’e, premium segmentteki payını ise yüzde 12,12’den yüzde 12,78’e yükseltmesine olanak sağladı. Elektrifikasyon stratejisi çerçevesinde toplam 5 bin 211 şarj edilebilir otomobil satışına ulaşan Volvo Car Türkiye, toplam satışlarının yüzde 40'ını bu kategoriden gerçekleştirirken, 2023 yılındaki yüzde 22,36 olan oranını neredeyse iki katına çıkardı.
Premium segmentte Plug-in Hybrid lideri
Volvo Car Türkiye, premium segmentte Plug-in Hybrid liderliğini 2 bin 810 adetlik satışla devam ettirdi. Toplamda 10 bin 7 adet SUV satışı gerçekleştirerek premium segmentte yüzde 22,85’lik önemli bir pay elde eden Volvo, bu alandaki konumunu güçlendirdi. Öte yandan, XC90 modeli ile E-SUV segmentinde yüzde 41,7’lik paya ulaşarak üst üste altıncı yılda da liderliğini sürdürdü.
Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Alican Emiroğlu, 2024 yılını, tüm zorluklara rağmen oldukça başarılı ve rekorlarla dolu bir şekilde geride bıraktıklarını belirterek, “Premium segmentte Plug-in Hybrid satışlarında liderliğimizi devam ettirirken, SUV satışlarında da güçlü konumumuzu koruduk. Elektrifikasyon stratejimiz doğrultusunda, toplam satışlarımızın yüzde 40’ını şarj edilebilir otomobiller oluşturdu. Bununla beraber, satışlarımızın yüzde 77’sini SUV modellerimiz oluştururken amiral gemimiz XC90 medelimiz bu sene de E-SUV segmentinde pazar lideri oldu” dedi. 2025’in yeniliklerin yılı olacağını vurgulayan Emiroğlu, “Yılın ilk çeyreğinde yenilenen XC90, ikinci yarısında ise tamamen elektrikli EX30 modelini Türkiye pazarına sunacağız. Elektrifikasyon vizyonumuz doğrultusunda büyümeyi sürdürmeyi ve SUV segmentindeki gücümüzü artırmayı hedefliyoruz” dedi.
Volvo Cars Uygulaması, 2024 Gladyatörleri’nde ODMD Satış ve İletişim Ödülleri kapsamında “Yılın Dijital Deneyim Uygulaması” ödülüne layık görüldü.