Otomotiv satış sonrası kanalındaki önde gelen ulusal ve uluslararası tedarikçiler, uluslararası ticari gruplar ve toptancı şirketlerin oluşturduğu Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS), Aftermarket Zirvesi’ni ikinci kez İstanbul’da DasDas’ta gerçekleştirdi. Sektörün tüm unsurlarının yoğun ilgisi ve geniş çaplı katılımıyla gerçekleştirilen zirvede otomotiv endüstrisinde yaşanan köklü değişimin satış sonrası pazarına yansımaları ve sektörün karşılaştığı sorun ve problemlere çözüm önerileri masaya yatırıldı. Oturum üzerinden düzenlenen zirvede, birbirinden önemli isimler, sektörün geleceği ve otomotivdeki değişime nasıl ayak uydurulabileceği konularında detaylı sunumlar gerçekleştirdi.

Bağımsız yenileme pazarının en güçlü halkasıyız!

Maysan Mando Amortisörleri, Automechanika, Spazio Akıllı Depo Çözümleri, Mann+Hummel, Schaeffler ve ERD’nin sponsorluğunda gerçekleştirilen zirvede 20 önemli isim konuşmacı olarak yer aldı. Etkinliğin açılışında konuşan OSS Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ali Özçete, zirveyle birlikte OSS Derneği’nin de 30’uncu yılını kutladığını kaydetti. 30 yılda sektörün önemli yol kat ettiğini söyleyen Ali Özçete, “30 yıl önce tahta raf aralarında sırtında yedek parça taşıyan insanlar, faks makinesinin başında sipariş gelmesini bekleyen satıcılar, diğer taraftan servis atölye hizmeti vermeye çalışan tamirhaneler varken bugün artık sektörümüz dünyaya entegre olmuş şekilde Türkiye geneline yayılmış, bütün teknolojik yatırım ve altyapılarını sağlamış bir düzeyde. Sektörümüz tabi ki sadece Türkiye’de değil dünyada da gelişiyor ve biz de dünyada gelişen sektöre beraber entegreyiz. Bağımsız yenileme pazarının en güçlü halkasıyız ve FIGIEFA Federasyonu’na da bağlı Türkiye’deki tek derneğiz. Bu bağlamda tüm faaliyetlerimizde bağımsız yenileme pazarı üzerine ve özellikle son tüketicinin çıkarına uygun hareket eden yaklaşımlar sergilerken aslında sektörümüzün de çok büyük bir değişimden geçtiğini hep birlikte gözlemliyoruz” dedi. Bağımlı yenileme pazarına hizmet eden yetkili servislere başka araç markalarının da yetkili servis hizmetlerinin verilmeye başlandığını ifade eden Ali Özçete, şöyle devam etti: “Ayrıca TS12047 belgesine sahip özel servisler artık garantisi devam eden araçlara da bakabilir hale geldi. Diğer bir taraftan araç üreticileri, kendi ürettikleri private label markalarla artık aftermarkette önemli oyunculardan bir tanesi. Diğer bir taraftan da dağıtıcılar, bu distribütörlerin bir parçası olarak da aynı zamanda aftermarket yedek parçasıyla OES yedek parça markalarını bir arada son tüketicinin hizmetine sunar hale geldi. Bu da artık değişen dünyada, değişen sektörde beraberinde yapının da çok hızlı bir değişim içerisinde olduğunu gösteriyor. Artık bağımsız ve bağımlı yenileme pazarı yerine gelecekte belki de yeni slogan sadece yenileme pazarı olacak. Dernek olarak biz bugüne değil yarınlara odaklanıyoruz.”

Savaşın enstrümanı bir sektör değiliz!

Yedek parça sektörünün ihracat şampiyonu olduğunu hatırlatan OSS Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ali Özçete, “Belki bu çok fazla dillendirilmiyor fakat 40 milyar dolarla geçen yıl otomotiv sektörü ihracat şampiyonu oldu. Otomotiv denince maalesef son tüketicinin aklına sadece sıfır araçlar geliyor ve diyor ki işte ülkemizde araçlar üretiliyor ve 40 milyar dolar olan bir ihracat potansiyeline sahibiz. Hayır, kesinlikle  böyle değil. Gerçek şu ki 40 milyar dolarlık otomotiv ihracatı içerisindeki en büyük pay 14 milyar dolarla yedek parça sektörünün. Dolayısıyla ülkenin lokomotif dişlisi biziz, yedek parça sektörü Türkiye’nin ihracat şampiyonudur. Maalesef ki bu kadar güzel gelişimlerin içerisinde bizler işlerimize, gelişime, inovasyona odaklanırken jeopolitik yapılardaki değişimler, artık savaşların silahlarla değil ekonomik savaşlara dönüşmesi, sektör olarak bizi çok ciddi anlamda etkiliyor. Biz OSS olarak bu gidişata güçlü bir şekilde hayır diyoruz. Çünkü biz savaşın enstrümanı olan bir sektör değiliz. Kıtalararası gerçekleşen ticari savaşlardan biz etkilenmek istemiyoruz. Ticari savaşlara göre ülkemizde ve dünyada yön bulmak istemiyoruz. Biz uzun vadeli planlar yapıp, uzun vadeli stratejiler belirleyip buna bağlı olarak konjönktürümüzü ayarlamak ve yatırımlarımızı buna göre planlamak istiyoruz” diye konuştu.

Sektörün sorunları ve yol haritası değerlendirildi!

OSS Başkanı Ali Özçete’nin ardından Maysan Mando Satış ve İş Geliştirme Müdürü Vecibe Kaplan Arslan, Messe Frankfurt Mobilite ve Lojistik Başkan Yardımcısı Michael Johannes, Spazio Akıllı Depo Çözümleri Yurtiçi Satış Müdürü Uğur Yılmazer,   Mann+Hummel Türkiye Otomotiv Satış Sonrası Direktörü Cemal Çobanoğlu ve Schaeffler Vehicles Lifetime Solutions Türkiye & Azerbaycan Satış Müdürü H. Ömer İren  açılış bölümünde mesajlarını katılımcılarla paylaştı. Ardından Sürdürülebilir Mobilite İnisiyatifi Kurucu Başkanı Hakan Doğu, “Otomotivin Bugünü ve Yarını” isimli bir sunum gerçekleştirdi. Zirvenin devamında “Otomotivde Kadın” paneli gerçekleştirildi. Moderatörlüğünü OSS Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Beylem Leblebici Birsen’in üstlendiği panelde PEUGEOT Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan, İntermobil Yönetim Kurulu Başkanı Nadine Perahya ve MA-PA Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Yeşim Keser konuşmacı olarak yer aldı.

Opel’in 20 Yıllık Köpek Balığı Geleneği Yeni Grandland ile Devam Ediyor! Opel’in 20 Yıllık Köpek Balığı Geleneği Yeni Grandland ile Devam Ediyor!

Avrupa gündemi masaya yatırıldı!

İkinci Aftermarket Zirvesi’nin öğleden sonraki bölümü, “Dünyada ve Türkiye Ekonomisinde Neler Oluyor” isimli panelle başladı. Panelde usta gazeteciler Hakan Güldağ ve Vahap Muhyar konuyla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Ardından Frost&Sullivan Otomotiv Grubu Lideri Mubarak Moosa, “Otomotivde Satış Sonrası Pazarını Etkileyen Gelecek Trendler ve Fırsatlar” isimli bir sunum gerçekleştirdi. Zirvenin dikkat çekici oturumlarından biri de “AEMEA Bölgesinde Türkiye Etkisi” ismiyle düzenlendi. Moderatörlüğünü Groupauto Orta Doğu, Afrika ve Hindistan Bölge Direktörü Mesut Urgancılar’ın üstlendiği panelde Valeo Servis Amerika, Ortadoğu ve Afrika Başkan Yardımcısı H. Burak Akın, MAHLE Aftermarket GmbH Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Satış Müdürü (EMEA) Murat İnce ve Niterra Orta Doğu, Afrika, Avrasya Aftermarket Direktörü Tufan Baysal da konuşmacı olarak görüşlerini katılımcılarla paylaştı. İkinci Aftermarket Zirvesi’nin son bölümü ise Tarihçi, Akademisyen ve Yazar Prof. Dr. İlber Ortaylı’nın özel oturumuyla tamamlandı.

Kaynak: Haber Merkezi