QNB Sigorta 2024 Yılında Prim Üretiminde %89 Büyüdü
Türkiye’nin en büyük özel bankalarından biri olan QNB’nin %100 iştiraki olarak faaliyetlerini sürdüren QNB Sigorta, 2024 yılına ilişkin performans sonuçlarını ve sektörel değerlendirmelerini paylaştı. QNB Sigorta Genel Müdürü Pınar Kuriş, 2024 yılını yenilikler ve güçlü finansal sonuçlarla geride bıraktıklarını belirterek, Sağlık, Hayat ve Ferdi Kaza sigortaları branşlarında %89 oranında prim üretiminde büyüme kaydettiklerini açıkladı.
Sağlık, Hayat ve Ferdi Kaza sigortaları ile Bireysel Emeklilik branşlarında “Bugün, Bugünü Yaşa” felsefesiyle sigortacılık faaliyetlerini sürdüren QNB Sigorta, 2024 yılı performansını açıklarken, sektörün gelişimine dair değerlendirmelerde bulundu.
2024 yılında Sağlık, Hayat ve Ferdi Kaza branşlarında toplam 8,8 milyar TL prim büyüklüğüne ulaşan QNB Sigorta, bankasürans sigortacılığı kapsamında Hayat ve Ferdi Kaza branşlarında %10,89 pazar payı ile sektör sıralamasında 5. özel sigorta şirketi oldu. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nda ise pazar payını artırmayı sürdürerek, banka kanalında %14,03 pazar payı ile sıralamada 3. özel şirket konumuna ulaştı. Hayat ve Ferdi Kaza sigortaları toplam prim üretimi %75 büyüyerek 99,3 milyar TL’ye ulaşırken; Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nda %129 büyüme kaydedildi ve 5 milyon sigortalıya ulaşıldı. Hayat ve Ferdi Kaza branşlarında 2023 yılındaki %7.55 pazar payını %8.04’e çıkaran QNB Sigorta, sürdürülebilir büyümesini 2024 boyunca hız kesmeden devam ettirdi.
“Müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun ürün ve hizmetler sunuyoruz”
2024 yılının QNB Sigorta olarak hedeflerine ulaştıkları ve çeşitli branşlarda hedeflerin de üstünde bir performans sergilendiği bir yıl olduğunu vurgulayan QNB Sigorta Genel Müdürü Pınar Kuriş, “QNB Sigorta olarak, hayatına dokunduğumuz herkesin gelecek endişelerini minimuma indirerek bugünlerini doyasıya yaşamaları için var gücümüzle çalışıyoruz. Bu çerçevede, “Bugün, Bugünü Yaşa” marka vaadimiz ile sağlık, hayat, ferdi kaza ve bireysel emeklilik sigortası branşlarında müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarına yönelik yenilikçi ürün ve hizmetler sunuyoruz. 2024 yılına baktığımızda da başarılı bir yıl geçirdiğimizi düşünüyoruz. 2,2 milyonu aşkın aktif müşterimizle birlikte yaklaşık 8 milyon adetlik müşteri portföyüne ulaştık. 2023 yılı sonuna göre müşteri portföyümüzü %10 büyüttük. 800’ü aşkın çalışan sayımız ile Türkiye sigortacılık sektöründe en üst sıralarda yer alan bir şirket olma kimliğimizin sorumluluğunu taşıyoruz” dedi.
Yenilikçi Çalışmalarıyla Müşteri Deneyimini İyileştiriyor
2024 yılında dijital kanallarda büyük atılımlar gerçekleştiren QNB Sigorta, WhatsApp üzerinden hizmet veren dijital asistanı QNBilir’i daha geniş bir alanda kullanıma sundu. QNBilir, kullanıcıların sigorta poliçelerine dair sıkça sorduğu sorulara hızlı yanıt verebilmesinin yanı sıra poliçe yenileme gibi hatırlatıcı mesajlarla proaktif bir asistan görevi görüyor.
2024 yılı sonunda 20 bin tekil kullanıcı tarafından 40 bin sohbet gerçekleştiren QNBilir, %85’in üzerinde doğru anlamlandırma oranına ulaştı. Ayrıca, QNB Sigorta’nın sürekli geliştirilen mobil uygulaması, 2024 yılında 170 bin indirme ve 100 bin kayıtlı kullanıcıya ulaştı. Yeni eklenen banka şifresi ile giriş özelliği sayesinde kullanıcılar hızlı ve kolay bir şekilde bilgiye erişim sağlayabiliyor.
Müşteri odaklı çözümler geliştirme amacıyla çalışmalar yürüten QNB Sigorta, 2024 yılında QNBEYOND iş birliğiyle ilk kurum içi girişimcilik programı olan i.deaL’i hayata geçirdi. 6 hafta süren programda 5 grupta toplam 15 çalışan, müşteri odaklı çözümler geliştirerek projelerini finale taşıdı. Prototip çalışmalarının ardından finalist projeler Dragon Jürisi tarafından değerlendirildi ve kazananlar ödüllendirildi. Bu program, şirketin yenilikçi düşünceyi teşvik eden yapısının en önemli göstergelerinden biri oldu.
|