Opel’in SUV segmentindeki amiral gemisi Grandland’in yeni neslinin tanıtıldığı lansman öncesinde otomotiv gazetecileriyle bir araya gelen Opel Türkiye Genel Müdürü Yiğit Yantaç, 2024 yılını değerlendirdi ve 2025 yılına ilişkin beklentilerini ve Opel’in hedeflerini anlattı.
2024’tü 7'nci sırada tamamladık
Opel Türkiye olarak ise geçen seneye başlarken kendimize yaklaşık 70 bin adetlik yani yaklaşık yüzde 6’lık bir pazar payı hedeflediklerini belirten Yantaç, "70 bin adet bandını buluruz demiştik ama çok güvendiğimiz yeni Grandland modelimiz ve bu sene ilkbahar döneminde satışına başlayacağımız yeni Frontera geç kaldı. Bir de hedeflediğimiz sayıda Vivaro Van City modelini alamadık. Bu yüzden hedeften 7-8 bin adet saparak yılı 62 bin adetin üstünde bir satışla toplamda 7. sırada tamamladık" dedi.
‘Globalde 3'üncü sıradayız’
Ticari araçta Opel Türkiye tarihinin rekor pazar payı ve adedini (17 bin adet üstü) elde ederek yaklaşık yüzde 6.7’lik pazar payına ulaştıklarına dikkat çeken Yantaç, "Bunda yeni Movano ve Combo Elektrik gibi modellerin etkisi oldu. Globalde Almanya ve İngiltere'den sonra en çok Opel satılan üçüncü ülke olduk. Bunu iki yıl üst üste başardık. Pazar payı olarak da ikinci kapadık. Almanya'dan sonra globalde en yüksek pazar payına sahip ikinci ülke olduk. Global Opel satışlarının yüzde 10’u Türkiye’de gerçekleşti" dedi.
2025 yılı hedefleri
Her zaman olduğu gibi, 2025 yılı için de oldukça iyimser bir pazar tahmininde bulunacaklarını belirten Yantaç, 2024’teki rekorun ardından bu yıl da Türkiye otomobil pazarının 1 milyon adet üzerinde kalacağını düşündüklerini söyledi. Yantaç, Opel Türkiye olarak pazar payını yüzde 5.5 ve üzerinde tutmayı hedeflediklerini ve bu hedefe ulaşmak için SUV satışlarını önemli bir strateji olarak belirlediklerini dile getirdi. Ayrıca, Opel’in elektrikli araçlar konusundaki iddialı hedeflerine de değinen Yantaç, 2025 yılı itibarıyla elektrikli araç satışlarını iki katına çıkarmayı planladıklarını söyledi.
‘Her 3 binekten 2’si SUV olacak’
Yeni Grandland’in Opel Türkiye’nin SUV atağının ilk önemli adımını oluşturduğuna dikkat çeken Yiğit Yantaç, 2025 yılı hedeflerinde, SUV modellerinin toplam satışların yüzde 45’ini oluşturmasını beklediklerini ve her 3 binek otomobilden 2’sinin SUV olacağı bir pazar stratejisi izleyeceklerini söyledi. Yeni Grandland’in bu hedefin gerçekleştirilmesinde büyük rol oynayacağını belirten Yantaç, geçtiğimiz yıl eski nesil Grandland’ın 9 bin adet sattığını ve yeni Grandland ile 10 bin adetin üzerine çıkmayı hedeflediklerini vurguladı. Yiğit Yantaç, Opel’in 2025 yılı için elektrikli ve hibrit araç satışlarının toplam satışların yüzde 35’ine ulaşmasını hedeflediğini söyledi.
Opel’in amiral gemisi Grandland Türkiye’de
OPEL’in SUV’daki amiral gemisi yeni Opel Grandland, ilk etapta hem 1.2 litre 136 HP’lik turbo benzinli motor 21 HP (15,6 kW) ve 6 ileri çift kavramalı elektrikli şanzımanla kombine edilen hybrid versiyonun yanı sıra 73 kWsa (net kapasite) batarya kapasitesine sahip ve yaklaşık 504 kilometre menzil (WLTP’ye göre) sunan 210 HP’lik elektrikli versiyonuyla yollara çıkmaya başladı. 48 V hybrid teknolojisine sahip versiyonda Edition ve GS, elektrikli versiyonda ise GS donanım seviyesi ile yollara çıkan yeni Opel Grandland, hybrid motor seçeneğinde 2 milyon 50 bin TL’den elektrikli versiyonunda ise 1 milyon 804 bin TL’den başlayan fiyatlarla tüketicilerle buluşuyor.