Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliği (Sıra No:1)'de; Muhtasar Beyanname ile Aylık Prim Hizmet Belgelerinin birleştirilerek 'Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi' ile Vergi İdaresine verilmesi uygulaması tüm mükellefler için 01.01.2018 tarihinde başlayacaktı.

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliği (Sıra No:1)'de Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No:5) yayımlanmış olup, bu tebliğde;

Daha önce 'Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi' veren Kırşehiriline ek olarak Amasya, Bartın ve Çankırıillerinin merkez ve ilçelerinde 'Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi' uygulamasına 01.01.2018 tarihinde başlanılmış olup, bu dört il haricinde kalan diğer illerde, 01.07.2019 tarihinden itibaren 'Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi' uygulamasına başlanılacağı yönünde bahse konu Seri No:1 Genel Tebliğinin Geçici Madde 4/ç'de bu doğrultuda değişiklik yapılmıştır.

Dolayısıyla, Kırşehir, Amasya, Bartın ve Çankırıilleri haricinde kalan diğer illerde; 01.07.2019tarihine kadar halihazırda uygulamanın yapıldığı şekilde, kesilen vergiler için; 'Muhtasar Beyanname''nin, elektronik ortamda Vergi Dairelerine, 5510 sayılı kanununun, (4-a) maddesi kapsamında çalışan sigortalılar için verilmesi gereken 'Aylık Prim ve Hizmet Belgesini Sosyal Güvenlik Kurumuna (e- bildirge)olarak verilmesine devam edilecektir.

Merkezi bahse konu dört ilin dışında bulunan mükelleflerin, ücret ödemelerini merkezden yapıp gelir vergisi kesintilerini merkezin bağlı olduğu vergi dairesine beyan eden mükellefler, kapsam içinde alınan dört ilde bulunan şubelerinde çalışanların olması halinde, bu yerlerde çalışanlarla ilgili olarak 'Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi' vermeyeceklerdir. Halihazırdaki uygulamalarına aynen devam edeceklerdir.