Otomotiv

TEST: TOYOTA AURIS 1.6 MULTIDRIVE S

Mehmet Emin AVCI

Yeni tasarımıyla dinamik karakterini ortaya koyuyor

Test köşemizin bu haftaki konuğu Japon otomotiv üreticisi Toyota'nın Auris modeli 1.6 litre Multidrive Premium donanımlı versiyonu oldu. Benzinli-otomatik kombinasyonlu test aracımız Auris, Toyota'nın C hatchback segmentindeki temsilcisi . İlk olarak 2007 yılında piyasaya çıkan ve uzun yıllar üretilen Corolla Hatchback modelinin yerini alan Auris, 2015 yılı başındaki makyajın ardından daha agresif ve modern bir tasarıma kavuştu.

Tasarım

Markanın yeni tasarım dilini yansıtan Toyota Auris ön taraftan bakıldığında, yaklaşık 35 mm kadar uzayan kaput tasarımı, daha kısık ve agresif bir görünüme sahip farları ve eski nesline oranla daha çok ızgaraya sahip olan tampon tasarımı ile daha sportif bir görünüme kavuşmuş. Radyatör ızgarasının üstündeki logoyu da saran krom kaplama araca ayrıca bir şıklık katmış.Krom kaplama tamponun sağ ve sol köşelerinde de kullanılarak bir bütünlük sağlanmış. Yan taraftan bakıldığında yeni model ile birlikte omuz çizgisi diye tabir edilen yani camların kapılar ile birleştiği kısımda yer alan hattın daha keskinleştirildiğini belirtmeliyiz. Arka kısımda ise tampon tasarımında bir takım değişiklikler yapılmış. Daha önce dik olarak tampon üzerine konumlandırılan reflektörler, bu kez tamponun alt kısmına yatay olarak yerleştirilmiş. Makyaj öncesinde tamponun ortasında yer alan ve difüzörü andıran siyah mat bölüm ise yeni nesil ile birlikte kaldırılmış ve yerine alt kısma ince bir krom çizgi eklenmiş.Arka stoplar tasarım ve görünüm anlamında değiştirilmemiş. 4595 mm uzunluk, 1760 mm genişlik, 1485 mm yükseklik değerlerine sahip Auris'in bagaj hacmi ise 360 litre.

İç Mekan

Toyota Auris'in iç mekanını incelediğimizde, makyajla birlikte malzeme ve işçilik kalitesinin ciddi anlamda artırıldığını fark ediyoruz. Dik olarak konumlandırılan kokpitte; orta kısımdaki piyano black panelin içerisine yerleştirlen büyük multimedya sistemi dikkat çekiyor. Ön konsolun merkezinde yer alan müzik ve multimedya özelliklerine açılan 7 inçlik Toyota Touch 2 multimedya sistemi ekranının kullanımı kolay ve hassasiyeti iyi. Ekran geri görüş kamerası olarak da görev yapıyor. Auris'in gösterge panelinin ortasına da 4.2 inçlik renkli TFT ekranı yerleştirilmiş. Bu minik ekrandan yolculuk verileri ve navigasyon komutlarını takip etmek mümkün. Auris, arka koltuklarda da segment standartlarında, tatminkar bir alan sunuyor

Performans ve sürüş izlenimi

Toyota Auris'in 1.6 litre hacmindeki benzinli atmosferik motoru,6400 d/d'de 132 Hp güç ve 4400 d/d'de 160 Nm maksimum tork üretiyor. Sürüşlerimiz esnasında test otomobilimizde yer alan ve Multidrive S olarak adlandırılan CVT şanzımanında katkısıyla Toyota Auris, atik ve başarılı bir performans sergiliyor. CVT şanzıman-motor uyumu başarılı ve konforlu bir sürüş sunuyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 11.2 saniyede gerçekleştiren Auris, 190 km/s azami hız değerine sahip. Yakıt tüketimi ise 100 km'de ortalama 6.1 litre. Biz ağırlıklı olarak şehir içi trafiğinde geçen testimizde 8.3 lt/100 km gibi bir değer elde ettik. Otoyol sürüşlerinde ve sakin kullanımlarda tüketim değerinin 6 litrenin altına kadar düştüğünü de gözlemledik. Toyota Auris, ota sertlikte bir süspansiyona sahip. Bu sayede konfor anlamında sorun yaşatmıyor. Aracın direksiyonu şehir içinde özellikle yumuşaklığı ile kullanım kolaylığı sağlıyor. Ses yalıtımı konusunda model yol ve rüzgar sesini başarılı bir şekilde engelliyor. Sadece üst devirlerde motor sesi kabin içine yansıyor. Toyota Auris'in kampanyalı satış fiyatı 62 bin 450 ila 117 bin 250 TL arasında değişiyor.

Teknik Özellik

Motor: 1.6 Valvematic

Motor Hacmi: 1598 cc

Silindir Adedi: 4

Maksimum Güç: 132 Hp 6400 d/d

Maksimum Tork: 160 Nm 4400 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma 11.2 s

Maksimum Hız: 190 km/s

Frenler (ön/arka): Hava Kanallı Disk/disk

Yakıt Tüketimi

Şehir İçi: 7.8 lt

Şehir Dışı: 5.2 lt

Karma: 6.1 lt

Boyutlar (u/g/y): 4330/1760/1475 mm

Bagaj Hacmi: 360 lt

Boş Ağırlık: 1480 kg