Otomotiv

TEST: RENAULT MEGANE SEDAN 1.6 dCi

'Yılın Otomobili' ödülünün hakkını fazlasıyla veriyor

Geçtiğimiz yıl Otomotiv Gazetecileri Derneği üyeleri tarafından 'Yılın Otomobili' seçilen Renault Megane Sedan, 1.6 litrelik dizel motor, düz vites ve Icon donanım paketiyle test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Piyasada olduğu 2009 yılına kadar Türkiye'de 'en çok satan otomobiller' arasında yer alma başarısını gösteren Renault Megane Sedan, yerini markanın Fluence modeline bıraktı. 2016 yılında yeniden Fluence'ten bayrağı devralan yeni Megane; yeni tasarım dili, sürüş dinamikleri, sunduğu konfor ve teknolojik özellikleriyle 'efsane geri döndü' sloganın hak ediyor. Renault Megane Sedan Türkiye'de 2 benzinli, 3 de dizel motorla satılıyor.


Tasarım

Renault, Fluence deneyiminin ardından yeni Megane'ın tasarımına özel bir itina göstermiş. Markanın yeni tasarım dilini tüm yönleriyle yansıtan Megane Sedan, sportif bir tasarıma kavuştu. Megane Sedan'ın ön bölümü hatchback Megane ile birebir aynı. C formlu gündüz farlarında bu ortaklık çok belirgin. Test ettiğimiz modeldeki gibi Icon donanımla birlikte Pure Vision ismi verilen full LED far standart olarak sunuluyor. Profilden bakıldığında markanın Talisman modeliyle olan benzerlik sayesinde de kalite çıtası yukarı taşınmış. Önde büyük C şekilli farlar ve marka logosuna yer verilirken arkada bagaj kapağı boyunca devam eden 3 boyut efektli stop grubu kullanılmış. C sütunu kalın tutularak otomobile sedandan çok liftback bir model havası verilirken, kapı altlarına da kabartmalar eklenerek şık görünüm desteklenmiş. Arka camları karartılan ve yüksekliği azaltılan Megane Sedan, hem daha dinamik hem de bulunduğundan daha üst segmente hissettiriyor. 4632 mm uzunluk, 1814 mm genişlik ve 1443 mm yükseklik ölçülerine sahip Megane Sedan'ın bagaj hacmi ise 503 litre.


İç mekan

Renault, yeni Megane Sedan'ın dış tasarımında yakaladığı modern ve yenilikçi tasarım anlayışını başarılı bir şekilde iç mekana da yansıtmış. Megane Sedan'ın kokpiti yerini aldığı Fluence'e göre çok daha kaliteli malzemeden geliştirilmiş. İşçilik de başarılı. Göstergeler 7 inçlik TFT renkli ekrandan oluşuyor. Otomobilin sürüş modlarının yanı sıra bu ekranın renkleri ve stili manuel olarak da ayarlanabiliyor. Renault Megane Sedan'ın orta konsolunda Icon donanımla birlikteR-Link 2 arayüzlü 8.7 inçlik dikey dokunmatik bir ekran opsiyonel olarak alınabiliyor. Ekranın dokunma hassasiyeti başarılı. Megane Sedan'ın Icon donanımıyla birlikte alınan Multisense sistemiyle kapı üzerlerinde ambiyans aydınlatması da oluyor. Otomobilin koltuklarına da özel önem verilmiş.otomobil hem önde hem de arkada sunduğu geniş yaşam alanı ile keyifli yolculuklar vaat ediyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan 1.6 litrelik dizel motor 4000 d/d'de 130 Hp güç, 1750 d/d'de 320 Nm tork üretiyor. Turbo destekli motor sadece manuel şanzımanla satılıyor. Kullanılan manuel şanzıman 6 ileri vites seçeneğine sahip. EDC ismi verilen otomatik şanzımansa 1.2 litre benzinli ve 1.5 litre dizel motorlarla satın alınabiliyor. Fabrika verilerine göre araç 0-100 km/s hızlanmasını 10.5 saniyede tamamlarken, maksimum 201 km/s hıza ulaşabiliyor. Alt devirlerde cansız gibi hissettiren motor, ara hızlanmalarda seri bir yapıya sahip. Tatlı sert süspansiyon sisteminin yardımıyla oldukça iyi yol tutan araç, performanslı sürüşlere de cevap verebiliyor. Sessiz yapısıyla öne çıkan motor, düşük tüketimiyle de iddialı. Fabrika verilerine göre ortalama tüketimi 4.0 litre olan araç ile testimizde 5.7 lt/100 km'lik bir değer elde ettik. Sabit hızlı otoyol sürüşlerinde ise rahatlıkta 5 litrenin altına inilebildiğini de deneyimledik. Başarılı açıları sayesinde dar alanlarda bile görüş sıkıntısı yaşatmıyor. Geniş boyutlarına rağmen sürücüden gelen performanslı kullanım isteklerine de kayıtsız kalmayan Megane Sedan, özellikle virajlarda oldukça etkili bir tablo çiziyor. Sürat arttıkça iç mekana yol ve rüzgar gürültüsünü yansımaması ise Megane Sedan için konforu artıran bir diğer detay. Yeni Renault Megane Sedan'da ayrıca beş farklı sürüş (Neutral, Sport, Comfort, Perso ve Eco) modu bulunuyor. Seçilen moda göre iç mekan aydınlatması değişiyor.


Teknik özellikler

Motor : 1.6 dCi

Motor Hacmi : 1598 cc

Silindir Adedi : 4

Maksimum Güç : 130 Hp 4000 d/d

Maksimum Tork : 320 Nm 1750 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma 10.5 sn

Maksimum Hız : 201 km/s

Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi

Şehir İçi : 4.7 lt

Şehir Dışı : 3.6 lt

Karma : 4.0 lt

Boyutlar (u/g/y) 4632/1814/1443 mm

Bagaj Hacmi : 550 lt

Boş Ağırlık : 1501 kg