Mehmet Emin AVCI
Şanzıman, şehir içinde konforu gölgeliyor
Geçtiğimiz Haziran ayında makyajlı haliyle pazara sunulan Peugeot 508, 1.6 e-HDI ETG6 test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. 2010 yılında markanın 407 ve 607 modellerinin yerine D segmentindeki yeni temsilcisi olarak yollara çıkan 508, motor ve şanzımanda sunduğu seçeneklerle daha geniş bir müşteri kitlesine hitap ediyor. Makyajlı Peugeot 508, Türkiye'de üç dizel bir de benzinli motor olmak üzere 4 farklı seçenekle satılıyor.
Tasarım
Makyajla birlikte daha güncel ve dinamik bir görünüme kavuşan 508'deki değişim daha çok aracın ön bölümünde dikkat çekiyor. Yeni far grubu, logoyu da kapsayan dik konumlu ön panjur, dairesel sis farları, sis farlarının üzerinde bulunan yeni LED gündüz farları ve ön tampon en belirgin değişiklikler. Daha keskin hatlarla desteklenen tüm bu yenilikler 508'in sportif görünümünü de artırmış. Aracın yan bölümünü incelediğimizde önden arkaya doğru uzanan keskin hatların selefini çağrıştırıyor. Cam altlarına sabitlenmiş yan aynalar, ön kelebek camları ve kromajlı süslemelere sahip kapı kolları selefiyle aynı. Arka bölümdeki yenilik ise, farklı bir iç tasarıma sahip ve aslan pençesini andıran LED stop lambaları, bagaj kapağındaki kromajlı çıta, yine kromajla desteklenmiş arka tampon ve iki yana uzatılmış difizör dikkat çekiyor. 4830 mm uzunluk, 1828 mm genişlik ve 1456 mm yüksekliğe sahip Peugeot 508'in bagaj hacmi ise 473 litre.
İç Mekan
Peugeot 508'in iç mekanını incelediğimde, yeniliklerin dış tasarımdaki kadar belirgin olmadığını söyleyebilirim. Çift renkli tasarım şık bir his uyandırırken, orta konsolda ekranın dokunmatik olarak da sunulması yenilik olarak kabul edilebilir. Ekranın hemen altında gizlenebilen iki bardaklık ve merkezi kilit düğmesi bulunuyor. Piyano siyahı tutamaklar, metal kollu kapılarda sunulan saklama gözleri yeterli genişlikte. Elektrikli cam ve ayna kumandalarını sürücü kapısında yer veren Peugeot 508'de selefinin aksine motor çalıştırma düğmesi ve elektronik park freni, bagaj ve depo kapağı kumandalarıyla birlikte aynı yerde, direksiyon simidinin soluna konumlandırılırken, hemen altında bulunan kapaklı gözün içerisine de Head Up Display, Start&Stop ve ASR kumanda düğmeleri yerleştirilmiş. Geniş bir göbeğe sahip, deri kaplı, üç kollu direksiyon simidinin arkasında da vites değiştirme kulakçıkları konumlandırılmış. Dijital bilgi ekranının da bulunduğu gösterge panelini incelediğimizde, makyajlı 508'de gösterge panelindeki bölüm sayısı artmış ve ilave olarak yağ sıcaklığı göstergesi de eklenmiş. Kısa yapılı ve şık vites topuzunun ön kısmında kapaklı bir cep bulunurken, burada ayrıca spor tuşu, koltuk ısıtma kumandaları, iç mekan alarm sensörünü devreden çıkarma tuşu, otomatik uzun far desteği düğmesi de bulunuyor. Açı ayarlı ve ileri-geri kaydırılabilen kol dayanağının önüne anahtar, telefon gibi eşyalar düşünülerek küçük bir kapaklı göz de yerleştirilmiş. Önde ve arkada sunulan alan yeterli. Tavan tasarımı arkadaki oturan yolcuların baş mesafesi konusunda sıkıntı yaşamayacakları şekilde yapılmış.
Performans ve sürüş izlenimi
Test aracımızın kaputunun altında görev yapan start&stop destekli 1.6 litrelik dizel motor, 3600 d/d'de 115 Hp güç, 1750 d/d'de ise 270 Nm tork değeri sunuyor. 6 ileri yarı otomatik ETG6 şanzımana sahip 508'in 0-100 Km/s hızlanmasını 11.9 saniye gerçekleştirirken, maksimum hızı ise 197 Km/s. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4.6 litre olarak belirlenmiş. Testimiz sırasında sakin kullanımlarda 5.9 litre, performanslı kullanımlarda ise 7.1 litrelik tüketim değerleri elde ettik. Vites geçişlerinde şanzımanın karakterinden kaynaklanan yığılmaların neden olduğu sıkıntılı durum makyajlı 508'de de devam ediyor. Otomatikleştirilmiş tek kavramalı şanzıman, özellikle şehir içi trafiğinde can sıkıyor. Konfor odaklı yumuşak süspansiyonların kullanıldığı Peugeot 508'de de markanın yol, rüzgar ve motor sesi izolasyonlarındaki başarısı devam ediyor. Konforlu yolculukta rol oynayan bir diğer etken de elektrikli olarak da ayarlanabilen yüksek yan desteklere sahip koltuklar. Bel destek ayarına sahip olan koltuklarda uyluk desteği de sunuluyor. Allure donanıma sahip test aracımızın 109 bin 575 TL.
Teknik Özellik
Motor:1.6 e-HDI
Motor Hacmi: 1560 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 115 Hp 3600 d/d
Maksimum Tork: 270 Nm 1750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 11.9 s
Maksimum Hız: 197 km/s
Frenler (ön/arka): Hava Kanallı Disk/Disk
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 3.7 lt
Şehir Dışı: 4 lt
Karma:4.6 lt
Boyutlar
Uzunluk: 4830 mm
Genişlik: 1828 mm
Yükseklik: 1456 mm
Bagaj Hacmi: 473 lt
Boş Ağırlık: 1410 kg