Otomotiv

TEST: PEUGEOT 308 1.2 PURETECH 130 HP ALLURE

Mehmet Emin AVCI

Yeni motoruyla daha keyifli sürüş sunuyor

 Fransız üreticinin 2014'te yenilenen ve Avrupa'da "Yılın Otomobili" ödülünü alan Peugeot 308, marka tutkunlarının merakla beklediği  1.2 litrelik Puretech 130 Hp'lik aşırı beslemeli motoruyla test köşemizin konuğu oldu. İlk kez 2007'de yollarda görmeye başladığımız 308, sorunsuzluğu ile dikkat çeken otomobillerden.  EMP2 şasi platformu kullanılan Peugeot 308'in 420 litrelik bagaj hacmi, segmentinde genişliği ve kapasitesiyle öne çıkıyor.

Tasarım

Peugeot 308, önceki versiyona göre genel anlamda daha dinamik ve şık bir görünüme sahip. Daha önceki versiyonda bulunan tek parça ızgara yerine iki parçalı ızgara tercih edilmiş. Bu iki parçalı ızgaralardan üst ızgara nikelajla süslenerek daha göz alıcı hale getirilmiş. Yenilenen 308'de aracın dikkat çekici olmasında önemli rol oynayan LED teknolojisi fazlasıyla kullanılmış. Bu teknolojiyi gündüz farlarında, farlarda, stop far grubunda ve sinyallerde görmek mümkün. 62 LED'den oluşan yeni farlar, kaput üzerinden öne doğru inen çizgiler otomobilin agresif bakışında önemli rol oynamış. Arka stoplarda kullanılan 48 adet LED sayesinde gece görünürlüğü başarılı. Ayrıca ön LED farların gece aydınlatmaları sürüş güvenliği açısından gayet iyi. 4253 mm uzunluk, 1804 mm genişlik ve 1457 mm yükseklik ölçülerine sahip Peugeot 308'in bagaj hacmi ise 420 litre.

İç Mekan

Peugeot 308'in iç mekanına geçtiğimizde direksiyonun konumu ve sade tasarım dikkat çekiyor. Göstergelerin görünmesinde sorun oluşturan direksiyon göstergelerin aşağısına konumlandırılmış. Böylece göstergeleri artık direksiyonun ortasından değil, üstünden görmek mümkün. Alışılmıştan daha küçük olan direksiyon ele iyi oturuyor.  Daha önceki versiyonlarda orta konsolda yer alan havalandırma kumandaları ve diğer kumanda grupları yerini PSA grubu tarafından geliştirilen 9.7 inch büyüklüğündeki dokunmatik ekranlı SMEG+ sisteminde toplanmış.  Müzik sistemi başarılı. Ön konsolun üst bölümünde yumuşak dokulu malzeme kullanılmış. İşçilik de kaliteli. Peugeot, gösterge panelinde yer alan devir saatini de alışılmışın dışında sağdan başlatarak farklılık yaratmış. Koltuklar rahat, insanı sarıyor ve virajlarda sürücüyü destekleyerek sürüş güvenliğini arttırıyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızın kaputunun altında görev yapan 3 silindirli yeni motor 1.2 litre hacimli ve turbo beslemeli. 5500 d/d'de 130 hp güç, 1750 d/d'de 230 Nm tork üreten ünite, 0-100 km/s hızlanmasını 10.3 saniyede gerçekleştirirken, azami 201 km/s hıza sahip. 6 ileri şanzımanla kombine edilmiş motor, alt devirlerden itibaren canlı karakterini sürdürmeyi başarırken hızlanma performansıyla da dikkat çekici. Ara hızlanmalarda ve sollamalarda sürücüsünü üzmüyor. Gaz tepkimeleri başarılı . Fabrika verilerine göre karma tüketim ortalaması 4.8 litre olan test aracımızla, sakin kullanımda İstanbul trafiğinde 6.4 litre ortalamasını elde ettik. Ancak performanslı kullanımı tercih ettiğinizde artan tüketim değeri bir anda artıyor.  Orta sertlikte süspansiyon sistemine sahip 308'in yol tutuş performansı gayet başarılı. Rüzgar ve yol sesi konusunda başarılı olan model konfor konusunda da rahat bir yolculuk sunuyor.  Başarılı yalıtımı,  motor performansı ve bagaj hacmi ile sedanlarla yarışan Peugeot 308'in Allure donanımlı kampanyalı fiyatı 65 bin 990 TL.

Teknik Özellik

Motor:1.2 PureTech    

Motor Hacmi:    1199 cc

Silindir Adedi:    4            

Maksimum Güç: 130 Hp 5500 d/d              

Maksimum Tork: 230 Nm 1750 d/d            

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma     10.3 s

Maksimum Hız:                201 km/s                               

Frenler (ön/arka) Hava Kanallı Disk/ Disk                             

Yakıt Tüketimi                   

Şehir İçi: 4.8 lt

Şehir Dışı: 4.1 lt

Karma:4.8 lt

Boyutlar (u/g/y):  4253/1804/1457 mm

Bagaj Hacmi:      420 lt

Boş Ağırlık:         1090 kg