Otomotiv

TEST: KIA CERATO 1.6 CRDi CONCEPT PLUS

Mehmet Emin AVCI

Yeni modern yüzüyle rekabet gücünü artırdı

Güney Koreli otomotiv üreticisi KIA'nın tamamen yenilenen C segmenti temsilcisi Kia Cerato, üçüncü nesli ve 1.6 litrelik turbo dizel motor, 7 ileri DCT otomatik şanzıman seçeneği ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. 2004 yılından bu yana dünya genelinde 3 milyondan fazla satılan Kia Cerato, Türkiye'de 1.6 MPI benzinli ve 1.6 CRDi dizel motor seçeneği ve Comfort ile Consept Plus olmak üzere iki farklı donanım paketi ile satın alınabiliyor.

Tasarım

Yeni tasarımla daha modern bir yüze kavuşan Kia Cerato'da ikinci nesildeki köşeli çizgiler yerini daha yumuşak ve akıcı hatlara bıraktı. Markanın diğer modelleri aynı tasarım diline kavuşan yeni Cerato, büyük ön ızgara ile selefinden daha sportif ve modern görünüyor. Markanın imzası kabul edilen kaplan burun ızgara daha belirgin, sis farları, tampon ve kaput dışında arka tamponda yenilenen kısımlar arasında. Tampon köşelerindeki hava girişleri bu sınıfta çok az modelde görülebilen farklılıklardan. LED gündüz farları trendine katılan Cerato'da L şeklinde gündüz farları kullanılıyor. Farlar ve stoplar da selefine göre büyük tasarlanarak daha iyi bir aydınlatma için zemin hazırlanmış. Yan kısımda ise cam çevresini saran krom detaylar, büyük hacimli arka ve yan camlar, büyük duran yan kapı ve arka çamurluklar Cerato'nun karakterini ön plana çıkarıyor. Cerato'nun arka bölümünde ise keskin hatlar devam ediyor, tasarım özelliklerini taşıyan ikonik arka lambalar aracın uzaktan fark edilmesini sağlıyor, bagaj kapağı ortasında marka amblemi ve bagaj üzerinde fark edilen rüzgar direncini minimum seviyeye indiren kanat görünümü aracın sporcu kişiliğini ortaya koyuyor. 4560 mm uzunluk, 1780 mm genişlik ve 1445 mm yükseklik değerlerine sahip Kia Cerato'nun bagaj hacmi ise, 482 litre.

İç mekan

Cerato'nun içerisine geçtiğimizde cee'd modelinde ulaşılan malzeme ve işçilik seviyesi ile karşılaşıyoruz. Sınıf standartlarını da karşılayan iç mekan kalitesiyle birlikte derli toplu ve deri kaplı bir konsol tasarımıyla karşılaşıyoruz. Cerato, genel anlamda sürücüyü yormayan, sade bir iç tasarıma sahip. Consept plus donanımda, koltuk ısıtma, sunroof, krom detaylar, renkli tft ekran, geri görüş kamerası, otomatik klima bulunuyor. Otomobil hem önde hem de arkada yolcular için bolca alan sunuyor. Baş ve diz mesafesi sınıf ortalamasını karşılıyor. Hem kapı içlerinde, hem torpidoda hem de vites yanında eşyalar için kullanıma uygun birçok göz var.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan 1.6 litrelik dizel motor , 4000 d/d'de 136 Hp güç ve 1750-2500 d/d'de 300 Nm tork değeri sunuyor. 7 ileri DCT otomatik şanzımanla kombine edilen ünite, 0-100 km/s hızlanmasını 10.8 saniyede gerçekleştirirken, 190 km/s maksimum hız sunuyor. Fabrika verilerine göre, 100 km'de 4.6 litre yakıt tüketen Cerato ile testimizde, 6.6 lt/100 km gibi bir değer elde ettik. Otoyol sürüşlerinde ise bu değer daha da alt seviyelere iniyor. Akıcı ve sarsıntısız vites geçişleri sağlayan DCT, hızlanmadan çok konfor ve ekonomi odaklı ayarlara sahip. Vites değişimini direksiyonun iki yanında bulunan kulakçıklar yardımıyla da yapmak mümkün. Cerato kolay yönlendirilen bir direksiyon sistemine sahip. Normal, Comfort ve Sport olarak sertlik ayarı sunan direksiyon Sport seçeneğinde daha doygun bir tecrübe yaşatıyor. Direksiyonun geri bildirimi başarılı. Özellikle sport mod, sürüş keyfini daha da artırıyor. Konfor odaklı bir otomobil olan Kia Cerato, yalıtım konusunda sınıf ortalamalarını yakalamayı başarıyor.

Teknik Özellikler

Motor Hacmi : 1582 cc

Silindir Adedi : 4

Maksimum Güç : 136 Hp 4000 d/d

Maksimum Tork: 300 Nm 1750-2500 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma : 10.8 sn

Maksimum Hız : 190 km/s

Frenler

(ön/arka) Hava kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi

Şehir İçi : 5.5 lt

Şehir Dışı : 4.0 lt

Karma : 4.6 lt

Boyutlar (u/g/y) : 4560/1780/1445 mm

Bagaj Hacmi : 482 lt

Boş Ağırlık : 1385 kg