Mehmet Emin AVCI
Şık tasarımlı bu Coupe'ye 1.6 litrelik motor yakışırdı...
Hyundai'nin Türkiye'de ürettiği küçük sınıftaki başarılı modeli i20'nin üç kapılı versiyonunu i20 Coupe 1.4 benzinli 4 ileri otomatik versiyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Geçtiğimiz yıl ikinci nesline kavuşan Hyundai i20, tasarım, konfor, kalite ve teknoloji konusunda büyük gelişim gösterdi. İ20 ailesinin son üyesi i20 Coupe de Hyundai Assan'ın Kocaeli Fabrikasında üretilerek ihraç ediliyor. Hyundai i20 Coupe şu anda sadece 1.4 benzinli, 6 ileri manuel ve 4 ileri otomatik versiyonlarıyla satılıyor.
Tasarım
Türkiye'de üretilen ilk yerli coupe olan Hyundai i20 Coupe'nin tasarımı aynı genleri taşıdığı ailenin diğer modeli i20 ile benzerlikler taşısa da, sportif yönünü vurgulayan bazı detaylara sahip. Hyundai'nin Akıcı Tasarım 2.0 felsefesini başarılı bir şekilde sergileyen i20 Coupe, beş kapılı kardeşinden bağımsız A,B ve C sütunlarıyla farklılık gösteriyor. Ön tasarımda karakteristik altıgen ızgara korunurken, daha şişik, kaslı arka çamurluklar i20 Coupe'nin sportif ruhunu yansıtan ve dikkat çeken detaylardan biri. Otomobilin arka tasarımında ise, standart olarak sunulan spoyler, LED stoplar ve minik dokunuşlarla farklılaştırılmış arka tampon tasarım dinamizmini tamamlayan diğer unsurlar. 4035 mm uzunluk, 1734 mm genişlik ve 1474 mm yüksek değerlerine sahip aracın bagaj hacmi ise 311 litre.
İç Mekan
Hyundai i20 Coupe'nin iç tasarımına baktığımızda beş kapılı kardeşi ile hemen hemen aynı özelliklere sahip olduğundan, burada fazla ayrıntıya girmeden dikkat çeken farklıları vurgulamak istiyorum. Gösterge ekranı revize edilen araçta, en belirgin detay iç mekanda kullanılan ve sportif ruhu vurgulayan renkler oluyor. Yan havalandırma kanalları, müzik sistemi ve vites kolunun yer aldığı bölümlerin etrafı kiremit renk kullanılmış. Aynı renk yan destekleri oldukça başarılı sportif koltuklarda da kullanılmış. Coupe bir otomobil olmasına rağmen sunduğu yaşam alanı ferah, bunda açılabilen 2 bin 750 TL fiyatla opsiyonel olarak sunulan açılır cam tavanın da rolü büyük. Coupe bir araç için vites önünde ve arkasında bulunan küçük eşya gözleri yeterli. Müzik sistemi ve klima kumandaları ergonomik, kullanımı kolay. Müzik sistemine direksiyon üzerinden de kumanda etmek mümkün. Direksiyon simidi üzerinde ayrıca hız sabitleme kumandaları da bulunuyor. Coupe bir otomobil olmasına karşın arka bölümde oturanlar için de sunulan alan yeterli, çok büyük sıkıntı vermiyor. Arka tarafa iniş-biniş kolay, diz mesafesi yeterli.
Performans ve sürüş izlenimi
Hyundai i20 Coupe, 1.4 litre benzinli tek motor ve iki şanzıman seçeneği ile satılıyor. Testimize konuk olan 4 ileri otomatik şanzımana sahip 1.4 litrelik benzinli MPI motor 6000 d/d'de 100 Hp güç, 3500 d/d'de 134.4 Nm tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 13.2 saniyede gerçekleştiren i20 Coupe'nin maksimum hızı ise 170 km/s. Çekici bir tasarıma sahip olan ve bu yönüyle beğenimizi kazanan i20 Coupe'nin pazarda işini zorlaştıracak tek handikabı motoru. Coupe bir otomobile yakışmayan bu motor ve şanzımanın, performans beklentisi içinde olanları hayal kırıklığına uğratacağını da belirtmek isterim. Fabrika verilerine göre iyi değerlere sahip motor, alt devirlerde cansız bir karaktere sahip ve coupe bir araç kullanma keyfini törpülüyor. Yüksek devirlerde gerçek karakterini ortaya koyan motor, bu kez de ses ve tüketim olarak karşımıza çıkıyor. Darbe emiş gücü başarılı olan bir süspansiyon sistemine sahip i20 Coupe'nin yol tutuşu ve ses yalıtımı beğenimi kazandı. Hyundai i20'nin sportif kardeşi i20 Coupe, uygun fiyatı ve şık tasarımı ile spor bir otomobil arayanlar için uygun bir seçenek. Ancak performans beklentisi olanların bir kez daha düşünmesi gerektiğini de belirtmem gerekiyor. Hyundai i20 Coupe'nin başlangıç fiyatı 49 bin 990 TL. Test ettiğimiz otomatik şanzımanlı i20 Coupe'nin fiyatı ise 54 bin 990 TL.
Teknik Özellikler
Motor: 1.4 MPI
Motor Hacmi: 1368 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 100 Hp- 6000 d/d
Maksimum Tork: 134.4 Nm 3500 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 13.2 s
Maksimum Hız: 170 km/s
Frenler (ön/arka): Hava Kanallı Disk/Disk
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 8.5 lt
Şehir Dışı: 5.1 lt
Karma: 6.4 lt
Boyutlar (u/g/y)
Bagaj Hacmi: 311 lt
Boş Ağırlık: 1085 kg