Otomotiv

TEST: FORD B-MAX 1.6 TDCi TİTANİUM

Mehmet Emin AVCI 

Kompakt ve konforlu bir aile otomobili

B sütunu olmaması ile ve başarılı reklam kampanyası ile dikkatleri üzerine çekmeyi başaran Ford B-Max bu kez 1.6 TDCi Titanium donanım paketi ile test köşemizin konuğu oldu. Daha önce 1.6 litre ve 1.0 litre Ecoboost modellerini test olanağı bulduğumuz B-Max, Ford'un Fiesta ile C-Max arasına konumlandırdığı ve özellikle aileler tarafından tercih edilen bir model oldu.

Tasarım

Modern ve akıcı hatlara sahip B-Max'in ön tasarımını incelediğimizde; son dönem Ford modellerinde karşılaştığımız geniş hava girişine sahip ön tampon, ön çamurluklara kadar uzanan LED'li ön farlar ve tamponun en dışına dik olarak konumlandırılmış sis farları şık bir görünüm yaratmış. Akıcı ve keskin hatlar otomobilin yan bölümünde tekerlek kemerlerinde ve bir şerit halinde kapı üstünde göze çarpıyor. Yan bölümde en önemli detay ise B sütununun olmaması. B-MAX'in sahip olduğu Ford Kolay Erişim Kapı Sistemi, entegre sütunlara sahip menteşeli ön kapılar ve raylı arka kapılardan yolcu ve eşya girişi için 1.5 metrelik bir erişim kolaylığı sağlıyor. Arka bölümde de tamamen B-MAX'e has bir tasarım göze çarpıyor. Boyutlarına baktığımızda ise 4077 mm uzunluk, 1751 mm genişlik ve 1604 mm yüksek değerlerine sahip B-Max'in bagaj hacmi ise 304 litre.

İç tasarım

Otomobilin içine geçtiğimizde tipik bir Fiesta konsolu ile karşılaşıyoruz. Üç kollu deri direksiyon simidi iyi kavranabiliyor. B-Max'ın direksiyonunda bulunan telefon ve müzik sistemini kumanda eden düğmelerin kullanımı bir hayli kolay. Turkuaz renkli ibresiyle dikkat çeken gösterge tablosu okunaklı. Ortada bulunan yol bilgisayarı ekranında vitesin seçilen konumunu görmek mümkün. Kat edilen yol, yakıt ve ortalama hız gibi verileri ise sinyal kolunun üzerindeki düğme ile değiştirerek ayrı ayrı görebiliyorsunuz. Dikiz aynasının üzerine konumlandırılan dışbükey ayna özellikle çocuklu ailelerin seveceği bir ayrıntı. İç hacim konusunda önde ve arkada oturanları yeteri kadar alan sunuluyor. İç mekanda bolca küçük eşya gözü bulunuyor. USB ve AUX girişlerinin kolay ulaşılabilir bir yerde, vites kolunun hemen yanında yer alması ergonomi açısından olumlu. B sütunu olmadığından ön koltuklarda bulunan emniyet kemerleri köprücük kemiği üzerine baskı yapıyor. Bu da alışkanlık gerektiriyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızın kaputunun altında görev yapan 1.6 litrelik TDCi motor, 3800 d/dk'da 95 beygir güç üretirken, 215 Nm maksimum tork değerini 1.750 d/dk'da sunuyor. Maksimum hızı 173 km/s olan B-Max 1.6 TDCi, 5 ileri düz şanzımanıyla 0'dan 100 km/s hıza 13.9 saniyede ulaşıyor. Bu modelde 6. vitesin olmamasını yadırgadık. Vites geçişleri akıcı ve rahat. Fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 4 litre yakıt tüketim değerine sahip B-Max'la şehiriçinde geçen testimizde 6.3 litrelik tüketim değeri elde ettik. Direksiyon sisteminin tepkileri başarılı. Ford'un güçlü yönlerinden biri olan yol tutuşu konusunda da B-Max'i beğendim. Modelde kullanılan yumuşak karakterli süspansiyon sistemi konforlu bir sürüş olanağı sunuyor. Kompakt ölçüleri, işlevselliği ve B sütununun olmaması ile sunduğu kullanım kolaylığı ile öne çıkan B-Max'in fiyatı 68 bin 540 TL.