Çağdaş sanatçı POLVO'nun, kendi çocukluk hatıralarından esinle hazırladığı yeni kişisel heykel sergisi 'Why So?: Childhood Memories', BBprojecTT'in Teşvikiye'de bulunan galerisinde açıldı! Çalışmalarında kalıplaşmış normlara ve kanıksanmış değerlere yeni bir bakış açısı sunma amacı taşıyan POLVO, toplumsal cinsiyet kalıplarını ve aynılaşmayı eleştiren, çeşitliliğe, özgünlüğe ve bireyin varoluşuna göndermede bulunan elma ve muzlarından sonra şimdi de dondurma formundaki rengarenk heykelleriyle izleyicileri çocukluk anılarına götürüyor.
yeni nesil çağdaş sanatçı POLVO, çalışmalarında sosyal normlara dokunarak ve sanatı bir araç olarak kullanarak sanatseverleri sorgulamaya teşvik ediyor. Protest ve sorgulayıcı bir yaklaşımla iş üreten POLVO'nun renkli ve eğlenceli eserleri, meraklı zihinler için yeni sorgulama alanları sunma hedefi taşıyor.
POLVO ana teması cinsiyet eşitsizliği olan ilk kişisel sergisi 'Why So?'nun ardından ikinci kişisel sergisi 'Why So?: Childhood Memories'de yeni bir alt temaya dokunuyor: Çocukluğa, yetişkinlerce tanımlanmış hız kavramına ve kendine yabancılaşmaya… Dondurma formundaki heykellerinden oluşan yeni sergisinde dondurmayı gündelik hayata ve davranışlarımıza yansıtan sanatçı, kanıksanmış değerlere dikkat çekmeye devam ediyor.
'Why So?: Childhood Memories' sergisinde çocukluk hatıralarından esinlenen POLVO, farklı bir tür sorgulamayla dondurmayı bir haz öznesi olarak sembolleştiriyor. Çocukluktaki özgürlüğü dondurma üzerinden dolaylı bir yolla anlatan sanatçı, 'hız' ve 'mükemmel' kavramlarını sorguluyor. 'Yetişkinlerce tanımlanmış zamanın kendisine ve dondurmanın akış hızına yetişme gayretinde olmayan çocuk, ana odaklanıyor. Mükemmel olmak, uyum sağlamak ve başarmak yetişkinlik döneminin kaygıları… Tadını çıkarmak yerine neden bir şeyleri 'mükemmel' yapmaya çabalıyoruz?' diyen POLVO, serginin temasını 'Hayatım boyunca dondurmaları elime bulaştırmamak için çalıştım. Ben olmayı, özgün olmayı bıraktığımız bu yetişkinlik döneminde çocuk olmaya, çocuk kalmaya, kendim olmaya, çocukluk anılarıma bir özlem...' sözleriyle özetliyor. Dondurma erime hızını alt etmenin altında yatan yetişkin kuralları, norm ve değerler, diğerleri tarafından kabul görme arzusu ve bununla uyumlu gelişen kontrol gayreti üzerine düşünen sanatçı, ana temasına dönerek 'Why So?' (Neden böyle?) sorusunu sormaktan kendini alamıyor. 'Why So?: Childhood Memories', aynı zamanda sanatçının çocukken en çok sevdiği çizgi filmlerden nostalji üretme potansiyeli de taşıyor.