Tatil dönemlerini paket tur ile değerlendirmek isteyenler oluyor. Talep çok olduğu için de tur sayısı ve seyahat acentesi sayısı bir hayli fazla oluyor. Her acente tatilcilere farklı farklı turlar ve fiyat sunuyor. Böyle olunca da gidip de düzenlenen turu beğenmek bir tarafa, bazı durumlarda iptal nedeniyle hiç gidilemeyen turlar olabiliyor. Tüketiciler, haftalar hatta aylar öncesinden sözleşme imzalayıp parasını ödediği tatilden son anda vazgeçmek durumunda kalıyor. Üstelik alternatifler de daha pahalı oluyor. İster istemez de ortaya maddi ve manevi zararçıkıyor.
ZARAR ORANINDA TAZMİNAT
Seyahat acentesi sözleşmeyi feshetmesi halinde tüm ödemeleri ve tüketiciyi borç altına sokan tüm belgeleri 10 gün içinde tüketiciye iadeetmek zorunda. Ayrıca, tüketici uğradığı zarar oranında tazminat hakkına sahipoluyor. Ancak, sözleşmenin feshi, kayıt edilen tüketici sayısının, paket turun düzenlenmesi için gerekli olan sayıya ulaşmaması ve bu durumun bir fesih sebebi olduğunun sözleşmede yer alması ya da seyahat acentesi gerekli tüm özeni göstermiş olmasına rağmen elinde olmayan zorlayıcı (mücbir) sebeplerden kaynaklanması halinde tazminat hakkı doğmuyor.
DOĞRUDAN SİGORTA ŞİRKETİNDEN
Seyahat acenteleri, düzenledikleri paket tur kapsamında; müşteriye taahhüt ettikleri hizmetlerin herhangi bir nedenle verilmemesi veya taahhüt edilen şekilde verilmemesinden kaynaklanabilecek sorumluluklarını sigorta ettirmek zorunda. Tüketici, seyahat acentesiyle uğraşmadan sigorta kapsamındaki zararını doğrudan doğruya sigorta şirketinden talep edebiliyor. Sigortacının sorumluluğunun ise en az paket tur bedeli kadarolması gerekiyor.