Hazırlayan: Emre ERTÜRK
Elektrikli lüksün yeni yüzü; DS N°8
DS Automobiles, tamamen elektrikli yeni amiral gemisi DS N°8’i tanıttı. DS AERO SPORT LOUNGE konseptinden esinlenen tasarımı ve SUV Coupe çizgileriyle dikkat çeken DS N°8, 350 HP’ye kadar güç üretebiliyor ve 750 km menzil sunuyor. Aerodinamik tasarımı, 0,24 Cx sürüklenme katsayısı ve rüzgar tünelinde test edilen gövde parçaları ile verimlilikte ön plana çıkıyor. Model, 2025 yılının ortalarından itibaren Avrupa pazarında satışa sunulacak. DS N°8, yeni “N°” isimlendirme stratejisinin ilk örneği olarak dikkat çekiyor. İç tasarımda zarif ve yüksek teknolojili detaylar yer alırken, sürüş konforu için gelişmiş aerodinamik özellikler sunuluyor.
Renault’dan elektrikli araç eğitimi
RENAULT, Türkiye’de TikTok üzerinden başlattığı Renault Driving Academy ile elektrikli ve hibrit otomobiller hakkında bilgi vermeyi amaçlıyor. Y ve Z kuşağını hedefleyen proje, özellikle gençlere yönelik elektrikli otomobillerin çevreci ve sürdürülebilir özellikleri gibi konularda eğitim verecek. Doğan Kabak’ın başkanlığında, müzik, teknoloji, güzellik gibi farklı alanlarda ünlü isimlerin yer alacağı akademi, Renault’nun elektrikli modelleri hakkında derinlemesine içerikler sunacak. Renault, ayrıca 2025’te Türkiye’ye gelecek olan retro elektrikli modeli Renault 5 ile genç kullanıcıların ilgisini çekmeyi hedefliyor.
Hyundai Assan'dan eğitime destek
HYUNDAI Assan, İstanbul Bağcılar Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde yeni bir laboratuvar açtı. “Hyundai Gövde Teknolojileri Laboratuvarı”nda öğrenciler, boya ve gövde onarım alanlarında eğitim alacak. Laboratuvar, gelişmiş onarım teknikleri, kaynak teknolojileri ve yeni nesil boya uygulamaları gibi konularda uzman yetiştirmeyi hedefliyor. Ayrıca, mezun olan öğrencilere Hyundai Assan’ın yetkili servislerinde staj ve istihdam imkânı sunulacak. Hyundai Assan, laboratuvar için çeşitli ekipman bağışlarken, İzmit Fabrikası’nda üretilen i20 modelinin gövdesini de eğitimde kullanmak üzere verdi.
Stellantis ve CATL’den batarya yatırımı
STELLANTIS ve batarya üreticisi CATL, büyük ölçekli Avrupa lityum demir fosfat (LFP) batarya fabrikası kurmak için bir ortak girişim oluşturmak üzere 4,1 milyar avroya kadar yatırım yapma konusunda anlaşmaya vardıklarını açıkladı. Tesis, Stellantis'in İspanya Zaragoza fabrikasında 2026 yılı sonuna kadar üretime başlaması hedefleniyor. Tesis, Avrupa'daki elektrikli araç pazarının gelişimine ve İspanya ile Avrupa Birliği yetkililerin desteğine bağlı olarak 50 gigawatt saat kapasiteye kadar çıkabilecek.
Cardata’ya yeni iş geliştirme direktörü