Muhasebe Firmaları tarafından verilecek hizmetlerin, değişen toplumsal duyarlılık ve sorumluluklar doğrultusunda kurumsal bir anlayışla sunulmasını sağlamak üzere meslek mensuplarının işyeri, hizmet ve kalite izleme ilke ve esaslarının belirlenmesi bir ihtiyaçtır. Bu ihtiyacı karşılamak ve uygunluk kontrolü için özgün bir rehberin hazırlanması gerekmektedir
Söz konusu Rehber, Muhasebe Meslek Mensuplarını ve kurdukları muhasebe firmaları kapsayacak nitelikte olmalıdır. Rehberin kapsamındaki muhasebe faaliyetleri; danışmanlık faaliyetleri adı altında finansal raporlama ve muhasebe, vergi, danışmanlık, derleme, inceleme, genel kabul görmüş prosedürler ile birlikte bilgisayar sistemleri, ihtilaflı işler muhasebesi, soruşturma, kurumsal finans hizmetleri, iç denetim hizmetleri, eleman temin hizmetleri ve mali-ticari hukuk uygulamalarını kavramalıdır.
Muhasebe ve mali müşavirlik büro ve firmaları için kurumsallık ve hizmet kalitesi kapsamında mekan düzenlemesi, bu mekanda yürütülen faaliyetler ve çalışan güvenliğini sağlamaya yönelik prosedürler ve aynı mekanda kullanılacak yazılım, donanım ve ekipmanların kullanımına yönelik prosedürler ve tavsiye uygulamalar belirlenmelidir.
Bu nedenle Muhasebe ve Mali Müşavirlik Büro ve Firmalarında yürütülen işlerin çeşitliliğine ve faaliyet gösterdikleri çevrenin faktörlerine uygun olarak kurumsal yönetim yapılanması, işyeri yönetimi ve insan kaynakları yönetimine ilişkin prosedürler ve tavsiye edilen uygulamalar belirlenir.
Sunulacak hizmete ilişkin kaynakların etkin ve verimli kullanılabilmesi için hizmetlerin uygulanması, müşteri ilişkileri yönetimi, hizmetlerin tanıtım ve pazarlaması, haksız rekabet, reklam yasağına ilişkin prosedürler ve tavsiye uygulamalar rehberin odaklandığı faaliyetler olmalıdır. Rehberin uygulanıp uygulanmadığı sorunu kalite kontrolü güvence sistemi ile irdelenerek sağlanır.
Oluşturulacak kalite kontrol sistemi amacıyla yapılacak çalışmalarda hazırlanacak rehber esas alınarak, şu hedeflere ulaşılması amaçlanmalıdır:
- Muhasebe büro veya firmasının daha güvenli, karlı, profesyonel ve kurumsal bir şekilde çalışması
- Kurumsal ve kamu yararını gözeten bir anlayışla hizmet sunulması.,
- Sunulan hizmetlerin paydaşların ve kamuoyunun nezdinde saygınlığını ve değerini arttırması,
- Müşteri sadakatini arttırması,
- Müşteri portföyünün korunması ve dolayısıyla da karlılığı arttırması,
- Çalışanların memnuniyetini arttırması
- Daha az hata, daha fazla performans sağlayarak verimliliğin artması,
- Ücret konusundaki sorunlarını azaltması
- Geleceklerini daha iyi planlamalarına ışık tutması.
Bu anlayışla yapılacak çalışmalara muhasebe meslek mensupları tarafından sunulan kalitesi yüksek olur.