Otomotiv

Castrol, Türkiye’deki pazar liderliğini güçlendirdi

Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Genel Müdürü Tatlısöz, Türkiye’nin Castrol’ün en fazla yatırım yaptığı pazarlardan biri olduğunu, 2025’te de istikrarlı büyümeye devam edeceklerini söyledi.

Castrol, 2024 yılında üretim ve satış performansını artırarak pazar liderliğini pekiştirdi. PETDER’in resmi verilerine göre, Türkiye madeni yağ pazarı 2024 yılında önceki yıla göre benzer seviyede kalırken Castrol ise pazarın üzerinde bir büyüme performansı sergileyerek liderliğini pekiştirdi. Resmi verilere göre Castrol, otomotiv madeni yağlarında yüzde 7,1, binek otomobil motor yağlarında yüzde 13, motosiklet motor yağlarında yüzde 15 ve ağır ticari araç motor yağlarında yüzde 4,8 büyüme kaydetti.
 

Castrol liderliğini güçlendirdi

Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Genel Müdürü Nilay Tatlısöz, Castrol’ün otomotiv üreticileriyle güçlü iş birlikleri, büyümesini destekleyen en önemli unsurlardan biri olduğunu belirterek, “Castrol olarak, sadece son kullanıcıya değil, sektörün en önemli paydaşları olan otomotiv üreticilerine de özel çözümler sunuyoruz. Hibrit ve elektrikli araç teknolojileri için geliştirdiğimiz ürünler ve OEM iş birliklerimizle, pazardaki dönüşümün bir parçası olmaktan gurur duyuyoruz.
 

Türkiye, Castrol’ün küresel üretim, tedarik ve lojistik stratejisinde kritik bir rol oynayan öncelikli stratejik pazarlarından biri olarak konumlandırılıyor. Bu, Türkiye’nin yalnızca güçlü bir iç pazar olmadığını, aynı zamanda Castrol’ün küresel üretim ve lojistik stratejisinde kritik bir rol üstlendiğini gösteriyor” dedi.
 

Tatlısöz, Türkiye’nin Castrol’ün küresel büyüme stratejisindeki önemine dikkat çekerek şunları söyledi: “Türkiye, güçlü üretim kapasitesi ve gelişen ihracat ağıyla Castrol’ün en önemli pazarlardan biri olmaya devam ediyor. Gemlik Üretim Tesisi, yalnızca iç pazara değil Avrupa ile birlikte Orta Doğu ve Afrika bölgelerine de hizmet veren stratejik bir üretim merkezi konumunda. Artan kapasite yatırımlarıyla Türkiye’nin rolü her geçen yıl daha da güçleniyor.”
 

Castrol, elektrifikasyon ve sürdürülebilir madeni yağ çözümlerine yaptığı yatırımlarla sektörde dönüşümün öncüsü olmaya devam ettiğini vurgulayan Tatlısöz, 2025 yılı hedeflerini de şöyle açıkladı: “Türkiye’de yıllık 1 milyon adedin üzerinde otomotiv satışı gerçekleşirken, biz de bu büyüyen pazarı destekleyen bir marka olarak yatırımlarımıza devam edeceğiz. Üretim kapasitemizi artırırken, yeni nesil ürünler ve teknolojilerle sektöre katkı sağlamayı sürdüreceğiz.”