1974 yılında temelleri atılan Otomotiv Sanayii Derneği, ‘50. Yıldönümü’ nedeniyle İstanbul’da etkinlik düzenledi. Kutlamalar başlamadan önce gazetecilerle bir araya gelen OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Toplam üretimimiz bu 50 senede 32 milyon araç oldu. Bunun 19 milyonu otomobil, 11,5 milyonu ticari vasıta. Toplam 19 milyon adet araç da Türkiye’den ihraç edildi. Bunun 12 milyonu yine otomobil, 7 milyonu ticari araç olmuş. Kuruluşundan bugüne otomotiv sanayinin kapasitesi 14 kat artarak 2 milyonun üzerine ulaştı” dedi.
 

2 milyonu aşan üretim

Hyundai ‘En Yenilikçi Markalar’ arasında Hyundai ‘En Yenilikçi Markalar’ arasında

Doğrudan 60 bin, dolaylı olarak 550 bin kişilik istihdam oluşturduklarını belirten Eroldu, “13 üyemizin 15 Ar-Ge Merkezi’nde 6 bine yaklaşan mühendis çalışıyor. Geçen sene de 215 milyon dolarlık mühendislik ihracatı gerçekleştirdik. 200 patent başvurumuz ve 11,7 milyar-12 milyar TL de Ar-Ge harcamamız var. Ayrıca Türk otomotiv sanayi 2 milyonu aşan üretimiyle Avrupa ülkeleri arasında 4’üncü. Dünya üretimine baktığımızda ise otomobilde 14, ticari  vasıtada 9, toplamda da 13’üncü” açıklamasını yaptı.

‘Ek yükümlülükler BYD’nin kararını hızlandırdı’

“BYD yatırımının 50’nci yıla denk gelmesi çok iyi oldu” diyen Eroldu, “Çinli markalar şu anda ölçeklerinden dolayı teknolojik olarak dünyada ileride gidiyor. Dolayısıyla BYD’nin Türkiye’de yapacağı yatırımda Ar-Ge merkezinin de olması, Türk otomotiv sanayini daha teknolojik hale getirecektir. Hem diğer markaları da dinç tutacak rekabet ortamı oluştu hem de Çin’den belli bir teknoloji transferi de ülkeye gelecek. Bu durumda yüzde 10 olan gümrük vergisine konulan yüzde 40 ek yükümlülükler BYD’nin yatırım yapma karararını hızlandırdı” ifadesini kullandı.

“BYD’nin elektrikli ve şarj edilebilir (Plug-in Hibrit) modeller üretmesi Togg’u etkiler mi?” sorusuna da cevap veren Eroldu şunları söyledi: “Çin ile Avrupalı üreticiler arasında yüzde otuzluk bir maliyet farkından bahsediliyor. Yani farklı ülkelerde üretim yaptıkları zaman maliyeti daha fazla artacaktır. İkincisi de BYD’nin plug-in hybridlerinde yüzde 30 ÖTV uygulaması. Bugün zaten Togg gibi veya diğer full elektrikli araçlarda biliyorsunuz yüzde 10’luk ÖTV var, içten yanmalılarda yüzde 80’lik ÖTV var.”

Osd1 16 7 24

OSD’nin başarı dolu 50 yılı

OSD, 50’nci yılını Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürü Prof. Dr. İlker Murat Arı, geçmiş dönem başkanları ve sektör temsilcilerinin katıldığı gecede kutladı. Etkinlikte açılış konuşmasını yapan OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Gerek yabancı ortaklıklar gerekse yüzde 100 yerli sermaye yatırımları ile Türkiye otomotiv sanayi dünyada 13’ncü, Avrupa Birliği ülkeleri arasında ise 4’üncü büyük otomotiv üreticisi konumuna ulaştı” dedi. Otomotiv sanayisinin ve OSD’nin bugün geldiği noktaya ulaşmasında büyük katkıları olan önceki dönemlerde Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini üstlenen Ziya Özkan, Ali İhsan İlkbahar, Turgay Durak, Kudret Önen, Haydar Yenigün ve OSD’nin 13 üyesinin tepe yöneticilerine 50. yıl anı plaketi takdim edildi. Gecenin sonunda, yatırımları ve kuvvetli küresel iş birlikleri ile otomotiv sanayinin bugün ulaştığı seviyede önemli role sahip olan Rahmi Koç’a OSD 50. yıl onur plaketi takdim edildi. “50. Yıl Güçlü Yarınlar Bursu” ile 50 gencin eğitim süreci desteklenecek, üye firmalarda staj imkanı sağlanacak.

Editör: Mehmet Emin AVCI