TÜRKİYE’de 530’un üzerinde üyesi ile Türk otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), 2024 yılının son üye toplantısını gerçekleştirdi. Toplantının açılışında konuşan TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, BYD yatırımının Türkiye için ciddi bir fırsat olduğunu vurguladı ve sözlerini şöyle sürdürdü: “Sorgulamadan BYD’nin en kısa sürede imalata geçmesi için hepimiz elimizden geleni yapmalıyız. Benim önerim, BYD ile iş birliği fırsatlarının yanı sıra, BYD’ye üretim yapan Çinli şirketlerle de temasa geçin. Böylece çift taraflı bir kazan-kazan ortamı yaratmak mümkün olur. Siz yeni bir firmaya, tanımadığınız bir firmaya, onları tanıyan biriyle gitmiş olursunuz. Bütün amacımız bu, Türkiye’yi her zaman için ilk tercih olarak korumak.” Saydam, dünya otomotiv üretiminin 2023 yılında 94 milyon adedi aştığını, 2024 yılını ise yıl başında yapılan yaklaşık 93 milyon adet tahmininin de yüzde 1 altında kalarak, 92 milyon adet seviyesinde kapatacağını kaydetti. Esas küçülmenin, Türkiye’nin de en büyük pazarı olan Avrupa’da gerçekleştiğini vurgulayan Albert Saydam, “Avrupa üretimi 2023 yılında 18,8 milyon adet iken şu anda 17,6 milyon adet seviyesine kadar bir gerileme var. Türkiye’de ise geçen yıl ulaştığımız 1 milyon 570 bin adetlik rekorun ardından, bu yıl 1 milyon 450 bin adede doğru bir gerileme yaşanıyor. Bardağın dolu tarafına baktığımızda ise 2024’te tüm olumsuzluklara rağmen dünyada 11’inci büyük üretici konumundayız” dedi.