Skoda, yılın 11 aylık döneminde tüm müşterilerinin taleplerine cevap veren geniş ürün gamı ile 37 bin 762 adetlik satış başarısı göstererek, Türkiye’yi en başarılı üç pazardan biri haline getirdi.
Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Zafer Başar, “2024 yılı binek otomobil pazarında yeni oyuncuların ve markaların pazara adetsel büyümede etki ettiği bir iklime sahne oldu. Skoda olarak bu dönemde yenilenen geniş ürün gamımızın da yarattığı ivme ile 37 bin 762 adetlik satış gerçekleştirdik. Bu dönem içerisinde pazar payını en yüksek oranda artıran Avrupalı ana üreticilerden biri olarak dikkat çekmeyi başardık. Bu sonuçlar doğrultusunda yılı yaklaşık 43 bin adedin üzerinde kapatarak tamamlamayı hedefliyoruz“ dedi.
2025 yılı için pazar beklentilerini de açıklayan Başar, “2025 yılının dengeli bir şekilde geçmesini ve 2024 yılına paralel rakamlarla tamamlanmasını öngörüyoruz. 2025’te Skoda olarak bizi farklı bir heyecan bekliyor. Markamızın elektrikli modellerini ilk kez müşterilerimiz ile buluşturacağız. Avrupa pazarında kendini kanıtlamış ve en çok tercih edilen elektrikli modeller arasında yer alan Enyaq ve geçtiğimiz aylarda tanıtılan Elroq modellerimizin de yaratacağı sinerji ile 2025 yılında yeni satış rekorlarına imza atmayı hedefliyoruz“ dedi.
En çok Octavia tercih edildi
Skoda’nın 2024’te en çok tercih edilen modeli 9 bin 862 adet ile yenilenen tasarımı sınıfındaki lider performansıyla dikkat çeken Octavia oldu. B-SUV segmentindeki Kamiq ise 8 bin 552 adetle Skoda’nın ikinci en çok satış yapan modeli olarak öne çıktı. Türkiye'de segmentinin lideri Superb bu dönemde 7 bin 229 adetlik satışa ulaşırken, hem filo hem perakende satışlarda tüketicinin ilgisini çeken hatchback model Scala 3 bin 356, kompakt SUV sınıfındaki temsilcisi Karoq 2 bin 548, B segmentinde Fabia ise 3.039 adetlik satışlarla yılın ilk 11 ayını tamamladılar. Bu yıl lansmanı gerçekleşerek 2024 yılının ikinci yarısında satışa sunulan Yeni Skoda Kodiaq ise o tarihten bu yana 3 bin 176 adetlik satış elde etti.