Yoksullukla mücadelede özel sektörde faaliyette bulunan şirketlerin (işletmelerin) bir yöntem olarak kullandıkları 'sosyal sorumluluk kampanyalarının' önemi ve verimliliği araştırılmaktadır. Fazla geçmişi olmayan bu mücadele yönteminin genel tanımı ve tarihi gelişimi dünya düzeyinde, Amerika, Avrupa ve Türkiye'deki uygulamalar incelenerek açıklanmaktadır.
.
[1]Orçan, M. Yoksullukla Mücadelede Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) Kampanyaları, (2007), Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Cilt 9, Sayı 2
[2]Karadeniz, Hülya Kabakçı (2017), Yoksulluğun Nedenleri, Gelir Dağılımı ve Yoksulluk (Editörler: M. Çağlar Özdemir, Dr. Emel İslamoğlu), ss. 161-182, Güncellenmiş 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara, s.169.
[3]Eğilmez, Mahfi, (2009), Makro Ekonomi Türkiye'den Örneklerle, Remzi Kitapevi, s.217-218
[4]Piketty, Thomas, (2015), The Economics of Inequalty, (Translated: Arthur Goldhammer), Sekond Print, Harvard Univercity Press, USA, s. 3