Peugeot CEO'su Alain Favey, Avrupa’da satılan her 3 araçtan birinin Peugeot olduğunu belirterek, "Bugün yollarda Peugeot kullanan 13 milyonu aşkın müşterimiz var. Toplam 147 ülkede faaliyet gösteriyoruz. 2024'te dünya genelinde satışımız 1 milyon adedin üzerinde gerçekleşti" dedi.
Henüz üç haftadır görevde olan Peugeot’nun yeni CEO’su Alain Favey, İngiltere ve Almanya’dan sonraki üçüncü yurtdışı ziyaretini Türkiye’ye gerçekleştirdi. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan’ın ev sahipliğinde gerçekleşen basın toplantısında 2025 yılı hedefleri paylaşıldı.
‘Avrupa'da satılan her 3 araçtan biri Peugeot’
2024'ün sonuçlarını paylaşan Favey, "Bugün yollarda Peugeot kullanan 13 milyonu aşkın müşterimiz var. Toplam 147 ülkede faaliyet gösteriyoruz. 2024'te dünya genelinde satışımız 1 milyon adedin üzerinde gerçekleşti. Stellantis içinde de çok güçlüyüz çünkü grubun dünya çapındaki satışlarının yüzde 20'sini temsil ediyoruz ve hacim açısından da gruptaki ikinci büyük markayız. Stellantis Grubu çatısı altındaki markalar arasında, Avrupa'da satılan her 3 araçtan biri Peugeot markalı oldu."
Türkiye'nin ise kendileri için çok önemli bir ülke olduğuna dikkati çeken Favey, şöyle konuştu:
"Peugeot için Fransa, en büyük pazarımız. Onu, İtalya ve İngiltere takip ediyor. Sonrasında ise benzer seviyelerde Almanya ve Türkiye var. İşte bu yüzden, Türkiye bizim için çok önemli bir pazar. Buradaki başarımız, markamızın başarısı için kilit bir öneme sahip. SUV pazarında ilk 3'teyiz. Türkiye'de 408 modelinin ayrı bir önemi de var. Türkiye, 408 satışlarında dünyadaki diğer tüm ülkelerden daha başarılı bir sonuca sahip."
Favey, temel odak noktalarında yer alan elektrikli araçlar segmentinde geniş model yelpazesine sahip bir marka olarak konumlandıklarını ve model sayısı açısından yüzde 90'lık bir paydan söz edilebileceğini aktardı.
Hibrit segmentinin de kendileri için son derece önemli olduğuna dikkati çeken Favey, "Bütün tüketicilerin doğrudan elektrikli araçlara geçme konusunda o kadar kararlı olmadığını biliyoruz. Bu anlamda da müşterileri biraz cesaretlendirmek ve geçiş süreci sağlamak adına hibrit motorlara odaklanıyoruz. Bu durumun, elektrikli araç tarafında da olumlu sonuçları olacak. PHEV çözümlerimiz Türkiye pazarı için önemli ve bunun farkındayız. Bu alanı da desteklemeye devam edeceğiz." değerlendirmesinde bulundu.
Favey, sürüş deneyimini yeni bir boyuta taşımak ve sürücülerin kontrol duygusunu güçlendirmek için "Hypersquare" teknolojisine sahip "parmak uçlarıyla" rahatlıkla kullanabilecekleri araçları müşterilerine sunacaklarını vurgulayarak, "Bu teknoloji, aynı zamanda bizim keyif ve geleceğe ilerleme arasında kurduğumuz bağın da somut bir göstergesi. 'İlerlemeyi keyif tetikliyor.' dedik. Bu bağlamda, 'Inception' konseptimiz de bu alana hizmet eden önemli yeniliklerimizden biri." dedi.
‘Rekor düzeyde bir pazar beklentimiz var’
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Kaplan ise 2025'in kendileri için performans yılı olacağına değinerek, "Peugeot'yu her alanda daha görülebilir kılacağımız, performansımızı en etkin şekilde kullanacağımız, her alanda sınırlarımızı zorlayacağımız ve başarımızın aslında tesadüf değil sürdürülebilir olduğunun altını çizeceğimiz bir 2025 yılı hedefliyoruz" dedi. 2025'te toplam pazarın, geçen yılki gibi 1 milyonun üzerinde gerçekleşeceğini öngördüklerini kaydeden Kaplan, global ölçekte bu yıl rekor düzeyde bir pazar beklentilerinin bulunduğunu aktardı.
73 bin adetlik satış hedefi
Peugeot'nun satışlarda Türkiye'de 70 bin bandının üzerine oturmuş bir marka olduğunu, 2025 için de benzer satış sayısına ulaşmayı hedeflediklerine değinen Kaplan, şunları söyledi: "Geçtiğimiz yıl yaptığımız 73 binlik adedin üzerinde gerçekleşecek 2025 satış hedefi planladık. Yeni modellerimizin tam yıl etkisini, 2025'te görmeye başlayacağız. Plug-in hibrit motorlu versiyonlarımızı 3008, 5008 ve 408 modellerimizde sunmayı planlıyoruz."