Tüketici ‘bedel indirimi’ hakkını hiç kullanmıyor

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin'in önceki gün; tüketicilerin tümünü yakından ilgilendiren açıklamasında, satın alınan ayıplı mallardan dolayı tüketicinin, satıcıya ödediği paranın bir kısmını geri alabileceğini belirtti.

Tüketicilerden bu yönde hiçbir başvuru olmadığı ise konuyu yeterince bilmemelerinden olsa gerek.

Başkan Şahin'in Anadolu Ajansı'na yaptığı insanı şaşırtan açıklamasında, '22 yıldan bu yana ne bize ne de hakem heyetlerine bedel indirimiyle ilgili herhangi bir talepte bulunulmadı. Yönlendirmelerimize rağmen bu hak anlaşılamadı. İade ve değişim hakkını çok fazla kişi talep ederken bedel indirimi hakkını ise kimse kullanmıyor. Bu hak, hakem heyetleri, tüketici mahkemeleri, satıcı ve sağlayacıların hiçbirinden talep edilmiyor.' İfadesinde bulundu.

Tüketicilerin bedel indirimi hakkını kullanmalarını tavsiye eden Şahin, 'Kullanımımızı engellemeyen ayıplı bir mal için iade ya da değişim talep etmek zorunda değiliz. Örneğin aldığımız bin liralık bir ürünün ayıbı için bedel indirimi talep ettiğimizde satıcıdan ödediğimiz paranın bir kısmını geri alabiliriz. Bu hem tüketici hem de satıcı için gayet mantıklı ve memnuniyet verici bir yöntemdir. Biz hem ödediğimiz paranın bir kısmını geri alarak o malı kullanmaya devam ediyoruz hem de satıcı malı geri alıp tamamen zarar etmemiş oluyor. Yani bu hak hem satıcıya hem de tüketiciye fayda sağladığı gibi ekonomiye de olumlu etki ediyor.'

Şahin, tüketicileri uyararak, tüketicilerin gerektiğinde bedel indirimi hakkını kullanması gerektiğine dikkat çekti.