Mehmet Emin AVCI

Radikal tasarımıyla tam bir spor sedan havasına büründü

Dünya otomotiv pazarında son yılların en büyük atılımını yapan Fransız üretici Peugeot, hem tasarım hem kalite hem de performans seçenekleriyle büyük aşama kaydetti. Markanın yeni nesil 3008 ile başlayan bu atılım, yeni nesil 508 ile daha üst düzeye çıktı. Peugeot'nun orta sınıfta yer alan ve tepeden tırnağa yenilenen modeli 508, 1.6 lt Puretech 180 Hp, GT-Line donanımlı versiyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Sadece tasarım ve teknik açıdan değil konsept olarak da büyük bir değişim geçiren yeni 508, sürüşü ve kalitesiyle bir üst sınıfı zorlar hale geldi.

Tasarım

Yeni Peugeot 508'in dış görünümüne baktığımızda çok daha çarpıcı bir tasarıma sahip olduğunu söyleyebiliriz. Dış detayların çoğu, markanın başarılı 3008 ve 5008 SUV'lerden izler taşıyor. Markanın 3 farklı tasarımı bir arada sunduğu yeni 508, coupe, sedan ve liftback gövde tiplerinin bir araya geldiği (fastback) etkileyici bir karosere sahip. Markanın sportif ruhunu en net şekilde ortaya çıkaran bu yeni tasarımı, yeni nesil Peugeot'larda da görmeye başlayacağız. Eski 508'den daha alçak ve geniş, bu da otomobil yolda çok daha dikkat çekici ve sportif görünmesini sağlıyor. Uzayan dişleri anımsatan gündüz farlarıyla etkileyici bir yüze kavuşan Fransız aslanı, orta sınıftaki modelini, spor sedan kıyafetleriyle yeniden yollara çıkarmaya başladı. Arkaya doğru alçalan tavan yapısı, kısa arka bölüm ve ince stop lambalarının tek parça gibi görünmesini sağlayan tasarım dikkat çekiyor. 4750 mm uzunluk, 1859 mm genişlik ve 1403 mm yüksek boyutlarına sahip yeni 508'in bagaj hacmi ise 487 litre.

İç mekan

Kalite ve tasarımıyla dikkat çeken kokpit, sürücüye dönük yapısı, piyano tuşları, 10 inçlik kapasitif dokunmatik ekranlı multimedya sistemi ve dokunmatik kumanda birimleri oldukça şık bir atmosfer ortaya çıkarmış. Deri ve ahşap malzemeler de kalite hissini bir hayli artırıyor. Peugeot i-Cockpit'in kompakt boyutlu direksiyon simidi de araca bir hayli yakışmış. Orta konsolun arka kısmındaki boşluğa yerleştirilen USB girişlerinin kullanımı zor. Kokpitte ergonomik açıdan en çok göze batan kusur bu. i-Cockpit Amplify ECO, Sport, Comfort ve Normal olmak üzere 4 sürüş moduseçimi üzerinden aracın sürüş stiline de müdahale etme imkanı tanıyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Yeni nesil 508, küçük hacimli benzinli ve dizel motorlarla sunuluyor. Bize konuk olan 1.6 litrelik benzinli motor, 5500 d/d'de 180 Hp güç ve 1650 d/d'de 250 Nm tork üretiyor. Turbo beslemeli ünite, gücünü ön aksa 8 ileri tam otomatik şanzıman EAT8 ile aktarıyor. 1420 kilogramlık otomobile yeterli performansı sağlayan motor, aracı 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaştırıyor. Aracın maksimum hızı ise saatte 225 kilometre. Şanzımanın vites değiştirme hızı ve yumuşaklığı çift kavramalı otomatik şanzımanlarla rahatlıkla başa çıkabiliyor. Yeni turbo üniteye sahip test aracımızda 'Aktif Süspansiyon Kontrol' özelliği yer alıyordu. Sport moduna aldığınızda otomobile sportiflik olarak büyük bir sertlik kazandırmasa da, sürüş hissi anlamında beklenen tepkileri hem süspansiyon hem de direksiyon anlamında son derece iyi yansıtıyordu. Sistem, motor tepkileri dışında elektrikli süspansiyonla donatılan araçlarda, süspansiyon sertliğine de müdahale ediyor.

Teknik Özellik

Motor: 1.6

Motor Hacmi: 1598 cc

Silindir Adedi: 4

Maksimum Güç : 180 Hp 5500 d/d

Maksimum Tork: 250 Nm 1650 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma: 7.9 sn

Maksimum Hız: 225 km/s

Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi

Şehir İçi: 7.1 lt/100 km

Şehir Dışı: 4.4 lt/100 km

Karma: 5.4 lt/100 km

Boyutlar (u/g/y): 4750/1859/1403 mm

Bagaj Hacmi: 487 lt

Boş Ağırlık: 1420 kg