Mehmet Emin AVCI
Güçlü sürüş konforunu sportif bir seviyeye taşıdı
Hyundai'nin C-SUV segmentindeki popüler modeli Tucson, N Line adlı sportif donanım paketiyle test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Hyundai'nin motorsporları departmanı tarafından geliştirilen N otomobillerinin arasına katılan Tucson, Güney Koreli markanın en çok tercih edilen modelleri arasında yer alıyor. 1.6 lt 136 Hp dizel motoru, DCT şanzımanı ve 4×4 seçeneği ile segmentinde öne çıkan Tucson, N Line donanımıyla artık daha sportif ve daha güçlü.
Tasarım
Satışa sunulduğu 2004 yılından bu yana tüm pazarlarda adından sıkça söz ettiren ve başarılı satış rakamlarına ulaşan Hyundai Tucson, N Line paketi ile daha sportif bir görünüme kavuştu. Standart Tucson'dan farklılığı ilk bakışta otomobilin ön bölümünden fark etmek mümkün. Ön bölümde yeni tasarımlı ve krom çerçeveli motor ızgara dikkat çekiyor. Tamponda yer alan ve bir oku andıran gündüz farları da N Line paketi ile gelen detaylar. Otomobilin yan profilinde ise, ön çamurluklarda yer alan N Line logosu, bu donanıma özel 19 inç büyüklüğündeki parlak siyah jantlar, ve yine parlak siyah renkli tavan rayları göze çarpıyor. N Line donanımı sayesinde Tucson, çift çıkış egzoz ve daha sportif bir difüzöre kavuşmuş. Bagaj üzerinde yer alan parlak siyah renkli spoyler N Line donanımı tamamlayan bir diğer detay. Test aracımızın gövde renginin de N Line donanımla trafikte gözlerin üzerinize çevrilmesine neden olduğunu belirtmekte fayda var. 4480 mm uzunluk, 1950 mm genişlik ve 1660 mm yükseklik ölçülerine sahip Hyundai Tucson'un bagaj hacmi ise 513 litre.
İç mekan
N Line donanım paketli Tucson'un iç mekanına baktığımızda ortası nubuk ve kenarları bu donanıma özel kırmızı dikişli döşeme dikkat çekiyor. Sürücü koltuğuna oturduğumuzda, standart Tucson direksiyonunun yerini deri ve kırmızı dikişli olanıyla karşılaşıyoruz. Gösterge paneli markanın diğer modellerinde olduğu gibi oldukça kolay okunup takip edilebilen bir ergonomiye sahip. N Line ile birlikte gelen bir diğer yenilik de elektrikli sürücü koltuğu. N Line logolu ve deri kaplı vites topuzu ve deri kaplı ve kırmızı dikişlerle süslenmiş ön konsol diğer yenilikler. Özel süspansiyon sistemine sahip Tucson'da N Line'da sportifliği vurgulayan alüminyum pedaller tercih edilmiş.
Performans ve sürüş izlenimi
N Line donanımlı Tucson sadece 1.6 litrelik CRDi dizel motor ve otomatik şanzımanla satın alınabiliyor. Bu motor 4000 d/d'de 136 Hp güç ve2000-2250 d/d'de 320 Nm tork değeri sunuyor. 7 ileri çift kavramalı şanzımanla kombine edilen motor dört tekerleğe gücünü oldukça orantılı ve doğrusal biçimde aktarabiliyor. Tucson'un 1676 kg olan ağırlığını da düşündüğümüzde, ilk hızlanma ve ara hızlanmalarda canlı gaz tepkileriyle başarılı bir performans gösteriyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 12.0 saniyede gerçekleştiren Tucson'un sunduğu azami hız ise 180 km/s. Dizel, otomatik ve 4x4 Tucson'un fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi 5.1 lt/100 km. Testimizde 6.9 lt/100 km'lik değer elde ettik.
Teknik özellikler
Motor: 1.6
Motor Hacmi: 1598 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 136 Hp 4000 d/d
Maksimum Tork: 320 Nm 2000-2250 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 12.0 sn
Maksimum Hız: 180 km/s
Frenler (ön/arka): Hava Kanallı Disk/disk
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 5.2 lt
Şehir Dışı: 5.1 lt
Karma: 5.1 lt
Boyutlar (u/g/y): 4480/ 1850/ 1660 mm
Bagaj Hacmi: 513 lt
Boş Ağırlık: 1676 kg