Mehmet Emin AVCI

Ekonomik motor ve başarılı şanzımanı ile daha iddialı

Ford'un kompakt sedan segmentindeki başarılı temsilcisi Focus Sedan, ürün gamına eklenen 1.5 TDCi Powershift versiyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Türkiye otomotiv pazarında sedan karosere ilgi devam ediyor. Focus Sedan Euro 6 normlarını karşılayan 1.5 litrelik turbo dizel motor ile çift kavramalı otomatik şanzıman Powershift uyumu ile konfor ve yakıt ekonomisini birlikte sunuyor. İlk kez 1998 yılında satışa sunulan Focus, Ford markası modelleri içerisinde ayrı bir yere sahip.

Tasarım

Yenilenen Ford Focus tasarım anlamında Aston Martin modellerini çağrıştırıyor. Yeni tip Ford ön ızgara Focus'a daha modern ve sportif bir görünüm kazandırmış. Sportif görünümü sağlayan bir diğer ayrıntı da selefine göre daha da inceltilmiş, dikdörtgen formdaki sis farları. Ana far grubuna entegre LED gündüz farları da ön görünümü modernleştiren bir diğer unsur. Dinamik ön far sistemi ile aracın farları direksiyon hareketiyle yön değiştiriyor ve bu virajda maksimum aydınlatma sağlıyor. Ayrıca sokak manevralarında döneceğiniz yönü aydınlatan sis farları da ek olarak geliyor. Focus'un sportif tasarımı yan ve arka bölümde de devam ettirilmiş. Yanda ve kaput üzerine doğru uzayan keskin hatlar dinamik bir duruş sergilerken, 16 inçlik jant grubu da bunda etkin rol oynuyor. Arka bölümde ise inceltilmiş stop grubu dikkat çekiyor. 4538 mm uzunluk, 2010 mm genişlik ve 1469 mm yükseklik değerlerine sahip Focus'un bagaj hacmi ise 421 litre.

İç Mekan

Focus'un iç mekanına geçtiğimizde, burada da önemli gelişmeler olduğunu görüyoruz. Geniş camlar sayesinde ferah bir atmosfer hakim. Direksiyon sistemi tamamen değişmiş, daha sportif tasarımlı ve ergonomik bir direksiyona yer verilmiş. Selefindeki gibi okunaklı olan göstergelerin ortasındaki ekranda yine yol bilgisayarı bilgilerine yer verilmiş. Ön paneldeki bir diğer değişim de panelin ortasında yer alan müzik sistemi. Test aracımız gibi Titanium donanımına sahip Focus'ta 8 inçlik renkli ve dokunmatik SYNC2 sistemi iç mekanın kaliteli görünmesinde önemli rol oynamış. Bu ekrandan, navigasyon, müzik, telefon gibi bir çok fonksiyona kumanda edebilmek mümkün. Malzeme ve işçilik kalitesi de selefine göre artırılan Focus Sedan, eşya gözü ve bardaklık konusunda sorun yaşatmıyor. Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesi yeterli.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan 1.5 litrelik TDCi motor, 3600 d/d'de 120 Hp güç, 1750 d/d'de 300 Nm tork üretiyor. 1499 cc'Lik 4 silindirli, 16 supaplı turbo dizel motor 6 ileri Powershift şanzımanla mükemmel bir uyum gösteriyor. 0-100 km/s hızlanmasını 10.9 saniyede gerçekleştiren Focus'un maksimum hızı 193 Km/s. Fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 4.2 lit/100 km yakıt tüketim değerine sahip Focus ile testimizde sakin sürüşte 5.5, performanslı kullanımda ise 6.7 litrelik değerler elde ettik. Test aracımızın direksiyon tepkileri , yol tutuşu ve fren sistemi daha önceki nesillerde olduğu gibi başarılı. Modern motor ve çift kavramalı şanzıman uyumu sayesinde otomobil performans açısından daha istekli bir karaktere bürünmüş. Vites geçişleri sarsıntısız ve seri. Vitesleri direksiyonun iki yanındaki kolcuklar aracılığıyla da değiştirme seçeneği de sunulmuş. Ford Focus'ta bozuk zeminlerde de başarılı sönümlemeler yapan ve gerekli konforu sunan bir süspansiyon sistemi tercih edilmiş. Motor, yol ve rüzgar sesi kabin içine yansımıyor. Yan destekleriyle maksimum destek sunan koltukların orta sertlikte olması uzun yolculuklarda yorulma süresini de uzatıyor. Focus Sedan 1.5 TDCi Powershift, Türkiye'de Trend X, Style ve Titanium donanım seviyeleriyle 94 bin 015 TL'den başlayan fiyatlarla satılıyor. Titanium donanıma sahip test aracımızın fiyatı ise 105 bin 650 TL.

Teknik Özellik

Motor: 1.5 TDCi

Motor Hacmi: 1499 cc

Silindir Adedi: 4

Maksimum Güç: 120 Hp 3600 d/d

Maksimum Tork: 300 Nm 1750 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma 10.9 s

Maksimum Hız: 193 km/s

Frenler : (Hava kanallı disk/disk)

Yakıt Tüketimi

Şehir İçi: 4.7 lt

Şehir Dışı: 3.9 lt

Karma: 4.2 lt

Boyutlar (u/g/y): 4538/2010/1469 mm

Bagaj Hacmi: 421 lt

Boş Ağırlık: 1364 kg