Türkiye’de “fast-casual” restoran deneyiminin öncülerinden Tavuk Dünyası, 2025’e iki prestijli ödülle damga vurdu. Haziran 2024’te yayına aldığı kapsamlı reklam kampanyası “Hayat İyi Bi’ Yemeği Hak Eder” ile Effie Awards Türkiye’de Restoran kategorisinde Gümüş Effie kazanan Tavuk Dünyası, aynı zamanda Babalar Günü’ne özel hayata geçirdiği dijital kampanyası “Bana Babanı Söyle” ile, Türkiye’de ilk kez bu yıl düzenlenen Kotler Awards’ta “Yılın En Başarılı Yapay Zeka Kampanyası” ödülüne layık görüldü.
Yenilikçi ve içgörü temelli iletişim anlayışıyla fark yaratan Tavuk Dünyası, Effie’de “Hayat İyi Bi’ Yemeği Hak Eder” kampanyasıyla stratejik pazarlama başarısını ortaya koyarken; Kotler Awards’ta ise “Bana Babanı Söyle” projesiyle yapay zeka kullanımına dayalı yaratıcı yaklaşımıyla öne çıktı.
22 Nisan’daki Effie Awards Türkiye töreninde Gümüş Effie ile taçlandırılan ‘Hayat İyi Bi’ Yemeği Hak Eder’ kampanyasında; hayatın içinden, samimi ve gerçek anlarda, iyi yemeğin keyfini ve mutluluğunu yaşayan herkese temas ediliyor. Tavuk Dünyası, sunduğu kocaman tabaklar, enfes lezzetler, güler yüzlü hizmet ve keyifli atmosferle, iyi yemek arayanların adresi olarak tanımlanıyor. İyi bir haber alındığında, modunuz yüksekse veya düşükse, bir kutlama günüyse, arkadaşlarla keyifli bir buluşmaysa… hayatın her anına Tavuk Dünyası’nın, her bir tabakta özenle hazırlanan lezzetleri ile eşlik etmesi hem damağa hem ruha hitap ediyor, yemek deneyimini daha da unutulmaz kılıyor.
Diğer bir yandan 19 Nisan’da İstanbul’da gerçekleştirilen ve Türkiye’de ilk kez bu yıl düzenlenen Kotler Awards’ta da dijital projeler alanında dikkat çekti. Babalar Günü’ne özel geliştirilen “Bana Babanı Söyle” kampanyası, kullanıcıların mikro sitedeki soruları yanıtlayarak babalarının karakterine uygun Tavuk Dünyası menüsüyle eşleşmesini sağladı. Bu eşleşmeye özel olarak yapay zekâ tarafından bestelenen kişisel şarkılar, sosyal medyada mesaj yoluyla babalara dijital hediye olarak gönderildi. Teknolojiyi duygu yüklü bir deneyime dönüştüren kampanya, özgün yapısıyla beğeni topladı.
Tavuk Dünyası CMO’su Ceylan Özmen, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Tavuk Dünyası olarak misafirlerimizin hayatlarına yalnızca lezzet değil, duygu ve anlam da katmak istiyoruz. ‘Hayat İyi Bi’ Yemeği Hak Eder’ kampanyasıyla iyi yemeğin sadece bir ihtiyaç değil, hayat yolculuğunun vazgeçilmez bir parçası olduğunu vurguladık; ve farklı özel ve anlamlı anlara odaklandık. Onların hayatına girmek için onlara anlamlı fayda sunmak, onlar için anlamlı anlarda iyi yemek sunan bir marka olmak gerektiğine inanıyoruz. ‘Benim hayatım ve sevdiklerimle birlikte olmaktan keyif aldığım her an, iyi bir yemeği hak eder’ fikrinden yola çıkarak oluşturduğumuz bu kampanya, Effie gibi prestijli bir platformda ödüllendirilerek bize büyük bir gurur yaşattı” ifadelerinde bulundu.
Özmen sözlerine şöyle devam etti, “Babalar Günü’ne özel olarak hayata geçirdiğimiz ‘Bana Babanı Söyle’ projesinde teknolojiyi kişiselleştirilmiş, duygusal bir deneyime dönüştürdük. Karaktere özel olarak bestelenen şarkılarla kurulan bağ, geleneksel hediye anlayışının çok ötesine geçti. Anlamlı bir günde, bu yaratıcı fikirle fark yaratmak bizim için çok değerliydi. Kotler Awards gibi uluslararası ölçekte prestijli bir platformda bu projeyle ödüllendirilmek, dijital iletişimdeki yaratıcı yaklaşımımızın güçlü bir göstergesi oldu. Her iki kampanyada elde ettiğimiz başarı, bizi daha fazlasını üretmeye ve misafirlerimize daha derin bağlar kurabileceğimiz projeler sunmaya teşvik ediyor” dedi.