Otomotiv

S&S Motors'dan 1.6 lt pazarına yatırım

Mehmet Emin AVCI

Lüks ikinci el araç pazarının Türkiye'deki güçlü firmalarından S&S Motors Genel Müdürü Ferhat Albayrak, yeni dönemde üreticilerin daha çok sattığı segmentte yoğunlaşmayı planladıklarını belirterek, "Bu yeni genişleme ve büyüme stratejimizle beraber 45 milyon TL'lik yatırımla 5 bin metrekarelik alan üzerine yepyeni showroom yapacağız" dedi.

İstanbul'da 2 ayrı lokasyonda hizmet veren, bununla birlikte Türkiye genelinde lüks otomobil ve arazi aracı müşterilerinin gözdesi olan S&S Motors'un 2016 yılı değerlendirmesi ve geleceğe yönelik hedeflerin paylaşıldığı basın sohbet toplantısında konuşan S&S Motors Genel Müdürü Albayrak, 2016 yılında ikinci el pazarında bir önceki yıla göre yüzde 6'lık büyüme ile 4.4 milyon adetlik satış gerçekleştiğini söyledi. Albayrak, 2016 yılını bir önceki yıla eşdeğer şekilde 1061 adetlik araç satışıyla kapattıklarını söyledi.

Türkiye otomotiv pazarının 2016'yı 756 bin adetlik satış rakamıyla kapattığını hatırlatan Albayrak, lüks diye adlandırılan F segmentinde sadece 5 bin 21 adet araç satışı gerçekleştiğini söyledi. Bunun yüzde 35'lik bir düşüş anlamına geldiğini vurgulayan Albayrak sözlerini şöyle sürdürdü: "Bir adım daha ötesinde F segmentinde '3 litre üzeri' araç satışını filtrelediğimizde ise söz konusu rakam 2 bin 800'e kadar düşüyor. Yani biz S&S Motors olarak aslında 2 bin 800 araçlık '0' satış potansiyeli olan bir pazarda ikinci el araç satmaya çalışıyoruz. Türkiye'de artık lüks otomotiv satışları dramatik bir şekilde düşüyor. Biz de en kuvvetli olduğumuz alanda artık yeni araç temini edemez tehdidiyle karşı karşıya kalıyoruz. Pazarda markaların distribütörleri bu araçları satamazken biz nasıl satacağız?"

45 milyon TL'lik yeni yatırım

Albayrak, üreticilerin daha çok sattığı segmentte yoğunlaşacaklarını belirterek, "Hedefimiz için filo şirketleriyle anlaştık. Artık filo kiralama şirketlerinin kiradan dönen düşük kilometreli ikinci ellerini önceden anlaşma yoluyla kendimize bağlıyoruz. Geçtiğimiz yıl ülkemizdeki ilk 10 filo şirketinin alımlarına baktığınızda markaların bazıları yüzde 40'a varan oranlarda pazar paylarını tek başına alır hale geldiler. Mesela bir filo şirketi Mercedes'in yıllık satışının yüzde 6'sını tek başına aldı. Bu yeni genişleme ve büyüme stratejimizle beraber 45 milyon TL'lik yepyeni showroom yatırımımız olacak. 4. Levent'te yaklaşık 5 bin metrekarelik bir alan satın aldık. Yeni showroomumuz 2018'de devreye girecek. Yeni yatırımla birlikte bu segmentte daha çok söz sahibi olacağımızı düşünüyoruz. Bu vesile ile yıllık satış oranımızı yüzde 100 arttırıp 2 binli adetlere ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.

'Geçen yıl 7 adet Tesla sattık'

Klasik otomobiller gibi elektrikli otomobillerin geleceğinin de farklı olacağına inandığını vurgulayan Albayrak, bu konuda şunları söyledi: "Tesla en çok ilgi gösterdiğimiz markaların başında geliyor. Geçen sene 7 adet Tesla sattık. Biz Tesla'yı ithalatçılardan satın alıyoruz. Ülkemizde elektrikli otomobillerin ÖTV'sinin sadece yüzde 3 olması büyük bir avantaj"

'Instagram'dan araç satıyoruz'

S&S Motors olarak dijitalleşmeye ve teknolojik gelişmelere önem verdiklerini belirten Albayrak, "Satış stratejimizi dijital çağın gerekliliklerine uydurduk. Artık sadece internet sitemiz, aracı siteler ve dergimiz aracılığıyla araç satmıyoruz. İnsanların çokça zaman geçirdiği Instagram'dan bile araç satışı gerçekleştiriyoruz" dedi.

Klasik otomobil en kazançlı yatırım

Sadece lüks segmentte değil, klasik otomobillerde de söz sahibi olduklarını vurgulayan Albayrak, "Klasik, müşterilerimize tavsiye ettiğimiz önemli bir yatırım aracı. Klasik otomobille çok alakası olmayan ya da tecrübesi olmayan müşterilerimizi uluslararası anlamda bir yatırım aracı olarak motive ettik. Bu yaklaşımla ayda ortalama 2 klasik otomobil satmaya başladık" dedi.