Sigorta

Sigorta Haberleri

AvivaSA 2020 yılında ‘Her Yaşta’ diyor

09.03.2020 18:45
AvivaSA 2020 yılında ‘Her Yaşta’ diyor

AvivaSA CEO’su Fırat Kuruca, “Bu projeyle, ürün ve hizmetlerimizle sağlamaya çalıştığımız bireysel ve toplumsal fayda anlayışını, daha büyük ve geniş bir toplumsal faydaya taşımayı amaçlıyoruz” dedi.

 

Mehmet Emin AVCI

2019 yılında yaşlanma konusuna dair “Her Yaşta” kurumsal sosyal sorumluluk projesini başlatan AvivaSA, projenin bu seneki bölümünün başlangıcı için, 18-24 Mart “Yaşlılar Haftası”nı seçti.

AvivaSA, “Her Yaşta” projesi kapsamında bu sene, tüm Türkiye’yi, projenin ilk adımı olan “Türkiye’de Yaşlılık Tahayyülleri ve Pratikleri” araştırmasında tespit edilen yaşlılığa dair negatif algıyı değiştirmeye ve Türkiye nüfusunun hazır olmadığı yaşlılık dönemine hazırlanmaya teşvik etmeyi hedefliyor. Bu hedef için, paydaş çalıştayları, çalışan çalıştayları, saha aktiviteleri, farklı farkındalık ve iletişim proje ve etkinlikleri gibi bir çok aktivite ile çok daha geniş kitlelere ulaşılacak. Kısacası AvivaSA 2020’de “Her Yaşta” diyecek.

 

Bireysel faydadan toplumsal faydaya

Neden böyle bir sosyal sorumluluk projesine ve araştırmaya ihtiyaç duyduklarına değinen AvivaSA CEO’su Fırat Kuruca, “Bu projeyle, ürün ve hizmetlerimizle sağlamaya çalıştığımız bireysel ve toplumsal fayda anlayışını, daha büyük ve geniş bir toplumsal faydaya taşımayı amaçlıyoruz.” dedi.

Türkiye’de, yaşlılarla ilgili yerel düzeyde gerçekleştirilmiş araştırmalar olsa da, ulusal düzeyde planlanmış ve hayata geçirilmiş yaşlanmaya ve yaşlılara dair bir algı araştırması olmadığına dikkat çeken Kuruca, sözlerine şöyle devam etti: “Biz de bu bilgi açığını kapatmak, akademik bilgi üreterek araştırmadan elde ettiğimiz bulguları paylaşmak ve mevcut durumu ortaya koymak istedik. Ayrıca, orta yaşın beklentileri ve kaygıları, yaşlanma sürecine dair bilgi ve hazırlığının olup olmadığı ve yaşlıların potansiyellerini ne kadar hayata geçirdikleri bilinmiyordu. Kısacası, geleceğin yaşlılarının bugünden yaşlılıkla ilgili yaptıklarını, yaşlılık algılarını ve planlarını karşılaştırmalı olarak resmetme hedefiyle; Yaşama Dair Vakfı (YADA) işbirliğinde ve Akdeniz Üniversitesi Gerontoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özgür Arun danışmanlığında, özgün ve yenilikçi Türkiye temsili bir araştırma yaparak, projemizin ilk adımını atmış ve sonrasında geniş bir lansmanla sonuçları kamuoyuna duyurmuştuk. Ayrıca geçen sene, “Her Yaşta Dolu Dolu Yaşa” kurumsal sosyal sorumluluk projesi kapsamında üretilecek bütün bilgi ve içeriklerin toplumumuzla buluşacağı ve araştırma sonuçlarının yer aldığı, www.heryasta.org portalını hizmete sunduk. Yaşlanma ve yaşlılık konusunda bilgi açığını kapatmak ve bu alanda yapılacak araştırmalara ışık tutmak amacıyla, araştırma sonuçlarını bir kitap haline getirdik. Sonuçlarının yanı sıra uzman görüşlerinin de yer aldığı bu kitapla ilgili, özellikle akademik çevrelerden ve iş dünyasından olumlu yorumlar almak bizi ayrıca mutlu etti. Geçen sene konuyu sahiplenme yönünde çalışmış ve yaptığımız araştırmadan ürettiğimiz bilgileri kamuoyu ile paylaşmaya odaklanmıştık. Bu sene ise, tüm bu süreçte edindiğimiz bilgi ve tecrübeleri, paydaş çalıştayları, çalışan çalıştayları, saha aktiviteleri, farklı farkındalık ve iletişim proje ve etkinlikleriyle çok daha geniş kitlelere ulaştırmayı planlıyoruz. Temel amacımız, insanımızın yaşlılık algısının  pozitife dönüşmesine ve Türkiye’nin yaşlanmaya hazırlanmasına  destek olmaktır.”

 

Araştırma Sonuçlarından Bazıları

AvivaSA’nın yaklaşık 5 ay önce sonuçlarını kamuoyu ile paylaştığı “Türkiye’de Yaşlılık Tahayyülleri ve Pratikleri” araştırmasının, özellikle kadınları yakından ilgilendiren bazı sonuçları şöyleydi:

- Kadınlar yine dezavantajlı: 65 yaş ve üstü kadınların yüzde 81’i nadiren evden çıkıyor.

- Whatsapp ve Facebook önde; Instagram onları takipte

- Yaşlılara toplum tarafından çizilen roller oldukça

- Yaşlıların yaşlı algısı negatif

- Emeklilik konusunda erkekler daha endişeli

- Türkiye’de 35 yaş üstünün  yüzde 39’u hiç cinsel ilişkide bulunmuyor

- Yaş ilerlerdikçe hobi malzemeleri alışverişi artıyor.

1.sayfa

1.sayfa

Otomotiv

Toyota'dan korna gürültüsüne karşı kulak maskesi

Ekonomi

İstanbul'da normalleşmeyle şehirlerarası otobüs sefer sayısı günde 1150'ye çıktı

Ekonomi

Yılın ilk 6 ayında 182 bin tarla, 154 bin arsa satıldı

Turizm

Dünya mirası Nemrut'ta hafta sonu yoğunluğu