YAZARLAR

Tüm Yazıları Selen Şenman (Diyetisyen)

İdeal beslenmenin yolları

07.11.2019 09:09


1- Sebze tüketiminizi arttırın

Bilindiği üzere sebzeler vücudumuz için gerekli olan vitamin, mineral ve antioksidanları içerirken aynı zamanda oldukça düşük kalorililerdir. Bu yüzden sebzeler günlük beslenmemizin büyük bir kısmını oluşturmalı, her öğün mümkün olduğunca tüketilmelidir.

2- Kas kütlesi için protein

Protein vücudumuzun yapıtaşıdır ve vücudumuzda uzun süreli olarak depolanamaz. Bu nedenle günlük olarak yeterli proteini dışarıdan almamız gerekir. Protein yeterli alınmadığı takdirde kas kaybı yaşanmaktadır. Kas kütlemiz sağlıklı yaş almamız için oldukça kritik öneme sahip olduğundan protein tüketimimize özen göstermeliyiz.

3- İyi yağları tercih edin

Vücudumuzun bir diğer yapıtaşı ise yağdır. Vücuttaki hücrelerin çeperleri yağlardan oluşmaktadır. Aynı zamanda vücudumuzun ikinci enerji kaynağı olduğundan oldukça önemlidir.

Zeytinyağı, avokado, çiğ kuruyemişler, tereyağı, Hindistan cevizi yağı “iyi yağ” kaynaklarıdır.

4- Antioksidan deposu meyveler

Sebze ve meyveler dışarıdan gelen ve beden çalışması sırasında oluşan zararlı etkenlere karşı bedenimizi koruyan antioksidanları sağlarlar. Ancak sebzeler pişirildiğinde antioksidanların bozulmasında neden olur. Bu durum genellikle meyveler için geçerli olmadığından meyvelerden gelen antioksidanlardan vücudumuz daha fazla yararlanır.

5- Her gün 2 porsiyon süt ürünü

Süt ürünleri kaliteli protein kaynakları olmalarının yanı sıra kalsiyum, magnezyum, fosfor, demir, çinko gibi mikrobesin deposudur. Bu gruptaki besinler kemik gelişimi için gerekli olan kalsiyumun en iyi kaynaklarıdır. Özellikle genç yaşta alınan yeterli kalsiyum, kadınların ileriki yaşlarda karşılaşabilecekleri osteoporoz riskini azaltmaktadır. Her gün 2 su bardağı kadar süt, yoğurt ya da peynir tüketilmesi önerilmektedir.

6- Karbonhidrat tüketimine dikkat edin

Vücudumuzun birinci enerji kaynağı karbonhidratlardır. Bu enerjiyi günlük olarak yediğimiz sebze, meyve, süt gibi besinlerden karşılayabiliyoruz. Bu nedenle alınacak miktar günlük harcanılan enerjiye uygun olmalıdır. Eğer hareketliyseniz karbonhidrat bakımından yoğun besinlerden tüketebilirsiniz fakat masa başı bir iş yapıyor ve pek spor yapmıyorsanız karbonhidratı sınırlamanızda fayda var.

 

Vitamin, mineral, antioksidan, protein ve yağ içeriği yüksek ve kalori değeri düşük bir beslenme uzun yaşamın garantisi diyebiliriz. Sağlıklı bir yaşam için besin tercihlerinize dikkat edin, hareketi ihmal etmeyin.

Bizlere nutritiondiariess Instagram hesabımızdan ulaşabilir, soru ve görüşlerinizi paylaşabilirsiniz.

Haberler

Gündem

Fetih coşkusunun kutlama programı belli oldu

Ekonomi

Ticari yat faaliyetleri 1 Haziran'da başlayacak

Spor

Süper Lig'de 5 haftalık program açıklandı

Gündem

Cuma namazı için camilerde hazırlıklar tamamlandı

Politika

Eski Devlet Bakanı Masum Türker'den Önemli Açıklamalar

Turizm

İstanbul Havalimanı terminali dünyanın en büyük 'LEED Altın' sertifikalı binası seçildi

Ekonomi

Pandemi İstanbul şirketlerini durdurmadı

Gündem

Meteorolojiden yağış uyarısı

Gündem

Mehmetçik İkiyaka Dağları'nda teröristlere nefes aldırmıyor

Ekonomi

Uzak Doğu pazarlarında yeni kapılar birbiri ardına açılıyor

Gündem

Türkiye'de Kovid-19'dan iyileşen hasta sayısı 118 bin 694'e ulaştı

Gündem

Sağlık çalışanları aileleri ile sanal ortamda bayramlaştı