Otomotiv

Otomotiv Haberleri

Türkiye pazarında bir başarı öyküsü: Dacia

01.06.2020 20:02
Türkiye pazarında bir başarı öyküsü: Dacia

2004’te tek modelle Renault Grubu çatısı altında pazara sunulan Dacia, bugün 6 modelli ürün gamına ulaştı. Türkiye’de 2004’ten bugüne toplam 387 bin 866 adet satış gerçekleştiren Dacia, marka sıralamasında 8. sırada.

 

Mehmet Emin AVCI

Renault Grubu’nun 1999 yılında satın alması sonrası Dacia, 2004’te ilk modeli Logan Sedanı müşterilerinin beğenisine sundu. Marka, güvenilirlik ve güvenlikten ödün vermeden ulaşılabilir fiyatı ile müşterilerin beğenisini elde etti. Basın lansmanı 2004’te Türkiye- Kapadokya’da gerçekleştirilen Logan toplamda 1.8 milyon adet satış gerçekleştirdi.

Dacia, ürün yelpazesini 2008’de Sandero ve Sandero Stepway modelleri ile zenginleştirdi. Marka, 2010’da ise devrim niteliğinde bir SUV model olan Duster’ı erişilebilir bir fiyatla pazara sunarak ezber bozmaya devam etti. Dacia ürün gamına katılan bu iddialı iki model de kısa zamanda ticari başarıya dönüştü. Sandero (Stepway dahil), bugüne dek toplam 2.1 milyon, Duster ise 1.6 milyon adet satış kaydetti.  Marka, 2007'de Logan MCV (station wagon) ve  2012'de Lodgy (MPV) ve Dokker (Multix ve Van) lansmanı ile eksiksiz bir ürün gamına sahip oldu. 

Dacia, Türkiye’de pazara sunulduğu 2004’ten 2020 Nisan sonuna dek toplam 387 bin 866 adet satış gerçekleştirdi. Dacia, Türkiye marka sıralamasında 7 bin 175 satış adedi ve yüzde 4.8 pazar payı ile 8. sırada yer alıyor.

Türkiye’de lanse edildiği Nisan 2010’dan bugüne müşterilerin büyük beğenisini kazanan Duster, C-SUV segmentinde liderliğe oynayan bir model oldu. Duster 2013-2019 yılları arasında son 7 yılda 4x4 liderliğini bırakmadı.

B segmentinin başarılı oyuncularından Sandero ise Türkiye’de 2008’deki lansmanından bugüne dek 104 bin 881 adet, Duster ise 2010 yılından bu yana 119 bin 327 adet satış gerçekleştirdi. 

Lodgy lanse edildiği 2013’ten beri 8 yıldır açık ara C-MPV (Multi Purpose Vehicle) segmenti lideri olarak konumlanıyor.

Dünya satışları toplam 6.5 milyon adede ulaşan ve Avrupa’da 15. yılını kutlayan Dacia, müşterilerinin temel beklentilerini yalın, güvenilir ve sağlam otomobillerle karşılarken pazardaki trendleri takip etmeye devam ediyor. Dacia, bu yıl ayrıca Avrupa’nın en uygun fiyatlı elektrikli otomobili olmayı hedefleyen Spring modelinin tanıtımını gerçekleştirdi. Orijinal fabrika çıkışlı Dacia LPG’li versiyonları da yakın zamanda müşterilerle buluştu.

1.sayfa

1.sayfa

Gündem

Sağlık Bakanı Koca düğünlerde maske ve sosyal mesafe uyarısında bulundu

Yerel Yönetim

YEE ve Mamak Belediyesi, Sancak bölgesine tıbbi malzeme yardımında bulundu

Gündem

Ormanya'nın kuşları 'doğa gözlemcileri'ne unutulmaz anlar yaşatıyor

Ekonomi

Noterlerde kredi kartıyla yapılan işlem hacmi 150 milyon liraya yaklaştı