Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: YENİ HYUNDAI i10 1.2 AMT

28.09.2020 13:56
TEST: YENİ HYUNDAI i10 1.2 AMT

 

Mehmet Emin AVCI

Yenilikleriyle daha da güçlendi

Hyundai’nin A segmentindeki temsilcisi yeni i10 baştan sona yenilendi ve yeni 1.2 litrelik motoru, yeni tip 5 ileri otomatik şanzıman seçeneği test köşemize konuk oldu. Hyundai'nin segmentinde lider olan ve Türkiye'de üretilen otomobili i10, makyajın ardından hem tasarım hem de yeni motoruyla yere daha sağlam basar hale geldi.

Dış Tasarım

Sessiz sürüşü, zengin donanımı ve düşük tüketimiyle dikkat çeken yeni i10, artık daha şık ve biraz da sportif görünüme kavuştu. Yenilenen tasarım, çift renk seçeneği ve birbirinden canlı renklerle destekleniyor. Görsel açıdan daha zengin bir atmosfere sahip olan yeni otomobilde geniş ön ızgara, aracın sportif karakterini yansıtırken, yuvarlak LED gündüz sürüş farları da dinamik duruşunu sergiliyor. Yeni i10’un yan görünümü de maksimum iç alan sağlayacak şekilde biçimlendirilmiş. Hafif kaslı bir gövde ile desteklenen otomobil, eşsiz üçgen tasarım öğeleriyle de genişliğini görsel olarak vurguluyor. Arkada ise yatay kıvrımlı çizgiler devam ederken, bagajın yumuşak yüzeylerini dalgalı hale getirerek yeni tip stop lambalarıyla bütünleşiyor. 3670 mm uzunluk, 1680 mm genişlik ve 1480 mm yükseklik ölçülerine yeni Hyundai i10’un bagaj hacmi ise 252 litre.

İç mekan

Hyundai i10, boyutlarına karşın iç mekanda ferah bir ortam sunmayı başarıyor. Otomobilin iç mekanındaki çift renkli tasarım dikkat çekiyor. Çift renkli konsol kalite algısını artırıyor. İç tasarımdaki hesaplamalar ve donanım yerleştirilmesi, aracın içine daha geniş bir hava katmış. Ergonomi, malzeme ve işçilik kalitesinde önemli iyileştirmeler yapılmış. Üç kollu sportif direksiyon bol tuşlu. Direksiyonun arkasında kalan gösterge paneli ise markanın diğer modellerinden tanıdık. Bal peteği deseni ve formu otomobilin dış tasarımında olduğu kadar, iç mekânda da kullanılmış. 8 inçlik multimedya ekranı Style donanım seviyesinden itibaren sunuluyor. Otomobilde eşya gözü sıkıntısı yok. Arka koltuklarda diz ve baş mesafesi sorunu yaşatmayan i10, Bu konuda neredeyse bir üst sınıf otomobillere kafa tutacak durumda.

 

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan 1197 cc’lik, 4 silindirli motor 6000 d/d’de 84 Hp güç ve 4000 d/d’de 118 Nm tork üretiyor. 5 ileri oranlı yarı otomatik şanzımanla (AMT) şanzımanla kombine edilmiş 1.2 litrelik ünite 1081 kg’lık otomobili 15.8 saniyede 0’dan 100 km/h hıza ulaştırırken, 171 km/h maksimum hız sağlıyor. Otomatik vitesli eski i10 0-100 km/h hızlanmasını 13.8 saniyede tamamlarken, 166 km/h’lik maksimum hıza ulaşıyordu. Görüleceği gibi yeni i10, özellikle hızlanma performansı konusunda eskisinden biraz geride. Ancak gerçek hayat kullanımında otomobil şehiriçi için gayet yeterli. AMT şanzımanların vites geçişlerinde hafif silkeleme olgusu azalmış olsa da devam ediyor. Bu şanzıman asıl hünerini yakıt tüketiminde gösteriyor. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi 4.9 lt/100 km olan yeni i10, eskisine göre 1 lt/100 km daha tutumlu. Testimiz sürecince elde ettiğim tüketim değeri ise 5.7 lt/100 km oldu. Sert süspansiyonların tercih edildiği yeni Hyundai i10, ebatları ve özellikle şehiriçi kullanımlarda pratikliği ve park sorunu yaşatmaması ile ideal bir şehir otomobili.

Teknik özellikler

Motor: 1.2 lt

Motor Hacmi: 1197 cc

Silindir Adedi: 4

Maksimum Güç : 84 Hp 6000 d/d

Maksimum Tork: 118 Nm 4200 d/d
 

Performans Verileri

0-100 km/s Hızlanma : 15.8 sn
 

Maksimum Hız : 171 km/s

Frenler (ön/arka): Disk/Kampana
 

Yakıt Tüketimi (100 km)

Şehir İçi : 5.9 lt

Şehir Dışı: 4.4 lt

Karma: 4.9 lt
 

Boyutlar (u/g/y): 3670 / 1680 / 1480 mm

Bagaj kapasitesi: 252 lt

Boş Ağırlık: 1081 kg

1.sayfa

1.sayfa

Gündem

Bilim insanları, kafatasında yeni bir organ bulduklarını açıkladı