Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: TOYOTA C-HR 1.8 HYBRID E-CVT

10.02.2020 09:57
TEST: TOYOTA C-HR 1.8 HYBRID E-CVT

 

Mehmet Emin AVCI

Sıra dışı tasarım yeni renklerle renklendi

Toyota'nın Sakarya’da üretilen ve buradan bir çok ülkeye ihraç edilen crossover modeli C-HR Hybrid makyajlı güncel haliyle test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. 1.8 litre benzinli e-CVT şanzımanlı  Toyota C-HR, Türkiye’de; Flame, Passion ve Passion X-Pack versiyonlarıyla satılıyor.

Tasarım

Makyajlı Toyota C-HR’de, ilk versiyonun fark yaratan çizgileri korunarak bazı ufak dokunuşlar yapılmış. Aracın ön bölümünü incelediğimizde, Toyota’nın Under Priority ve Keen Look tasarım dili yansıtılırken, yumuşak dokunuşlarla birlikte daha dinamik bir yüze sahip kavuşmuş. Yeniden tasarlanan gündüz  farları ve sinyal lambaları farların üst tarafına konumlandırılarak modelin sportifliği vurgulanmış. Ayrıca araçta, premium LED sinyal lambası özelliği de eklenmiş. Ön sis farları ise tamponun dış tarafına yerleştirildi ve hava girişleri aracın güçlü duruşunu destekleyecek şekilde genişletildi. Arka stop lambalarında da premium LED teknolojisine yer verilerek, Toyota C-HR’nin daha çekici görünmesi sağlanmış. Yeni sıralı LED sinyal lambası arka stop lambalarında da yerini almış. Yeni jant tasarımlarına ve Buzul Metalik Gri, Egzotik Kırmızı ve Turuncu Metalik renkleri olmak üzere üç farklı yeni gövde rengine sahip olan yenilenen Toyota C-HR, ayrıca kişiselleştirme seçeneği olarak sunulan siyah tavan opsiyonuyla iki renkli dış tasarım da sunuyor.  4360 mm uzunluk, 1795 mm genişlik ve 1565 mm  yükseklik ölçülerine sahip Toyota C-HR Hybrid'in bagaj hacmi ise  377 litre.

İç Mekan

Makyajlı Toyota C-HR’nin kabini görsel ve dokunsal olarak daha kaliteli bir hale getirilmiş ve Apple CarPlay ve Android Auto bağlantı sistemleri de yer almış. Böylece, farklı akıllı telefonlarla da multimedya sistemine kolayca bağlantı kurabilme olanağı sunulmuş. Ekran kalitesi gayet iyi.  Dokunmatik multimedya ekran, ses ayarlama butonu gibi fiziksel düğmelerle destekleniyor ve bu sayede sürüş esnasında da daha sezgisel bir kullanım sunuyor. Araç içindeki birçok düğme, dış tasarımdaki elmas motifleri yansıtacak şekilde üretilirken, kapı panellerinde, tavan döşemelerinde, JBL hoparlör kapaklarında ve analog göstergelerdeki iğnelerde de aynı motifler kullanılmış.  Makyajlı Toyota C-HR’a ayrıca elektrikli ayarlanabilir sürücü koltuğu ve ön yolcu koltuğuna da yükseklik ayarı özelliği eklendi.  Toyota C-HR’a eklenen özelliklerden biri de “Welcome Light” ile sürücüyü yere yansıyan Toyota C-HR logosu karşılaması oldu.

Performans ve sürüş izlenimi

Toyota C-HR ülkemizde, 122 bg  güç üreten 1.8 lt hibrit ve 1.2 litre turbo benzinli motor seçenekleriyle sunuluyor. Test aracımızda görev yapan 1.8 litrelik hibrit motor artık daha hafif ve daha güçlü bir lityum iyon bataryaya sahip. Bu sayede elektrikli performansı daha verimli hale getirilirken, daha doğal bir sürüş sağlayan 1.8 lt hibrit sistemi, sadece 86 g/km emisyon değeri ve 3.8 lt/100 km tüketim değeri ile dikkat çekiyor. Test aracımızda elektronik kontrollü sürekli değişken şanzıman (e-CVT) kullanılmış. Bu şanzıman özellikle şehir içinde mükemmel iş görüyor ama yüksek hız istediğinizde uzun yolda yokuşlarda aynı oranda başarısını ortaya koyabiliyor.  Toyota C-HR, yüksek gövde sertliğine ve alçak ağırlık merkezine sahip GA-C platformuyla birlikte dinamik bir sürüş sunuyor. Yapılan güncellemelerle birlikte kabin gürültüsü de ciddi anlamda azaltılmış. Toyota C-HR, TNGA mimarisiyle birlikte en yüksek standartlara sahip aktif ve pasif güvenlik özelliklerini sunuyor.  Toyota Safety Sense, yeni Toyota-CHR ürün gamında standart olarak sunuluyor.

Teknik Özellik

Motor: 1.8         

Motor Hacmi: 1798 cc   

Silindir Adedi: 4

Maksimum Güç :  98 bg 5200 d/d

Maksimum Tork: 142 Nm 3600 d/d

Elektrikli Motor: 53 KW/163 Nm tork                                    

Performans                       

0-100 km/s Hızlanma: 11.0 sn

Maksimum Hız: 170 km/s                          

Frenler (ön/arka):  Hava kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi                  

Şehir İçi: 3.5 lt/100 km

Şehir Dışı: 4.1 lt/ 100 km

Karma: 3.8 lt/100 km

 Boyutlar (u/g/y):  4360/1795/1565 mm

Bagaj Hacmi: 377 lt

Boş Ağırlık: 1495 kg

Maliye & Muhasebe

Kartaloğlu: GEKAP'ın bu haliyle uygulanması mümkün değildir

Gündem

Flört şiddeti mi? Yoksa kıskançlık mı?

Yerel Yönetim

Maltepe'de çözüm odaklı hizmet

Otomotiv

Hyundai i20'de daha sportif tasarım

Gündem

Elazığ'da depremin ardından ilk ders zili çaldı