Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: PEUGEOT 308 1.2 LT 130 HP EAT6

11.02.2019 12:54
TEST: PEUGEOT 308 1.2 LT 130 HP EAT6

 

Mehmet Emin AVCI

Küçük ama etkili dokunuşlarla daha çekici  ve iddialı hale geldi

Test köşemizin bu haftaki konuğu Peugeot’nun 308 modeli, çığır açan üç silindirli 1.200 cc’lik benzinli motor ve EAT6 otomatik şanzıman kombinasyonlu  130 Hp gücündeki versiyonu oldu. Yeni Peugeot 308’in motor kaputunun altında 2 farklı motor seçeneği yer alırken, bu motor seçenekleri farklı karakterlerle satın alınabiliyor. Bunlardan benzinli ünite, 3 silindirli, 1.2 litrelik turbo beslemeli ve 110 Hp ile 130 Hp güç üretirken, 1.6 litrelik dizel 100 Hp ve 120 Hp güç üretiyor. Peugeot 308, makyaj operasyonu ile  gelen radikal değişimle daha iddialı ve dikkat çekici bir araç haline geldi. 

Dış tasarım

Yeni Peugeot 308’in tasarımını incelediğimizde bakışları üzerine çekmeyi başaran dikkat çekici bir görünüme kavuştuğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Ön bölümü neredeyse tamamen yenilen Peugeot 308 yeni bir kimliğe kavuşmuş.  Motor kaputu aslan logosuna ev sahipliğine yapan dikey konumlu ön ızgara ile bütünleşiyor. Peugeot 3008’deki ızgara tasarımı markanın güncel modellerinden alınarak 308’e adapte edilmiş.  Ön tampon köşeli hatları ile dinamik bir görüntü sergiliyor. Bu bölümün altında 3 parçadan oluşan hava girişleri mevcut. Makyaj ile birlikte Peugeot 308’in farlarının iç tasarımı da değişmiş.  Her koşulda mükemmel bir görüş için farlar 62 LED barındırıyor.  Ön tampondaki bir diğer değişiklik de  yuvarlak sis farlarının yerini dikdörtgen şeklindeki sis farlarının alması oldu. Yan kısımlardan baktığımızda, camların etrafını saran krom çıtalar dikkatleri üzerine çekiyor. Arkada ise markanın amblemi bagaj kapısında konumlandırılmış. Aslan pençesi tasarımına sahip olan arka stop lambaları gece olduğu kadar gündüz sürüşlerinde de marka aidiyetine vurgu yapıyor. 4253 mm uzunluk, 1804 mm genişlik ve 1472 mm yükseklik ölçülerine sahip Peugeot 308’in bagaj hacmi ise 420 litre.

İç mekan

Peugeot 308’in iç mekanı  güçlü yönler korunarak, kullanılan malzemeler ve zekice uygulanan tasarımla konfor, ergonomi ve kalite algısı daha da geliştirildi. Peugeot 308 yaşam alanı tasarımı ile rakiplerinin tamamından ayrılıyor. Küçük direksiyon simidi, az sayıdaki kumanda elemanları, krom detaylar, kalite seviyesi yüksek plastik malzemelerle sınıfının en farklı oyuncusu. Yeni kapasitif özellikli dokunmatik ekran iklimlendirme sistemini ve diğer araçla alakalı özellikleri tek bir noktadan kumanda etme imkanı sunarak, kumanda kalabalığına son vermiş. Sadece görsel bir şölen sunmakla kalmayan kokpit her bir detayla kullanım ergonomisini de destekliyor.  Ekranın kalitesi ve tasarımı gerçekten başarılı, kullanımı ise kolay ama sadece dokunarak yönetebiliyorsunuz. 9.7 inçlik  dokunmatik ekran özellikle klima, sürüş yardımları, multimedya, navigasyon, telefon, Peugeot Connect Apps uygulamaları ve araç parametreleri gibi donanımlara kumanda edilmesini sağlıyor. Fonksiyonlara direkt erişim sağlayan yedi buton, dokunmatik ekranın kullanımını kolaylaştırıyor. Panoramik cam tavan ve geniş yan camlar sayesinde iç mekan ferah kılınmış. Cam tavanın kalın bir malzeme ile kapatılıyor olması güneşli günlerde sanki tavan varmış gibi, güneşten rahatsız olmadan kullanmanıza da izin veriyor. Ön görüş açısı çok rahat olan 308’de sadece C sütunundan dolayı arka görüşte biraz daralma söz konusu.  

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda görev yapan 1.2 litrelik 3 silindirli turbo benzinli motor  5500 d/d’de 130 Hp güç, 1750 d/d’de ise 230 Nm tork üretiyor. EAT6 adı verilen 6 ileri tam otomatik şanzıman ile kombine edilen bu ünite 0-100 km/s hızlanmasını 9.1 saniyede tamamlarken maksimum 206 km/s hıza ulaşabiliyor. EAT6 tam otomatik vites şanzıman yüksek performanslı motorun verimliliğini destekliyor.  Şanzıman ile motorun uyumu başarılı, vites geçişleri sarsıntısız ve performans istediğiniz zamanda gayet devirli. Fabrika verilerine göre bu kombinasyon 100 km’de ortalama 4.7 litrelik yakıta ihtiyaç duyuyor. Biz karma testimizde 6.2 lt/100 km gibi bir değer elde ettik. Ancak sıkışı trafik şartlarında tüketim 7 litreyi aşıyor. Peugeot 308’de orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Süspansiyon sisteminin darbe emiş karakteri başarılı.  Darbe gürültüsü de yaşam alanını minimum seviyelerde yansıdı. Rüzgar ve yol sesi konusunda 308 oldukça başarılı. Daha sportif hale getirilen motor sesi üst devirlerde kabin içine bir parça yansıma yapıyor ancak kulakları rahatsız etmiyor, hatta biraz da keyif veriyor.  Direksiyon ele oturan simidiyle performanslı kullanımları destekliyor. 

Teknik Özellik

Motor: 1.2 PureTech    

Motor Hacmi:  1199 cc

Silindir Adedi:    4            

Maksimum Güç: 130 Hp 5500 d/d           

Maksimum Tork: 230 Nm 1750 d/d        

Performans                       

 0-100 km/s Hızlanma    9.1 sn

 Maksimum Hız: 206 km/s          

Frenler (ön/arka) Hava Kanallı Disk/ Disk             

Yakıt Tüketimi                  

 Şehir İçi: 5.8 lt

 Şehir Dışı: 4.2 lt

 Karma: 4.7 lt

Boyutlar (u/g/y):  4253/1804/1472 mm

Bagaj Hacmi: 420 lt

Boş Ağırlık: 1150 kg

Ekonomi

İhracatçılara yeni destek paketi

Maliye & Muhasebe

Vergi dünyasının duayen ismi Prof. Dr. Şükrü Kızılot anısına sempozyum

Ekonomi

'Ekonominin lokomotifi perakendedir'

Kültür & Sanat

23 Nisan'da anlamlı sergi

Spor

'Ata sporunda cengaver bitmez'