Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: HYUNDAI TUCSON N LINE

12.10.2020 08:53

 

Mehmet Emin AVCI

TUCSON’UN EN ÇEKİCİSİ

Son yıllarda SUV araçlara olan ilgi rekabeti de artırdı. Firmalar da rekabette güçlü olmak için bu segmentteki araçlarda farkındalık yaratacak yenilikler, sportif özellikler, kısaca yeni yeni paketler oluşturmaya başladı. Hyundai’nin C SUV segmentindeki temsilcisi Tucson da bu akıma “N Line” paket seçeneği ile katıldı. Biz de, daha sportif ve daha çekici hale gelen Tucson N Line versiyonunu sizler için deneyimledik.

SPORTİF VE ŞIK TASARIM

Tucson N Line dış tasarımdaki ve iç mekândaki sportif detaylar ile diğer versiyonlardan ayrılıyor. N Line adını verdiği yeni donanımda ilk bakışta dikkat çeken bumerang formlu LED farlar oluyor. Farlarla birlikte ön tasarımı şekillendiren diğer ayrıntılar; bu modele özgü baklava formlu ön ızgara ve tampon kenarındaki siyah eklentiler oluyor. Yan tarafta ise, siyah ayna kapları, çamurluklardaki N Line logoları ve 19 inçlik siyah jantlar bu donanıma özel ayrıntılar. Arka tarafta ise siyah spoyler, N Line’a has yuvarlak çiftli egzoz çıkışları ve N Line arka tampon alt eklentisi sportifliği vurgulayan diğer detaylar. 4480 mm uzunluk, 1850 mm genişlik ve 1660 mm yükseklik ölçülerine sahip Tucson N Line’ın bagaj hacmi ise 513 litre.

İÇ MEKANDA KIRMIZI DETAYLAR

N Line donanımlı Tucson’un iç mekanı da sportifliğe fazlasıyla ayak uyduruyor. Kırmızı dikişli detayların bolca kullanıldığı iç mekanda en dikkat çeken ayrıntı, aracın sportifliğine uygun, spor tasarımlı ve N logolu alkantra deri ön koltuklar oluyor. Bu donanımın olmazsa olmazı kırmızı dikişler, deri kaplı ön konsolda, deri direksiyonda ve vites körüğünde karşımıza çıkıyor. Tucson N Line’ın sportifliği içeride metal pedal seti ile tamamlanmış. N Linelogolu DCT şanzımanın önünde akıllı cepler için kablosuz şarj sistemi yer alıyor. 8 inçlik dokunmatik ekranlı multimedya sistemi oldukça kullanışlı, iç mekandaki ergonomi de çok başarılı. Hem ön hem arkada sunulan yaşam alanı oldukça ferah.

 

PERFORMANS VE SÜRÜŞ İZLENİMİ

Tasarımıyla diğer versiyonlardan ayrılan Tucson N-Line’ın motor özelliklerinde ise farklılık yok. Test aracımızda görev yapan 1598 cc’lik, 4 silindirli turbo dizel motor oldukça sessiz çalışıyor. 4000 d/d’de 136 Hp güç ve 2000-2500 d/d aralığında 320 Nm tork üreten dizel ünite, 1577 kg’lık otomobilde performans sıkıntısı yaşatmıyor ama sportif tasarıma uygun bir performans beklemek de hayal kırıklığı olur. Fabrika verisi 0-100 km/h hızlanmasını 11.8 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hızıysa 180 km/s. 7 ileri oranlı çift kavramalı (DCT) şanzımanın vites geçişleri seri. Fabrika verilerine göre 4.6 litrelik ortalama tüketim değerine sahip Tucson N Line ile bizim yakaladığımız yakıt ortalaması 6.2 lt/100 km oldu. Fren performansı oldukça başarılı olan araç, yol tutuş konusunda da sınıfının dinamik oyuncuları arasına giriyor. Bu versiyondaki bir değişim de süspansiyon sisteminde oldu. Tatlı sert süspansiyon sistemi, konfor ile yol tutuş dengesini sağlamayı başarıyor. 1.6 CRDI 7 İleri Otomatik DCT N Line 4x2 test aracımızın liste fiyatı 403 bin 900 TL.

TEKNİK ÖZELLİKLER

Motor: 1.6 lt

Motor Hacmi: 1598 cc

Silindir Adedi: 4

Maksimum Güç : 136 Hp 4000 d/d

Maksimum Tork: 320 Nm 2000-2500 d/d
 

Performans Verileri

0-100 km/s Hızlanma: 11.8 sn

Maksimum Hız: 180 km/s

Frenler (ön/arka): Disk/disk
 

Yakıt Tüketimi (100 km)

Şehir İçi : 4.8 lt

Şehir Dışı: 4.6 lt

Karma: 4.6 lt
 

Boyutlar (u/g/y): 4480/1850/1660 mm

Bagaj kapasitesi: 513 lt

Boş Ağırlık: 1600 kg

1.sayfa

1.sayfa

Politika

DP Genel Başkanı Uysal: kimseyle katolik nikahımız yok

Gündem

KKTC Cumhurbaşkanı Tatar: Müzakere sürecinde artık alternatif çözüm modelleri masaya getirilmeli

Politika

Bakan Çavuşoğlu: Gerçekleri yüzlerine söyleyince Avrupa'nın ezik ırkçıları yine kendini gösterdi

Gündem

Fahrettin Altun: Avrupa'nın Müslüman düşmanlığı İslam, Türkiye ve Erdoğan düşmanlığından ayrılamaz