Hem yerli hem de daha havalı i20

Hyundai'nin B segment crossover model aracı Hyundai i20 Active, 1.0 litrelik motor, 7 ileri DCT şanzıman ve Elite donanımlı versiyonu test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Hyundai'nin 'i' ailesinin diğer üyeleri gibi markanın Kocaeli Alikahya Fabrikası'nda üretilen i20 Active, Türkiye'de crossover tipinde yerli olarak üretilen ilk otomobil özelliğine de sahip.

Tasarım

Hyundai i20 Active, küçük boyutlarına rağmen tasarımda yapılan dokunuşlarla, hem daha büyük hem de daha sevimli bir görünüme sahip. Otomobile önden baktığımızda; markanın artık imzası niteliğinde olan altıgen panjurla karşılaşıyoruz. Ancak asıl dikkat çeken detay tampon altı koruması. Bu parça hem aracın sportif ruhunu hem de arazi kimliğini vurguluyor. Hyundai i20'den farklı olarak sis farları dairesel formda kullanılmış. Sis farları arazi şartları da düşünülmüş daha alçakta konumlandırılmış. Bu da otomobilin daha güçlü ve dinamik bir görünmesine katkı yapmış. Yanda ise, kapı üzerinde konumlandırılan etekler dikkat çekiyor. Böylece aracın alt kısmı darbe ve çiziklere karşı korunmuş oluyor. Arka bölümde ise, tampona eklenen koruma parçası ve dairesel geri vites ile arka sis lambaları dikkat çekiyor. Hem ön hem de arkadaki tampon altı korumaları gibi gümüş renkteki tavan rayları ile 17 inçlik alüminyum alaşım jantlar aracın sağlam karakterini yansıtıyor. 4065 mm uzunluk, 1760 mm genişlik ve 1529 mm yükseklik ölçülerine sahip Hyundai i20 Active'in bagaj hacmi ise 320 litre.

İç mekan

Hyundai i20 Active'in iç mekanını incelediğimizde, versiyona göre iki farklı renkte tasarlanan konsol ve metal pedal takım dışında i20'den pek farklılık yok. Sade ve sürücü odaklı bir kokpitte, şık ve okunaklı gösterge paneli bulunuyor. Orta konsolda yer alan 7 inç boyutundaki dokunmatik ekran; navigasyon sistemi, bluetooth telefon bağlantısı ve müzik sistemi gibi teknolojik özelliklere sahip. Ekranın dokunma hassasiyeti başarılı. Yaşam alanı genişliği konusunda hiçbir sıkıntı yaşanmıyor. Diz ve özellikle baş mesafesi yeterli düzeyde. Küçük eşya gözleri konusunda da sınıf ortalamalarını karşılıyor.

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızın kaputunun altında görev yapan 1.0 litrelik, 3 silindirli ve 998 cc hacmindeki motor, 6000 d/d'de 120 Hp güç ve 1500-4000 d/d'de 172 Nm tork değeri sunuyor. 7 ileri DCT çift kavramalı şanzımanın da başarılı çalışma karakteri ile Hyundai i20 Active 1.0 litrelik motorun performansı şaşırtıyor. Bu kombinasyon hem performans hem de tüketim açısından memnun ediyor. Fabrika verilerine göre 100 km hızlanmasını 10.4 saniyede gerçekleştiren i20 Active'in maksimum hızı 190 km/s. Yine fabrika verilerine göre 5.2 lt/100 km tüketim değerine sahip i20 Active ile testimizde 6.2 lt/100 km gibi bir değer elde ettik. Konfor ve sportifliği bir arada sunan süspansiyon sistemi orta ayarlara sahip olmasına rağmen hızlı girilen virajlarda herhangi bir sıkıntı yaşatmıyor. Yüksek tavan yapısının sürüş karakterine getirdiği olumsuz bir özellik yok. i20 Active'in direksiyon sistemi orta sertlikte bir yapıya sahip. Yol tutuş konusunda da genel anlamda başarılı olan i20Active'nin direksiyon sistemi direkt çalışıyor.

Teknik Özellikleri

Motor 1.0

Motor Hacmi: 998 cc

Silindir Adedi: 3

Maksimum Güç: 120 Hp-6000 d/d

Maksimum Tork: 172 Nm-1500-4000 d/d

Performans

0-100 km/s hızlanma: 10.4 sn

Maksimum hız: 190 km/s

Frenler (Ön/arka): Disk/disk

Yakıt Tüketimi (100 km)

Şehir içi: 5.9 lt

Şehir dışı: 4.8 lt

Karma: 5.2 lt

Boyutlar (u/g/y): 4065/1760/1529 mm

Bagaj Hacmi: 320 lt

Boş Ağırlık:1150 kg