Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: HONDA CIVIC SEDAN i-DTEC

05.08.2019 08:33
TEST: HONDA CIVIC SEDAN i-DTEC

 

Mehmet Emin AVCI

Tasarımı kadar sürüş karakteri ve konforuyla çıtayı yükseltti

Honda’nın Türkiye’de üretilen efsane modeli Civic Sedan, son teknolojiye sahip i-DTEC dizel motoru ve 9 ileri otomatik şanzımanlı versiyonu test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Tasarımı, teknolojileri ve yeni şanzımanı ile markanın sportif yüzünü yansıtan Civic’in geliştirme sürecinde, yol testleri Türkiye, İngiltere ve Almanya'da yol testleri gerçekleştirildi. Honda’nın yeni nesliyle büyük beğeni kazanan modeli Civic Sedan, yeni dizel motoruyla geç olsa da rakiplerini zorlayacak güce kavuştu.

Tasarım

Honda, yeni nesil Civic’te uyguladığı tasarım felsefesi ile şık ve sportif bir sedanda olması gereken tasarım özelliklerini başarılı bir şekilde sergiliyor. Tasarım konusunda çok büyük artıları olan Civic Sedan, premium çizgilere bürünen bir yapıya sahip. Geniş ve basık görünen ön bölüm, krom panjur ve çekik farlarla oldukça sportif görünüyor. Çamurluklara yerleştirilen ve turuncu ışığıyla dikkat çeken park lambaları, ABD’li modelleri andırıyor. Uzun burun tasarımı, aracın büyük boyutlarının daha iyi anlaşılmasını sağlıyor. Arkaya doğru yükselen omuz çizgisi konusunda da araç çok çekici bir görünüm sunuyor. Arka tasarımda da devam eden sportif çizgiler, bumerang tipi farlar ve spoyler işlevi gören bagaj kapağıyla bütünlük içerisinde. Sedan olmasına rağmen kısa bir bagaj formuna sahip olması otomobilin arka tasarım olarak da çekici olmasını sağlamış. 4648 mm uzunluk, 1799 mm genişlik ve 1407 mm yükseklik ölçülerine sahip Civic Sedan’ın bagaj hacmi ise 519 litre.

İç Mekan

Markanın tasarımcıları Civic Sedan’ın dış tasarımı gibi iç mekan tasarımına da önemli ve başarılı dokunuşlar yapmışlar. Yeni Civic’in iç mekanı eski nesil Civic’lere göre çok daha iyi bir hale gelmiş. Kalite artışı kendini belli ediyor. Ön konsolun üst kısmında yumuşak bir plastik malzeme kullanılmış. Konsolda bulunan alüminyum görünümlü çıta şık gözüküyor. Çıtanın hemen altında yer alan dikişli deri görünümlü kısımda sert plastik kullanılmış. Ön kapı üstlerinde de konsolda kullanılan malzemeye yakın bir yumuşak malzeme kullanılmış, homojen bir görüntü yakalanmış. Hem ön hem de arka kapı kol dayama yerleri deri kaplı. Birleşik yapılı orta konsolun malzemesi tabii ki sert ancak dokusu göze hoş görünüyor. 7 inçlik dokunmatik multimedya ekranı test aracımızdaki gibi Executive paketle beraber geliyor. Ekranın çözünürlüğü, dokunmatik hassasiyeti ve hızı gayet iyi. Multimedyada navigasyon özelliği de sunuluyor. Haritanın çözünürlüğü ve işletim hızını beğendim. Klimayı da bu ekran üzerinden kontrol etmek mümkün. Eşya gözleri bakımından da Civic beklenenleri fazlasıyla karşılıyor. Torpido gözü, orta kolçak içi göz ve kapı içi gözlerin hacimleri oldukça büyük. Orta kolçak ileri-geri hareket edebiliyor, bardaklıklar ayarlanabiliyor. Civic’in arka yaşam alanı oldukça geniş. Eğimli tavana rağmen baş ve diz mesafesinde bir problem yok, uzun boylular bile arkada rahatça seyahat edebiliyor.

 

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızın kaputunun altında görev yapan 1.6 lt i-DTEC turbo dizel motor 4000 d/d’de 120 Hp güç ve 2000 d/d’de 300 Nm tork sunuyor. 9 ileri oranlı otomatik şanzımanla kombine edilen ünite, fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 10.9 saniyede gerçekleştirirken, maksimum 200 km/s hıza ulaşıyor. Motor-şanzıman uyumu mükemmel. Motor rölantide sessiz çalışıyor. Alt devirlerde yeterince canlı olan motorun ivmelenmesi başarılı. Motor ve otomatik şanzıman birlikteliğinin yakıt tüketimi olarak sonucu fabrika verisine göre ortalama 4.1 litre. Biz testimizde 5.7 lt/100 km gibi başarılı bir sonuç elde ettik. Motorun ses yalıtımı da başarılı üst devirler hariç motor sesi kabine fazla yansımıyor. Motorun iyi olduğu konulardan biri de yakıt tüketimi. 1.6 i-DTEC bu konuda gerçekten iyi. Sakin kullanımlarım sırasında şehir içinde bile rahatlıkla 4.8-5.0 lt/100 km seviyelerine inen tüketim, performanslı kullanımlarım da bile 6.7-6.8 lt/100 km’yi aşmıyor. Honda’nın genlerinde bulunan keyifli ve güvenli sürüş karakteri bile bu araçta birkaç adım ileriye taşınmış. Civic’in süspansiyonları konfor konusunda güzel işler çıkarıyor. Yumuşak-hafif sert arası bir ayarı olan süspansiyonlar, otoban sürüşlerinde güzel salınımlar yaparak konforlu bir şekilde ilerlemenizi sağlıyor. Civic’in konfor konusunda başarılı işler çıkaran süspansiyonu yol tutuşta da yeterince iyi. Direksiyonun hissi ve direktliği çok güzel, virajlarda güven veriyor.

Teknik Özellikler

Motor : 1.6

Motor Hacmi :1597 cc

Silindir Adedi : 4

Maksimum Güç : 120 Hp 4000 d/d

Maksimum Tork : 300 Nm 2000 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma : 10.9 sn

Maksimum Hız : 200 km/s

Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk

Yakıt Tüketimi (100 km)

Şehir İçi : 4.7 lt

Şehir Dışı : 3.8 lt

Karma : 4.1 lt

Boyutlar (u/g/y): 4648/1799/1407 mm

Bagaj Hacmi : 519 lt

Boş Ağırlık : 1408 kg

1.sayfa

1.sayfa

Ekonomi

Memur-Sen Genel Başkanı Yalçın: Hakem Kurulunda itirazlarımızı ifade edeceğiz

Ekonomi

Üzüm 2019 rekoltesi açıklanacak

Gündem

Milli Savunma Bakanı Akar ile ABD'li mevkidaşı Güvenli Bölge'yi görüştü

Ekonomi

Mardin ve Şırnak'ta 5 terörist etkisiz hale getirildi