Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: HONDA CIVIC SEDAN 1.5 TURBO CVT

23.03.2020 19:03
TEST: HONDA CIVIC SEDAN 1.5 TURBO CVT


Mehmet Emin AVCI

Sürüş keyfi konusunda daha iddialı hale geldi

Test köşemizin bu haftaki konuğu, Japon otomotiv üreticisi Honda’nın Türkiye’deki fabrikasında ürettiği Civic Sedan, 1.5 litre Turbo CVT şanzımanlı versiyonu oldu. Bir süre önce makyajlanan Honda Sedan, 182 Hp gücünde benzinli-otomatik versiyonuyla sınıfının en iyi seçeneklerinden birini sunuyor. 182 beygirlik motor, performansına rağmen oldukça cimri. Honda, Civic Sedan’da tasarımdan çok teknoloji ve yeni motor seçeneğine odaklanmış.

Tasarım

Ülkemizde de en çok beğenilen otomobillerin başında gelen Civic Sedan’da tasarım anlamında çok büyük değişiklik yok. Küçük dokunuşların yapıldığı otomobilde en dikkat çekici değişiklik yenilenen ön tampon oluyor. LED ön farları ve sportif jantlarıyla daha sportif ve dinamik görünmeyi başaran Civic Sedan, geniş ve basık görünen ön bölüm, krom panjur ve çekik farlarla daha dikkat çekici olmuş. Oldukça şık olan arka tasarımda çok belirgin bir yenilik yok. Bumerang tipi farlar ve spoyler işlevi gören bagaj kapağı öndeki sportif havayı arka bölüme de taşıyor. 4648 mm uzunluk, 1799 mm genişlik ve 1407 mm yükseklik değerlerine sahip Civic RS’in bagaj hacmi ise 519 litre.

İç mekan

Honda Civic’te son derece kaliteli bir iç mekan karşılıyor bizi. Sunulan yaşam alanı çok ferah. Aracın arka koltuklarında sunulan diz mesafesi bir üst sınıfı aratmazken tasarım sayesinde baş mesafesi de başarılı. Alçak oturma pozisyonu sportif hava sunarken, kaliteli döşemeler ve işçilik seviyesi oldukça başarılı. Araç teknolojik anlamda da birçok özellik barındırıyor. Araçta kullanılan yeni teknolojilerden ilki, çarpışma hafifletici fren sistemi. Sistem, yakındaki yayaları algılayıp önce sesli, tepki verilmezse de otomatik olarak fren yaparak güvenliği sağlıyor. Şerit takip uyarı sistemi ve şerit koruma destek sistemi ile de yeni Civic Sedan, aracın şeritten çıkmasına izin vermiyor. Sistem, şeritten taşma halinde de direksiyona küçük müdahalelerle aracın şeridine dönmesini sağlıyor. Bu sistemle birlikte hız sabitleyici de akıllanmış. Sistem artık belirlenen mesafeyi koruyor ve gerektiğinde aracın hızını öndeki araca göre sizin yerinize düşürüyor. Tabii öndeki araç hızlandığında da aracı eski hızına çıkarıyor. Araçta ayrıca kör nokta uyarı sistemi ve çapraz trafik uyarı sistemi de yer alıyor. Söz konusu sistemler, kör noktada kalan araçlarda ikaz vererek güvenliği sağlıyor. Araçta ayrıca akıllı cep telefonlarıyla entegre uygulamalara da yer verilmiş.

 

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızın kaputunun altında tamamen yeni 1.5 litrelik 1498 cc hacmindeki VTEC turbo benzinli motor görev yapıyor. 6000 d/d'de 182 Hp güç ve 1700-5500 d/d arasında 220 Nm tork üreten motor CVT otomatik şanzımanla kombine edilmiş. CVT şanzıman önceden belirlenmiş 7 ileri oran üzerinde de manuel olarak kullanılabiliyor. Fabrika verilerine göre, 0-100 km/s hızlanmasını 8.2 saniyede gerçekleştirirken maksimim 200 km/s hıza ulaşabiliyor. Yine fabrika verilerine göre, 100 km’de ortalama 5.7 litre yakıt tüketim değerine sahip Civic ile testimizde 6.6 litre gibi bir değer elde ettik. Sunduğu etkili performansa rağmen araç tüketim konusunda oldukça iddialı. Ses yalıtımı konusunda önemli iyileştirmeler yapılan aracın gaz pedalı ve motor tepkisi çok başarılı. İç mekana rahatsız etmeyen sportif bir motor sesi ulaşırken, geliştirilen süspansiyon sistemi sayesinde de sürüş hissi ve konforu ile yol tutuş arasındaki denge iyi ayarlanmış. Kullanım ve sürüş keyfi konusunda çok iddialı bir araç olan yeni Honda Civic her özelliğiyle kullanıcısını ve yolcuları memnun edecek bir otomobil.

Teknik Özellikler

Motor: 1.5

Motor Hacmi: 1498 cc

Silindir Adedi: 4

Maksimum Güç: 182 Hp 6000 d/d

Maksimum Tork: 220 Nm1700-5500 d/d
 

Performans

0-100 km/s Hızlanma 8.2 sn

Maksimum Hız: 200 km/s

Frenler(ön/arka): Hava Kanallı Disk/disk
 

Yakıt Tüketimi

Şehir İçi: 7.5 lt

Şehir Dışı: 4.7 lt

Karma:5.7 lt
 

Boyutlar (u/g/y): 4648/1799/1407 mm

Bagaj Hacmi: 519 lt

Boş Ağırlık: 1388 kg

1.sayfa

1.sayfa

Otomotiv

Renault, ilk 6 ayı lider bitirdi

Gündem

Çocuklarda Tırnak Yemeye Yol Açan Nedenlere Dikkat!

Otomotiv

‘Asıl toparlanma üçüncü çeyrekte başlayacak'

Otomotiv

‘Egea yine en çok tercih edilen otomobil'