Otomotiv

Otomotiv Haberleri

TEST: FORD TOURNEO CUSTOM

05.10.2020 18:04
TEST: FORD TOURNEO CUSTOM

 

Mehmet Emin AVCI
 

Ticari araçta binek konforu

Ford’un hafif ticari araç segmentindeki başarılı temsilcisi Tourneo Custom, test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Hafif ticari sınıfta pazar payı olarak en büyük paylardan birine sahip olan Ford’un Tourneo Custom modeli, Türkiye’de 8+1 versiyonuyla, uzun ve kısa şasi tipiyle satılıyor. Tek motor seçeneği 2.0 litrelik dizel fakat bu motorun 130 Hp ve 170 Hp’lik iki farklı güç çıkışı bulunuyor. Tourneo Custom’ı 6 ileri manuel ya da 6 ileri otomatik şanzıman seçenekleriyle satın alınabiliyor.

Dış tasarım

Tasarım, konfor ve teknoloji konusunda binek otomobillerle yarışır ve rekabet eder hale gelen hafif ticari araçlar, aynı araçla hem iş hem de seyahat olanağı sunma özellikleriyle fark yaratıyor. Ford Tourneo Custom da tam olarak böyle bir model. Tasarımı markanın yeni tasarım diliyle şekillenen Tourneo Custom, oldukça modern bir görünüme sahip. Özellikle far yapısı markanın binek otomobillerinde kullanılan tasarıma sahip. Bu da önceki nesilden daha yumuşak hatlara sahip bir otomobil ile beraber olmanızı sağlıyor.

İç mekan

İç mekanda ise günümüz standartlarını karşılayan bir kabin mevcut. Özellikle ön konsolda Ford Sync 3 multimedya sistemine yer verilmiş. Bu da akıllı telefon, navigasyon gibi özellikleri kullanabilmenizi sağlıyor. Ford bu modelin ticari kullanım içinde olduğu bildiğini için ön tarafta bol bol saklama alanına yer vermiş. Ön konsol da iki adet, ön koltukların altında iki adet ve bir adet torpido olmak üzere toplamda 5 tane eşya gözü yer alıyor. Hemen hemen her saklama gözünün altında yer alan saklama gözünün içerisinde usb ve çakmaklık girişi bulunurken, şoför koltuğunun yanındaki el freninin orada da standart 240 V’luk priz yer alıyor.

 

Performans ve sürüş izlenimi

Test aracımızda 2.0 litrelik 170 HP güç ve 405 Nm tork üretebilen dizel motor yer alıyor. Bu motor 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilmiş. Ford’un diğer modellerinde olduğu gibi şanzımanın motor ile uyumu başarılı ve vites geçişleri sarsıntısız ir şekilde gerçekleşiyor. İlk hareket anında gövde ağırlığını biraz fazla hissettiren model, ara hızlanmalarda ve sollamalarda yeterli performansa sahip. Bir minibüse göre performans konusunda sıkıntı yaşamayan Tourneo, tüketim değerleriyle de övgüyü hak ediyor. 100 km’de karma 7.4 litrelik ortalama tüketim değerine sahip Tourneo, sınıfının en ekonomik modellerinden biri olarak dikkat çekiyor. Hem ticari hem de günlük kullanım için Tourneo Custom ihtiyaçlarınızı fazlasıyla karşılamayı başaran bir model. Özellikle 8 adet bulunan USB girişi ve 240 V priz girişi otomobilin amacına daha iyi hizmet edebilmesi için büyük bir artı sağlıyor. Süspansiyon sistemi VIP taşımacılık için gerekli konforu sağlıyor. Kasis ve çukurları iyi absorbe eden sistem, bir Ford’dan beklenildiği üzere iyi sürüş dinamiklerine de sahip. Virajlara bir minibüsten beklenmeyecek kadar güvenli girip çıkabiliyor.

Teknik veriler

Motor: 2.0 lt

Motor Hacmi: 1995 cc

Silindir Adedi: 4

Maksimum Güç : 170 Hp 3500 d/d

Maksimum Tork: 405 Nm 1750-2500 d/d

Performans Verileri

Maksimum Hız: 170 km/s

Frenler (ön/arka): Disk/Disk

Yakıt Tüketimi (100 km)

Şehir İçi : 8.7 lt

Şehir Dışı: 6.6 lt

Karma: 7.4 lt.

Boyutlar (u/g/y): 4972/2290/2020 mm

Bagaj kapasitesi: 1200 lt

Boş Ağırlık: 2350 kg

1.sayfa

1.sayfa

Politika

DP Genel Başkanı Uysal: kimseyle katolik nikahımız yok

Gündem

KKTC Cumhurbaşkanı Tatar: Müzakere sürecinde artık alternatif çözüm modelleri masaya getirilmeli

Politika

Bakan Çavuşoğlu: Gerçekleri yüzlerine söyleyince Avrupa'nın ezik ırkçıları yine kendini gösterdi

Gündem

Fahrettin Altun: Avrupa'nın Müslüman düşmanlığı İslam, Türkiye ve Erdoğan düşmanlığından ayrılamaz