Dacia, yeni Duster'la çıtayı yükseltti

Türkiye'nin en çok tercih edilen 4X4 SUV modeli olan Dacia Duster, yeni yüzü ve 1.2 litre TCe 125 Hp'lik versiyonu ile test köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Eski versiyonla aynı platformu kullanmasına rağmen birçok kısmı tamamen yenilenen Duster'in, hem içi hem de dışı kullanıcılardan alınan görüşlere göre komple yeniden tasarlandı. Yeni Duster, 1.6 Sce, 1.2 TCe ve 1.5 dCi olmak üzere 3 farklı motor seçeneği , Comfort ve Prestige olmak üzere iki donanım ile satışa sunuluyor.

Tasarım

Yeni Dacia Duster'ın tasarımına bakıldığında, ilk etapta eskisine göre, bir değişim yokmuş gibi görünüyor. Ama bu algının tam tersine güçlü bir değişim söz konusu. Daha kaslı ve sert görünümü, yeni aynaları ve yeni arka tasarımıyla Duster çok daha şık ve daha dinamik bir hale gelmiş. Tasarımda kalite algısını artıran yenilikler de var. Ona önden baktığımız zaman kendisinden daha pahalıya satışa sunulan SUV modellerini aratmayan bir görünümü var. Yeniden tasarlanan havalandırma panjurları, daha şişkin bir yapıya kavuşan ve aracı daha güçlü gösteren tampon, LED destekli gündüz lambaları kalite algısının artmasındaki en önemli etkenlerden. Profil görünümünde şişkin tasarım formlarının olması bu bölümde de güçlü bir görüntü ortaya koyuyor. Yan profilden bakıldığında, dengeli hatlar aracın dinamizmini sergiliyor. Ön çamurluklarda bulunan siyah kaplama aracın görsel duruşunda güncel detayları daha belirgin hissettiriyor. Aracın arka tasarımını incelediğimizde, farklı bir markanın stop lambalarını çağrıştıran kare formlu LED aydınlatmalı stop lambaları ve yenilenen arka tampon dikkat çekiyor. 4341 mm uzunluk, 1804 mm genişlik ve 1693 mm yükseklik ölçülerine sahip yeni Dacia Duster'ın bagaj hacmi ise 445 litre.

İç mekan

Yeni Dacia Duster'ın dış tasarımı kadar iç mekanı da neredeyse baştan aşağı değişimden nasibini almış. Daha ergonomik sürüş pozisyonu, daha şık ve modern bir konsol, daha ergonomik ekran yerleşimi ve artırılan eşya gözleri sayısıyla iç mekan birçok açıdan sınıf atlamış diyebiliriz. Yeni tip göstergeler, sade ve okuması kolay, gözü yormuyor. Özellikle de klima düğmeleri ve hemen üstünde yer alan şalter tipi düğmeler çok şık gözüküyor. Daire formlu havalandırma ızgaralarının hem kullanımı kolay ve hem de şık görünüme olumlu katkı sağlamış. Önceki nesilde olduğu gibi iç mekanın her yerinde sert plastik kullanılmış ancak sert plastik olmasına rağmen plastiğin dokusunda ve kalitesinde bariz bir artış var. 7 inçlik Dacia MEDIA NAV adlı multimedya sisteminin çözünürlüğü ve dokunmatik hassasiyeti başarılı. Eşya gözlerinin sayısı yeterli ve buna koltukların altına yerleştirilen saklama gözleri de eklenmiş. Otomatik klima, otomatik yanan farlar, 360 derece kamera, Eller Serbest Dacia Kart Sistemi, perde hava yastıkları, elektrik takviyeli direksiyon, Kör Nokta Uyarı Sistemi, 4×4 Bilgilendirme Ekranı, bel destek ayarlı yeni koltuklar ve Yokuş İniş Destek Sistemi Duster'ın diğer yenilikleri. Genişlik ve ferahlık konularında başarılı.

Performans ve sürüş izlenimi

Yeni Duster'da ikisi benzinli (1.6 Sce, 1.2 TCe) ve biri dizel (1.5 dCi) olmak üzere 3 farklı motor seçeneği bulunuyor. Bu da Dacia'nın rekabette elini güçlendiren bir özellik. Test aracımızda görev yapan 1.2 litrelik TCe, yeni nesil turbo benzinli motor, 5300 d/d'de 125 hp güç ve 2300 d/d'de 205 Nm tork üretiyor. 1.2 litrelik Tce benzinli motor 6 kademeli manuel şanzımanla kombine edilmiş. 0-100 km/s hızlanmasını 10.4 saniyede gerçekleştirip maksimum 177 km/s hıza çıkabiliyor. Yüksek güç üretebilen motor sakin kullanımlarda ekonomik tüketim değerleri ile farkını ortaya koyuyor. Fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 4.5 litrelik tüketim değerine sahip yeni Dacia Duster ile şehiriçi ağırlıklı testimizde 6.5/100 km tüketim değeri elde ettik. 6 ileri manuel şanzımanın vites geçişleri hafif kemikli ve yolları çok net. Kullanması keyifli bir manuel şanzıman. Yeni tasarlanan vites topuzu da klima düğmeleriyle çok uyumlu görünüyor. Amortisörlü motor kaputu ise, yeni Dacia Duster'daki yeniliğin ve değişimin en önemli göstergesi. Çünkü bu sistemi Duster'dan daha pahalı araçlarda bile görmek zor. Otomobil yol tutuş anlamında yeterli seviyeyi karşılıyor, sizi üzmüyor. Virajlarda biraz yatıyor ama çizgisini koruyabiliyor. Yeni Duster konusunda en sevdiğim yanı sessizliği oldu. Pahalı rakiplerinin bazılarını geçebilecek kadar iddialı bir sessizlik sunuyor. Bu sessizliği dizel versiyonlarda da görmek mümkün. Kullanım sırasında hemen fark edilen bir diğer yenilik de hidrolik direksiyonun yerini alan elektrik takviyeli direksiyon sistemi. Eskisine göre yönlendirme kabiliyeti açısından büyük farklar var.

Teknik özellikler

Motor : 1.2 TCe

Motor Hacmi : 1197 cc

Silindir Adedi : 4

Maksimum Güç : 125 Hp 5300 d/d

Maksimum Tork : 205 Nm 2300 d/d

Performans

0-100 km/s Hızlanma : 10.4 sn

Maksimum Hız : 177 km/s

Frenler : Hava kanallı disk/Kampana

Yakıt Tüketimi / 100 km

Şehir İçi : 4.5 lt

Şehir Dışı : 4.4 lt

Karma : 4.5 lt

Boyutlar (u/g/y): 4341/1804/1693 mm

Bagaj Hacmi : 445 lt

Boş Ağırlık : 1366 kg