Otomotiv

Otomotiv Haberleri

MOTOTEST: Husqvarna Vitpilen 401

07.10.2019 10:39

 

Emre ERTÜRK

Caferacer modasına Husqvarna’ nın cevabı... Vitpilen 401. İlk olarak fuarda gördüğümüzde bu nedir yahu gelecekten mi geldi diye düşündüren bir motosikletti. Hatta insana acaba Husqvarna bu işleri bıraktı Ar-Ge’sini zaman makinesinin icadına mı yönlendirdi diye sorduran bir tasarımı var. Retro tasarım gelecekle çok güzel harmanlanmış. Teknolojinin işin içine girmesiyle günümüz motorlarından beklentilerimi karşılıyor. Far, stop ve sinyaller LED ışıklandırmayla geliyor. Motosikletin far tasarımı güzel olduğu kadar işlevsel. LED kullanılması aydınlatmanın gerçekten müthiş olmasını sağlamış. Uzun farların LED olması selektör kullanımının daha çok dikkat çekmesine de yardımcı oluyor. Adeta önünüzdeki aracı kenara fırlatıyor. Stop lambası ise hem gündüz hem gece çok güzel fark ediliyor ve görsel açıdan çok başarılı. Tasarımda hoş detaylar var ve her bakışınızda farklı şeyler fark ediyorsunuz. Dışarıda fazlasıyla dikkat çekiyor hem sürüşlerde hem de kafede park halinde dururken. Egzozunun görüntüsü dikkat çeken ve hoşa giden bir detay. Tasarımı adeta performans egzozlar gibi. Egzoz sesi olarak ise fazlaca yeterli diyebilirim, kesinlikle tatmin edici bir ses çıkartıyor. Tasarım açısında beğenmediğim bir detay ise yan ayaklığın konumu oldu. Sol basamağın altında kaldığı için ulaşması biraz zor. Önce basamağı kapatıp sonra ayaklığı açmanız gerekiyor. En önemlisi de motosiklette dörtlü flaşör bulunmaması... Bu benim fazlasıyla takıldığım bir detay. Güvenlik açısından tüm motosikletlerde hacim fark etmeksizin bulunması gereken bir donanım. Vitpilen 401 de kullanılan kadran ufacık minicik içi dolu turşucuk diyebileceğimiz tarzda. İçinde bir çok bilgiye ulaşabiliyoruz. 2 adet tripmetre var. Bunlar içerilerinde ortalama hızları, ortalama yakıt tüketimlerini ve ayrı ayrı km bilgilerini barındırıyor. Bunun haricinde vites göstergesi ve hız gayet okunaklı; fakat devir saati için aynısını söyleyemeyeceğim. Devir saati üzerindeki sayılar LCD ekranda değil ve aydınlatmaya sahip değiller bu yüzden geceleri devir saatinin üzerindeki ışıkları okumak pek mümkün olmuyor. Bir de anlık yakıt tüketimi bilgisini görmek isterdim. Maalesef derece ve anlık yakıt tüketimi bulunmamakta. Kadranın üst kısmında ise vites uyarı ışığı bulunmakta ve bildiğim kadarıyla bu ışığın yanmasını istediğiniz devri ayarlayabiliyorsunuz. Bu da sevdiğim özelliklerden.

Teknik özelliklere gelecek olursak ktmduke 390’dan tanıdığımız bir blok var üzerinde. Tek silindir 375 cc bu blok, 43 beygir(32 kw) ve 37nm tork üretiyor ve sürmesi inanılmaz keyifli, eğlenceli. Bu ufak motosikletin ivmelenmesi beklenmeyecek kadar iyi hatta fazla iyi bile diyebilirim. İllaki aranızda merak edenler olacaktır. “Peki ya bu motosikletin son hızı nedir?” diye. “bir arkadaşımın” denediğine göre 182 km/h son sürate sahip, bu sınıf için fazlasıyla iyi diyebilirim. Son sürati her ne tatminkar da olsa yüksek hızlarda çok keyifli olduğu söylenemez. Yüksek hızlara çıktığınızda gidon sallanmaya başlıyor. Vitpilen 401 vitesli güzel bir şanzımana sahip. Vitesler sorunsuz bir şekilde geçiyor ve verdiği hissiyat olarak kafada geçti mi geçmedi mi soru işaretini bırakmıyor. Güzel çalışan bu şanzımana yardımcı olarak kaydırmalı debriyaj bulunmakta.

Sürüş ve konfor kısmında ise, açıkçası selesi beklediğimden daha rahat fakat oturuş pozisyonu için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Benim ebatlarımda(180cm-96kg) birisi için pek rahat değil. Tabii ki bu biraz da göreceli bir kavram ve bunun yanında bu motosikletin bir caferacer olduğunu yani tanım olarak grenajları sökülmüş bir yarış motoru olduğunu unutmamak lazım. Oturuş pozisyonu yarış motosikleti konseptine fazlasıyla uygun diyebilirim. Oturuş pozisyonu açısından benim için bir diğer negatif durum ise selenin altına denk gelen grenajın kenarları bacak içlerini birazcık acıtıyor. Fakat bunun için Husqvarna konfor seleyi alternatif olarak satıyor. Bunların haricinde sürüş keyfi olarak gayet başarılı. Viraj stabilitesi gayet güzel.İnanılmaz bir viraj motosikleti değil ama virajlarda güven veriyor. Motosiklete bu denli bir keyifli sürüş sunduran önemli detaylardan bir tanesi de WP amortisörler.Önde ters teleskopik arkada monoshock WP amortisörler bulunuyor ve hem sürüş konforu hem de viraj kabiliyeti açısından başarılı. Sürücü çukur ve tümseklerden sandığımdan daha az etkileniyor. Frenlere gelecek olursak, frenler...   İşte orada çok doğru kararlar verilmiş. Ön tarafta 320 mm tek disk ve ByBre’nin 4 pistonlu radyalkaliperi görev alırken arkada ise 230 mm diskle birlikte tek pistonlu ByBrekaliper bulunuyor. Gerçekten frenleri görevlerini başarıyla yerine getiriyorlar hatta fazlasıyla. Fren manetine bastığınız anda diskin ilk ısırılması ve sonraki frenleme gerçekten başarılı. Motosiklet adeta arkadan çapa atılmış gibi duruyor. Şöyle ki eğer bacaklarınızla iyi kavramazsanız motorun üzerinden fırlamanız bile mümkün. ABS güzel ve sorunsuz çalışıyor. Mümkün olduğunca geç devreye giriyor diyebilirim. Ani frenlerle test ettiğimde ABS sadece gerçekten kötü asfaltı olan ve lastiğin “gerçekten” kayacağı yerlerde devreye girdi. Normal sürüşlerinizde ABS olduğunu unutabilirsiniz bile. Ekstra olarak motosikletteki gizli bir tuşla ABS’yi tamamen kapatmanız da mümkün. Bir diğer artı olarak söyleyebileceğim şey ise motosikletin lastikleri. Vitpilen 401 fabrikadan MetzelerSportec m5 ile geliyor. Kusursuz bir lastik olmasa da bu motosiklet için yeterli olduğunu söyleyebilirim. Beni pek üzmedi ama tabi ki daha yumuşak hamurlu bir lastikle daha güzel işler olabilir. Yine de sizi motosikleti alır almaz lastik masrafına gitmekten kurtarıyor. Test sırasında bu motosikleti agresif bir tarzda kullandığımı söyleyebilirim. Açıkçası biraz da o teşvik etti. Tabi ki bu agresif sürüşün de bir bedeli var. Hesapladığıma göre 100 km de 5,5 litre civarında yaktı. Bu hesabı tam dolu depoyla sürüp tekrar tam doldurarak yaptığımı hatırlatayım. Biraz fazla gelebilir ama bu motorun daha fazla yakacağını da sanmıyorum. Tahminimce ortalama bir sürüşle 4 litreyi geçmeyecektir.

Peki bu motosiklet kime uygun? Düşük hacimli motosiklette yeteri kadar tecrübelenmiş yada büyük hacimli motosiklet kullanan yeni bir tarz arayan kişiler için uygun olabilir. Kesinlikle ama kesinlikle yeni başlayanlara uygun değil. 401 yazdığına bakmayın çok agresif bir karaktere sahip. Gaz kolu biraz hassas bir bilek gerektiriyor. Bunun haricinde uzun yola gideyim , konforlu olsun gibi düşünceleriniz varsa yine yanlış adrestesiniz. Fakat kısa mesafelerde, evden kafeye yada işe gideyim aralara derelere girsin, agresif bir sürüşü ve oturuşu olsun, tasarımı farklı olsun diyorsanız evet burası doğru adres. Benim için keyifli bir deneyim oldu diyebilirim.

Artılar

+ kendini kanıtlamış güçlü ve canlı motor bloğu
+ müthiş frenler
+ kaliteli amortisörler
+ ayarlı manetler
+ kaydırmalı debriyaj
+ fabrika çıkışı kaliteli lastikler
+ easystart ( marş düğmesine basılı tutmanız gerekmiyor)
+ilgi çekici tasarım
+ periyodik bakım aralığı 7500km’ de

Eksiler
- yan sehpa konumu
- dörtlü flaşör olmaması

1.sayfa

1.sayfa

Gündem

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Münbiç konusunda uygulama aşamasındayız

Gündem

Suriye sınırında tatil edilen okullar için 'takviye çalışması'

Gündem

Üniversitelere 36 milyar lira ödenek

Politika

Bahçeli MHP Genel Merkezi'ndeki mesaisine başladı