Otomotiv

Otomotiv Haberleri

Europcar Türkiye'de bir ilke daha imza attı

15.07.2019 12:42
Europcar Türkiye'de bir ilke daha imza attı

Europcar, müşterilerine Türkiye'de ilk kez uygulanan "Connected Car" uygulaması ile yeni hizmetler sunuyor.

 

İsa KARACA

Avrupa'nın önde gelen araç kiralama şirketlerinden Europcar, filosundaki araçlara yeni bir teknoloji olan Drivee cihazını entegre ederek, müşterilerine güvenli ve konforlu bir sürüş hizmeti vermeye başladı. Europcar Genel Müdürü ve ASF Otomotiv Yönetim Kurulu Üyesi Fırat Fidan, "Connected Car" sistemini uygulayan ilk günlük araç kiralama firması olduklarını belirterek, amaçlarının teknolojinin bütün imkanlarını kullanarak müşterilerine hem güvenli ve konforlu sürüş hizmeti sunmak hem de acil durumlarda beklentilerini en hızlı şekilde karşılamak olduğunu ifade etti.

Kazazedeye otomatik ambulans desteği

Drivee şirketi ile yapılan anlaşma çerçevesinde Drivee cihazlarının Europcar araç filosundaki bütün araçların ön camında dikiz aynasının bulunduğu bölgeye montajlarının yapıldığını kaydeden Fidan, sistemin nasıl çalıştığı ve sunulan hizmetlerle ilgili olarak şunları söyledi;

 

"Öncelikle, bütün araçlarımıza entegre edilen bu sistem sayesinde gelen tüm çağrılar tek bir noktaya ulaşıyor. Sistem aynı zamanda canlı destek imkânı da sağlıyor. Drivee cihazı, müşterimizde bulunan aracın kazaya karışması durumunda otomatik olarak bunu algılayarak, Çağrı Merkezi'nin araç içerisine sesi bağlamasını sağlıyor. Sürücü ya da yolcular bu sayede yardım taleplerini anında canlı olarak iletebiliyor. Eğer ambulansa ihtiyaç var ise olay yerine en yakın ambulansa durum bildirilerek, kazazedelere ilk yardımın ulaştırılması sağlanıyor."

 

İki butonla acil sağlık ve yol yardımı

Kaza dışında araç içerisinde yaşanabilecek sağlık sorunları ya da arıza durumlarında da bu sistemin devreye alınabileceğini aktaran Fidan, "Drivee cihazı üzerinde kırmızı ve yeşil olmak üzere iki adet buton yer alıyor. Kırmızı buton; kazadan bağımsız olarak sürücünün ya da yolculardan birisinin kalp krizi vb. sağlık sorunuyla karşılaşması halinde, butona basarak ambulans çağırmasına imkân veriyor. Yeşil buton ise; herhangi bir nedenle kiralanan araç yolda kalırsa sürücünün yol yardımı alması için tasarlandı. Bu durumda çağrı merkezi yine araç içerisine bağlanarak, sorunu ilgili departmanlara lokasyonla beraber kolayca iletebiliyor. Böylece, uzaktan müdahale edilebilirken, gerekli durumlarda aracın bulunduğu konuma gidilerek de arızanın giderilmesi sağlanıyor" diye konuştu.

1.sayfa

1.sayfa

Ekonomi

Merkez Bankasından zorunlu karşılıkların etkin kullanılması kararı

Gündem

'Bilim Virüsü' şimdi de Mardin'de yayılacak

Gündem

TahtApp ile artık dersler daha kolay

Gündem

'Hakkımızın peşindeyiz, kimseye yedirtmeyiz'