Kadınların otomobillerden beklentileri zaman zaman erkeklerden farklılık gösterebiliyor. Opel’de bu beklentileri karşılamak için uzun zamandır Kadın Perspektifi Panelleri (Women Perspective Panels/WPPs) gerçekleştiriyor. Böylece her araç için kadınlardan oluşan özel bir ekip, Opel'in önemli parçalarından biri olan araç geliştirme sürecine eşlik ediyor. Opel, “Kadın Perspektifi Panelileri”nde, birçok bakış açısı ve yaşam deneyimini yansıtan kadın meslektaşları bir araya getiriyor. Bu kadınlar, Opel'de çeşitli mesleklerde çalışan farklı yaş ve fiziksel özelliklere sahip bireylerden oluşuyor. Stellantis Almanya Kadınlar Başkanı Nina Thiele, bu panellerin, kadınların kişisel deneyimlerinden yola çıkarak yeni Opel modellerine yön verdiğini belirtiyor. “Kadın Perspektifi Panelleri” konsepti tüm yeni modellerde uzun yıllardan beri uygulanıyor. Opel atölyelerinde gerçekleştirlen etkinlikler kapsamında kadınlar; kıyaslama ve hedef grup analizleri, test sürüşleri ve tasarım değerlendirmelerine katılarak sürece aktif bir şekilde katkıda buluyorlar. Bu sayede, kullanıcı ihtiyaçlarına daha iyi yanıt verebilen araçlar ortaya çıkıyor.
Kapsamlı KPP desteği ile tasarım, işlevsellik ve kalite!
Yeni Opel Grandland modelinde de “Kadın Perspektifi Panelleri”, en üst seviyedeki SUV'un pazara sunulma sürecinde en başından itibaren etkili oldu. Öncelikle, kadınlar çeşitli rakip modelleri test etme fırsatı buldu ve böylece onların güçlü ve zayıf yönleri hakkında değerli fikirler edindi. Tüm bunlar, yeni Grandland’in geliştirilmesinde potansiyel iyileştirmeleri belirlemek amacıyla yapıldı. “Kadın Perspektifi Panelleri” üyelerinden Grandland'in gelecekteki taslak tasarımlarına ek estetik ve işlevselliğe de dair geri bildirimler toplandı.