Öğretmenlik mesleği

Eğitim camiasının duayen isimleri, (EĞSAD) Eğitimci Sanatçılar Derneğinin, Öğretmenler Günü nedeniyle online düzenlediği 'Ben Niçin Öğretmenim' konulu toplantıda buluştu.

Eğitimci Sanatçılar Derneği, 26 Kasım akşamı, 'Ben Niçin Öğretmenim' konulu toplantı düzenledi. Online yapılan toplantıya eğitim dünyasının duayen isimleri, 'Öğretmen, öğretmen nasıl olunur, öğretmen nasıl yetiştirilir, öğretmenliğin mesleki ayrıcalığı' yan başlıklarını tartıştı.

Eğitimci Sanatçılar Derneği başkanı Mehmet Dağıstanlı, ülkemizin asıl sorunun eğitim olduğunu ve bu sorunun 1950'lerden beri çözülemediğini, bu süre içerisinde en iyi öğretmen yetiştirme modelinin, 'Yüksek Öğretmen Okulları'nın model bir okul olduğunu, mükemmel öğretmenler yetiştirildiğini; çünkü bu okullara Türkiye'nin bütün liselerinden, okullarda dereceye girmiş öğrencilerin alındığını, ayrıca bu okulların asıl başarısının 'Öğretmen yetiştiren öğretmenler' in görev aldığını, ilave etti. Çözüm olarak bu okulların, çağdaş gelişmelere uyularak yenilenmesi gerektiğini söyledi.

Vefa Lisesi eski müdürü, eğitimci- yazar- düşünür ve Eğitimci Sanatçılar Derneği üyesi Dr. Sakin Öner, özel bir ihtisas mesleği olan öğretmenlerin özel bir 'Öğretmenlik Meslek Kanunu' olması gerektiğini belirterek, 'Öğretmenlere vaadedilen 3600 ek gösterge hayata geçirilmeli, 18.22 TL. olan ek ders ücretleri, hayat şartlarına yükseltilmelidir' dedi.

Toplumların en büyük zenginlik kaynağı, yeraltı ve yerüstü kaynakları, ekonomisi ve sanayisi değil, insan kaynağı olduğunu vurgulayan Öner, 'İnsan kaynaklarını, kaliteli, nitelikli ve verimli hale getiren, eğitimdir. Bu yüzden, eğitimin 'siyaset üstü, milli, çağdaş ve bilimsel' olması gerekir. Eğitimin temel unsurları da geleceğimizin manevi mimarları öğretmenlerdir. Bunun için öğretmenlerimize devletçe sahip çıkmalı, milletçe gereken saygıyı göstermeliyiz' diye konuştu.

Ülkemizin geleceğinin teminatı olan gençlerimizin 'fikren, bedenen ve ilmen güçlü, fikri hür, irfanı hür ve vicdanı hür' bireyler olarak yetiştirilmesi ve ülkemizin 'çağdaş uygarlık düzeyinin üzerine çıkarılması' hedefine ancak, idealist, fedakar ve donanımlı öğretmen yetiştirerek ulaşılabileceğine dikkat çeken Dr. Sakin Öner bu konudaki görüşlerini şöyle sıraladı:

'Bir ülkenin eğitimdeki başarısı, öğretmen kadrosunun kalitesi kadardır. Bu sebeple öğretmenin yetiştirilmesine, geliştirilmesine ve motive edilmesine büyük önem verilmelidir. Bu konuda ülkemizin 1848 yılında başlayan 170 yılın üzerindeki öğretmen yetiştirme deneyiminden yararlanmalıyız. Bunun için ya kapatılan Öğretmen Liseleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları yeniden açılmalı ya Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Öğretmen Üniversiteleri kurulmalı ya da fakültelerden mezun olan öğretmen adayları, açılacak Milli Eğitim veya Öğretmen Akademilerinde bir yıl uygulamalı ve pedagojik eğitim almalıdırlar.'