Daha sürdürülebilir bir gelecek için 50 milyona yakın müşterisinin kolektif gücünü seferber etmek isteyen Generali Grubu, geçtiğimiz Eylül ayında gerçekleştirdiği anket ile birlikte Türkiye'deki müşterilerinin sürdürülebilirlik yaklaşımlarını ele aldı. 2.000'in üzerinde 18-65 yaş arası bireyin katıldığı anket sonuçları doğrultusunda 3 farklı müşteri segmenti belirledi. Öte yandan Türkiye'deki müşterilerin sürdürülebilirlik eğiliminin arttığı görüldü.
Belirlenen 3 farklı tüketici davranışı; sorumlu müşteri, hevesli sorumlu müşteri ve bağlı olmayan sorumlu müşteri olarak adlandırıldı. Sorumlu müşteriler sürdürülebilirliği oldukça önemli bulan, aktif olarak sürdürülebilir marka arayışında olan ve mali açıdan anlayışlı kişileri kapsarken, hevesli sorumlu müşteriler ise yine sürdürülebilirliği önemli bulan ancak aktif sürdürülebilir marka arayışında olmayan kişilerden oluşuyor. Sorumlu müşterilerin Türkiye'deki oranı ise %31 olarak ön plana çıkıyor ve yeni nesli temsil ettikleri için bu oranın artması bekleniyor.
Türkiye'deki müşterilerin %57'lik dilimi sürdürülebilirliğin öneminin farkında. Bu grubun içerisinde yer alan %31 oranındaki bir müşteri grubu ise sigorta şirketleri de dahil olmak üzere sürdürülebilir firmalardan hizmet almayı tercih ediyor. Sonuçlara göre dünya genelinde yüzdesel olarak Türk tüketicilerin bu konuya daha çok önem verdiği ortaya çıkıyor. Sürdürülebilirliği oldukça önemli bulan ve bu firmaları tercih etmekte istekli tüketici grubu göz önünde bulundurulduğunda Generali sektöründe önde gelen firmalar arasında yer alıyor.
Generali Sigorta'nın gerçekleştirdiği anket 18-65 yaş arası katılımcılardan oluşuyor. Anket sonuçları göz önüne alındığında ise özellikle 18-40 yaş arası tüketicilerin sürdürülebilir firma ve ürünlere önem verdiği görülüyor. Ayrıca Türk tüketicilerde de sürdürülebilir şirketlere karşı daha pozitif bir tutumu bulunuyor. Oranlara göre diğer ülkelerle karşılaştırıldığı zaman Türk tüketicilerin sürdürülebilir sigorta şirketlerini seçme ve hatta bu amaçla daha fazla ücret ödeme ihtimalleri daha yüksek olduğu ortaya çıkıyor.
Ancak, Türk tüketiciler sadece sürdürülebilirliğin iç organizasyon süreçlerinde işlenmesini yeterli bulmamakla beraber, şirketlerin toplumda aktif rol oynamalarına da oldukça önem veriyor.