Emre ERTÜRK

Bütçelerimizin daralmasıyla 600 cc altı motosikletlere olan ilgi artmaya başladı. Özelliklede yeni başlayanların tercihi olan 125 ve 250 cc hacimli motosikletler giderek daha çok rağbet görmeye başlıyor. Bunun sonucunda da firmalar bu klasmanlarda farklı tiplerde motosiklet üretmeye ve yeni firmalarda bu açığı doldurmak için piyasaya çıkmaya başladı. Zontes de onlardan biri. 2003 yılında Çin'de kurulan firma 2016'nın ilk yarısında Uğur Motorlu Araçlar A.Ş. ile Türkiye pazarına iddialı bir giriş yaptı.

Tasarım

S250'ye ilk baktığımızda agresif ve yenilikçi bir tasarım dikkat çekiyor. Güzel detaylar ve kullanışlı özelliklere yer verilmiş. Far tasarımı gerçekten çok hoş. Bir motosiklette az bulunan gündüz farı ve mercek fara yer verilmiş. Kısa far maalesef çok tatmin etmedi. Özellikle geceleri aydınlatmanın yetersiz olduğu yerlerde, kör sürüş yapmak zorunda kalabilirsiniz. Uzun farlara gelecek olursak, merceğin içerisindeki LED far gerçekten çok parlak bir ışık veriyor. Bu ışık mercekle birleştiğinde ise çok kuvvetli ve net bir görüntü elde ediyor. En çok kullandığımız özelliklerden bir tanesi olan selektör ise gayet güzel çalışıyor. Test için kullandığım motosikletin genel tasarımında, gri ve turuncu renkleri kullanılmış ve bu işten kadran da nasibini almış. Alışılmadık bir şekilde kadranın koruyucu camı da turuncu. İlk bakışta göze farklı gelse de, kesinlikle rahatsız edecek bir özellik değil. LED kullanımına özen gösterilen motosiklette, hemen bütün aydınlatmalar için LED kullanılmış. Sinyaller, stop, plakalık lambası her şey LED aydınlatmalı. S250'nin en başarılı özelliklerden bir tanesi de aynaların konumu. Gerçekten çok iyi konumlandırılmış. Geniş ve okunabilir bir LCD bir gösterge mevcut. Gösterge pek zengin olmasa da motor devrini, hızı, yakıt durumunu, saati, motosikletin kaç km'de olduğunu ve trip metre'yi net bir şekilde okuyabiliyoruz. Yinede bunların yanı sıra; motosiklet sıcaklığı, vites göstergesi, anlık yakıt tüketimi değerlerini gösteren elektronik göstergeleri beklerdik ama, üretici firma bu konuda biraz sade kalmış. Son olarak da motosikletin anahtarına değinmek istiyorum. Hani daha önce bahsetmiştim ya "detaylar" diye; kontak anahtarı daha önce hiç görmediğimiz bir detaya sahip. Anahtara motosikletin far tasarımı verilmiş, gerçekten farklı ve hoş durmuş.

Sürüş ve performans

Test motosikletimizde yer alan 250 cc'lik blok, 6500 d/d'de 23 Nm tork ve 8000 d/d' de 18kw (yaklaşık 24 beygir) üretiyor. Bu bloğu soğutmak için yağ soğutma kullanılmış. Motosiklet çalışırken daha önce duymadığımız tuhaf bir cıvıldama sesi çıkartıyor. Ama devir yükseldiğinde, cıvıldama yerini bir aslana kükremesine bırakıyor. Üst devirlerde adeta kükreyen motosiklet tatmin edici bir sese sahip. Alt devirlerde güçsüz hissettirse de yaklaşık 6000 d/d' dan sonra gerçek gücünü açığa çıkarıyor ve tatmin edici bir şekilde ivmeleniyor. 6 vitesli şanzımanda, her ne kadar yalancı 1. vitesi olsa da hiçbir sorun çıkarmıyor. Şehir içinde kullandığım S250, biraz da agresif kullanışla 100 km'de 4.81 lt'lik benzin tüketti. Bu da nispeten ekonomik olduğunu gösteriyor. Yakıt deposunun 10.3 lt kapasitesi olduğunu düşünürsek, 200 km'lik bir menzili var. Önde ve arkadaki disk frenler durdurma görevini şaşırtıcı derecede iyi yapıyorlar. Ön taraftaki Up side down (ters konumlandırılmış) amortisörler ve mono shock arka amortisör, rahat seleyle birleştiğinde gayet konforlu bir sürüş sunuyor. Titreşim şehir içi sürüşlerde yok denecek kadar az ama 100 km üzerindeki hızlarda artabiliyor. Motosikletin viraj performansı gerçekten çok iyi. Virajları gayet stabil bir şekilde dönüyor. Üzerindeki fabrika çıkışı lastikler fena olmasa da, gerçekten performanslı bir lastik acaba nasıl olurdu .

Kısaca ZONTES S250'den beklentilerimin üzerinde bir performans aldım. Sürüş keyfi gayet güzeldi. Daha önce hiç duymadığımız bu marka, yeniliklere karşı daha açık görüşlü olmamız gerektiğini gösterir nitelikte. Tabii ki artıların yanında eksileri de var ama, bana soracak olursanız bir çoğu hayati değil ve kullanıcıların zamanla bu eksilerin üstesinden geleceğini düşünüyorum. Fiyatı da piyasa şartlarına göre uygun. Ağustos 2017 fiyatı 11.490 TL.

Artıları

- Tatmin edici motor performansı.

- Beklediğimden daha yüksek fren performansı.

- Sele konforu.

- Up side down (ters ön amortisörler)

Eksileri

-1000 km' de bir yağ değişimi ( 2.1 lt yağ aldığını düşünürsek biraz masraflı olabilir. Servisle konuştuğumda 2000 de değişeceğini söylediler.)

- Kısa farın pek aydınlatmaması.

- Gösterge biraz zayıf kalmış.